Hulpverleningsforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Het Hulpverleningsforum bestaat 10 jaar! Leden bedankt!

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 338   Omlaag

Auteur Topic: Filmpjes van HVvoertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 619710 keer)

Dit topic wordt bekeken door: 0 leden (en 2 gasten)

Hulpverleningsforum

• Moderatorteam
Filmpjes van HVvoertuigen die prio 1 rijden
« Gepost op: 7 december 2005, 13:46:43 »

Beste leden,

Als evaluatie van het topic "Filmpjes van hulpverleningsvoertuigen die prio 1 rijden" in het Bijzondere foto's & filmpjes board, en gezien de recente discussies hebben wij het volgende besloten. Wij bemerken dat het topic langzaam veranderd in een verlengstuk van youtube waar steeds meer filmpjes verschijnen. Daarbij is een deel van de geplaatste filmpjes van lage kwaliteit of is het een filmpje van een voertuig die inmiddels al een aantal keren de revue is gepasseerd.

Derhalve introduceren wij de volgende richtlijnen voor filmpjes in dit topic:

Welke filmpjes mogen er wel:
- filmpjes van "zeldzame" voertuigen die je minder vaak ziet rijden (de voertuigen die dus ófwel weinig spoedritten rijden, nieuwe voertuigen, voertuigen van diensten die niet aangesloten zijn op P2000 etc. etc.)
- filmpjes waarin diverse hulpdiensten uitrukken naar een incident (danwel een compilatie daarvan);
- filmpjes waarin iets opmerkelijks gebeurd en/of voor discussie vatbaar zijn;

welke filmpjes mogen er niet:
- filmpjes van voertuigen die niet voldoen aan een van de bovenstaande eisen;
- filmpjes van lage/slechte kwaliteit; (schokkende camera's, nacht beelden met alleen wat blauwe lampen, filmpjes waarbij het voorrangsvoertuig niet of nauwelijks zichtbaar is etc.)
-Filmpjes gemaakt vanaf een gevaarlijke lokatie (waarbij de filmer zichzelf of derden in gevaar brengt)

Voor de makers van filmpjes: laat je vooral niet beperken door deze regels!

- Vergeet niet om de bron van een filmpje (indien het niet vanjezelf is) te vermelden, dit kan dus ook het account-naam van Youtube zijn

Filmpjes welke niet aan de eisen voldoen worden zonder notificatie en / of verdere opgaaf van redenen verwijderd.

brw_sluis

• Gast
Re: Filmpjes van HVvoertuigen die prio 1 rijden
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2005, 18:42:22 »

Alle filmpje aan elkaar geplakt ook nieuwe uitruk filmpjes van brandweer Ridderkerk en een filmpje van kazerne Mijnsherenlaan

http://members.chello.nl/a.dorchain1\Samenvatting%20uitrukken.wmv
Mooie filmpje ;)

Robin Hundman

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2006, 20:11:30 »

weet iemand wie de filmpjes maakt van brw Almere die op www.rescue911.de te zien zijn?? jordy riphagen ofzo?? is hij hier bekent?
Klopt, is Jordy, ik ken hem wel, maar op het forum is hij niet aanwezig.

Fire shark

• Ach / Brw
  • Senior lid
  • Geslacht: Man
    • www.kazerneuithoorn.nl
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2006, 23:20:22 »

Op de website van brandweer Uithoorn staan ook aardig wat filmpjes van uitrukken.
http://brandweeruithoorn.web-log.nl/log/2583869
Het zijn vooral filmpjes van binnen uit.

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2006, 01:40:39 »

Het is goed  te zien dat de HW-chauffeur nog niet gewent is aan een tegensturende achteras:
als hij over de slangen rijdt om de HW op zijn plaats te zetten rijdt hij de onderkant van zijn HW-werkbak tegen de geparkeerde vorkheftruck.

Hij merkt er niets van en rijdt gewoon door: de collega's die het wel zien zijn te druk met slangen uitrollen!!
ja dat klopt, maar dat steld nix voor 1 lampje, de HW van Vianen heeft volgens mee tot 2 keer toe een achterkant van een politiewagen kort gereden.. ;D en bovendien was er weinig manouvreerruimte op het erf en is het wel een érg groot voertuig.
Veterdiploma
EHBO diploma 1BA2AA2
Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo)
Fiets-behendigheids-diploma
Fiets-niet-behendigheids-diploma

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Erelid
  • Laten we het gezellig houden op het forum
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2006, 11:58:01 »

FF weer wat nieuw leven inblazen...

Vanochtend gevonden op 112 Groningen:

http://www.112groningen.nl/data/films/autobrbeersterwegvoorsite.wmv
Wat parkeren ze TS ver van het P.I ??
is dat standaard ?? ( ben een leek op dat gebied )

Maarten

• Veiligheidskundige
  • Erelid
    • Hulpverleningsforum
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2006, 15:20:00 »

Ik zat er aan te denken dat doorrijden naar een brandkraan, maar dat zou eigenlijk niet nodig zijn, aangezien ze alleen gebruik maken van hogedruk (maar dat weet je niet altijd van tevoren lijkt me)
Groeten,
Maarten

Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan samen.

mad marv

• Erelid
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2006, 15:34:59 »

ik denk dat het is, om dat ze ten eerste bovenwinds moeten staan, en ten tweede omdat er eventueel explosiegevaar is, mocht je de TAS er dan op zetten, dan liggen alle ramen dr uit (of erger)
ja dat kan ja,
ik dacht al die rijd hem straal voorbij

Peter71

• HBTer
  • Moderator
  • Hoofdbrandwacht
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2006, 15:48:09 »

Je zet nooit een voertuig vlak op een brand,dit puur om schade aan je eigen materieel te voorkomen.En ook een cauffeur wil graag een rookvrije werkplek hebben  :D

ja dat kan ja,
ik dacht al die rijd hem straal voorbij
Als je zo,n autobrand mist ben je wel toe aan een blindegeleidehond  :P

Mikey

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2006, 16:05:17 »

Lang filmpje over een ambulance die zich door het Brusselse verkeer worstelt (gezien vanuit de ambulance):
http://web758.theta.ibone.ch/rescue911/downloads/2006-03-06/2005-08-bi001-bruxelles.wmv

(vooral in de tunnel is het wel leuk) ;)

limboke

• Verbannen lid
  • *
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2006, 23:01:14 »

dat was nog eens een ritje  ;)  ;)

Karim

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2006, 23:10:20 »

Er is in Belgie redelijk wat commotie's over die filmpjes van betreffende dienst (ACSA Ambulance Bruxelles) ontstaan, en wellicht zijn/worden er bepaalde instantie's over ingelicht.

Het betreft een prive dienst (die dus geen 100/112 meldingen doen) die voor de meest onzinnige dingen het verkeer in en rond brussel om z'n kop zetten, om maar zo'n "gaaf" mogelijk filmpjes te maken.  >:(

99 % van de ritten zijn gewone B-ritten, waar dus absoluut geen noodzaak is voor toeters en bellen, en er is ook al gezien dat ze met toeters en bellen aankomen bij 'n ziekenhuis, rustig de ambulance ergens parkeren en dan wat te eten gaan halen, en dat soort dingen komen vaker voor.

Dit is echt puur misbruik maken van je prioritaire uitrusting en dat bezorgt niet alleen de andere ambulance's in de regio 'n slechte naam, maar zorgt ook voor overlast bij diensten die wel weten hoe het hoord.

Het verkeer gaat 'n paar keer voor die clowns opzij en ziet even later dat de boel gauw weer uitgezet wordt (als er bijv. een politie auto langs rijdt) en als er dan 'n wagen van de 100 dringend langs moet denken de automobilisten van "daar heb je hun ook weer, nou de pot op, ik ga nu echt niet weer opzij".

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Erelid
  • Take a step toward emergency preparedness
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2006, 23:20:55 »

146 MB!!!!!!  :o :o :o :o :P :P Ben ik blij dat ik een 3 Mbit verbinding heb, 305 KB/sec......  ;)

Hahaha, is dat alles.
hier een 5 mb verbinding, met een gemiddelde tijdens deze download van ong. 590 kb/s
 :P :-X
Arjan
* Planner professionele Verkeersregelaars.
* Instructeur EFR Emergency First Response
*Hulpverlener, AED-er,
  en chauffeur op de PAM bij het RK afd.  Kampen.

mario m

• Erelid
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2006, 23:33:34 »

Er is in Belgie redelijk wat commotie's over die filmpjes van betreffende dienst (ACSA Ambulance Bruxelles) ontstaan, en wellicht zijn/worden er bepaalde instantie's over ingelicht.

Het betreft een prive dienst (die dus geen 100/112 meldingen doen) die voor de meest onzinnige dingen het verkeer in en rond brussel om z'n kop zetten, om maar zo'n "gaaf" mogelijk filmpjes te maken.  >:(

99 % van de ritten zijn gewone B-ritten, waar dus absoluut geen noodzaak is voor toeters en bellen, en er is ook al gezien dat ze met toeters en bellen aankomen bij 'n ziekenhuis, rustig de ambulance ergens parkeren en dan wat te eten gaan halen, en dat soort dingen komen vaker voor.

Dit is echt puur misbruik maken van je prioritaire uitrusting en dat bezorgt niet alleen de andere ambulance's in de regio 'n slechte naam, maar zorgt ook voor overlast bij diensten die wel weten hoe het hoord.

Het verkeer gaat 'n paar keer voor die clowns opzij en ziet even later dat de boel gauw weer uitgezet wordt (als er bijv. een politie auto langs rijdt) en als er dan 'n wagen van de 100 dringend langs moet denken de automobilisten van "daar heb je hun ook weer, nou de pot op, ik ga nu echt niet weer opzij".

Dat zie je dan ook direct. Je gaat niet voor een dringende opdracht 16 minuten rijden voordat je ter plaatse bent. Zo is er ook een filmpje van hun waarbij één van de (ambulanciers), zijn middelvinger uitsteekt naar de camera.

Mvg,

Karim

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2006, 00:17:48 »

Dat zie je dan ook direct. Je gaat niet voor een dringende opdracht 16 minuten rijden voordat je ter plaatse bent. Zo is er ook een filmpje van hun waarbij één van de (ambulanciers), zijn middelvinger uitsteekt naar de camera.

Mvg,
Ze hebben ontelbare van die idiote filmpjes gemaakt, en de langste (zinloze nep)rit is volgens mij zo'n 40! minuten, echt te belachelijk voor woorden.

Ridder Pim

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2006, 01:52:26 »

Karim, kun je mij vertellen wat nu precies de richtlijnen in Vlaanderen zijn voor het gebruik van OGS door de dienst 100?
Ik heb namelijk een keer een ambulance die een overplaatsing moest doen met zwaailchten aan achter een rij auto's zien staan voor een stoplicht.
Het verkeer nam een complete chaos aan, zeker toen wij óók met OGS naar de man toereden omdat hij ons gebaarde.
Uiteindelijk wilde hij alleen de weg vragen.  Heb hem eerst maar eens gevraagd zijn lampen uit te doen.
Zou hier ook sprake zijn geweest van een prive dienst?

mario m

• Erelid
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2006, 01:59:03 »

Wat is OGS? OGS is een afkorting voor gaspakken bij de brandweer.  ;)

Mvg,

Ridder Pim

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2006, 02:03:18 »

Oh, dat was mij niet bekend.
Ik ken het als de afkorting voor Optische & Geluids Signalen (misschien doordat ik de '&' was vergeten  :))

Karim

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2006, 02:16:27 »

Wat is OGS? OGS is een afkorting voor gaspakken bij de brandweer.  ;)

OGS staat bij de brandweer inderdaad voor "Ongeval Gevaarlijke Stoffen" maar wordt in Nederland in de ambulance wereld ook vaak gebruikt voor Optische en Geluids Signalen Mario, zoals er in Belgie dan steeds gesproken wordt over een prioritaire rit.  ;)

Karim, kun je mij vertellen wat nu precies de richtlijnen in Vlaanderen zijn voor het gebruik van OGS door de dienst 100?
Ik heb namelijk een keer een ambulance die een overplaatsing moest doen met zwaailchten aan achter een rij auto's zien staan voor een stoplicht.
Het verkeer nam een complete chaos aan, zeker toen wij óók met OGS naar de man toereden omdat hij ons gebaarde.
Uiteindelijk wilde hij alleen de weg vragen.  Heb hem eerst maar eens gevraagd zijn lampen uit te doen.
Zou hier ook sprake zijn geweest van een prive dienst?
Elke rit die wij krijgen van het hulpcentrum 100 is een prioritaire rit (A1 dus) omdat het B vervoer door privediensten gedaan wordt in Belgie.
Wat hier in Nederland als A2 zou binnen komen zal als de 100 wordt ingeschakeld dus altijd als een A1 rit binnen komen.

Dus kort gezegd, we vertrekken voor elke rit met OGS, en bepalen dan na 't zien van de patient of we met OGS ook richting ziekenhuis terugrijden.
Is het niet nodig wordt meestal (maar dus niet altijd) gewoon zonder signalen terug gereden, maar bij drukte kan ook bij iets simpels als een gebroken pink (na de val van een fiets ofzo) met OGS teruggereden worden, eigenlijk hoofdzakelijk omdat er in bijna elke kleine plaats 1 wagen staat, ipv net als in Nederland een groter aantal wagens vanaf 1 post, en die wagen moet gewoon weer snel beschikbaar zijn.
Daar heeft het HC 100 (hulpcentrum 100) dan ook verder niet veel over te zeggen, wij hebben van hun een rit gedregen, DUS is dat een dringende rit, en mogen we zowel heen als terug met signalen op rijden.

Die wagen die jij heb gezien zal waarschijnlijk een privedienst geweest zijn ja. Belgie heeft namelijk de gekke regel dat zodra er een patient achterin de ambulance ligt er blauwe zwaailichten gevoerd mogen worden.
En dan heb je dus privediensten, die dus enkel B-ritten doen, die een patient thuis ophalen (voor een controle of dialyse afspraak ofzo) en dan dus fijn de blauwe zwaailichten aanzetten, en zo rustig richting ziekenhuis rijden.

Ze mogen dan dus uiteraard ook geen sirene voeren en moeten zich gewoon aan alle regels houden. Maar voor het verkeer is het natuurlijk super onduidelijk, die maken bij het stoplicht plaats voor die aankomende ambulance met blauwe zwaailichten, maar vervolgens blijft dat ding gewoon staant wachten tot het groen is.

En dan komen wij even later met de 100 voor een echte dringende rit, en dan gaan ze natuurlijk niet meer opzij.
D'r wordt al jaren geroepen dat dat moet veranderen, maar helaas, dat zit er nog niet in binnenkort geloof ik.

Jeugdbrandweer

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2006, 16:22:55 »

OGS staat voor Officier Gevaarlijke Stoffen ::)

Gr. Vincent
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 338   Omhoog