Hulpverleningsforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6   Omlaag

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 17408 keer)

Dit topic wordt bekeken door: 0 leden (en 3 gasten)

Michelle1983

• Gast
Re: Casus Juli :Problemen op grote hoogte
« Reactie #80 Gepost op: 17 juli 2006, 14:13:42 »

Er is de mogelijkheid dat eventueel brokstukken etc. terecht zijn gekomen in de recreatieplas. Tijd voor de duikers en milieuhaakarmbak (ivm voorkomen uitbreiden olievlek of zo) misschien?

Daarnaast breidt de brand zich nu wel erg snel uit in de richting van de heide, en met die wind misschien tijd voor tweede peloton dat zich op de heide kan richten?

Ik doe alleen suggesties, mijn kennis is te beperkt op dit punt.

tebby

• Verpleegkundige
  • Erelid
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn hyves
« Reactie #81 Gepost op: 17 juli 2006, 15:09:32 »

wat is er met huisje 7 aan de hand op de kaart? want daar staan spikkels op
flappus

niet elke verandering is een verbetering

brw opsterland freak

• Volledig lid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 17 juli 2006, 17:30:56 »

hallo.
ik wil die c tenders maar inzeten op het blussen en eerst 2 tsen op de redding van de mensen zowaar nodig en mogelijk en nog 1 ts voor verkening met een straal en de 3e mag naar de piloot als dat mogelijk is. dan kan de ts de heide in controle houden met hd en dan gaan 2 brw mensen met straal naar de piloot die heeft waarschijdelijk grote hulp nodig en is ie met de schiet stoel er uit gegaan of door de klap weggevlogen? en is de f16 ook gelocaliseerd? of ligt ie in brok stukken. ik wil een 2e peleton standby en zeker nog 2 tsen voor de heide. en is de ogs bijna tp?? want de ogs heeft so'n mooie doeche en daar mee kun je slachtofers mooi koelen is die niet tp dan eerst koelen met een straal dan naar de behandeling door een ambu en de 2e ambu klaar om aftevoeren? en hoeveel ambus heb ik nou tp? en dat meertje is die vervuilt?  en is er ook een warmte beeld camera tp?
dan kun je mooi de slachtoffers localiseren en die dan localiseren in een kaart dan kun je een schating maken aan slachtoffers en ambus.
en idd tebby zij het ook al waar zijn die zwarte stippen voor?
ps: hoe staat het me de hv bij zee is die klaar?
MVG jos dijk ;)

Uppie

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 17 juli 2006, 19:34:49 »

Even een antwoord op een aantal vragen:

Hoe is het met de hv bij zee?
brw_arie heeft 14-07-06@11:21 gemeld dat het tankvliegtuig veilig geland is op Eindhoven. Hierbij gaan we er dan ook vanuit dat de brandstof-loosprocedure succesvol is afgerond.

Wat zijn de zwarte stippen bij huisje 7
Er is al enig bluswerk aan de gang, dit is vuil water, as en modder.  

Hoe staat het met de piloot?
Piloot heeft zijn toestel met zijn schietstoel kunnen verlaten.

Hoeveel ambu's hebben we tp?
2 ambulances ter plaatse, en een sigma-team dat ieder ogenblik kan arriveren

meer informatie kan ik helaas niet geven, over.

Succes
Uppie

Michelle1983

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 17 juli 2006, 20:07:30 »

Oké, de piloot hebben we. Maar dan missen we dus nog iemand ... Is duidelijk of deze ook van zijn schietstoel gebruik heeft gemaakt?

brw opsterland freak

• Volledig lid
« Reactie #85 Gepost op: 17 juli 2006, 21:30:15 »

èdie zoie die missen we nog is  het bekend of het de piloot of edie is. ik wil toch graag de warmte beeld camera inzetten voor de slachtofers te locali seren hier heb ik geen antwoord op of is het rode gedeelte voot brw arie :P en ik wil meer ambulance voor het aan en afvoer ik wil minstens 4 a 5 en en paar standby en hoe zit het met het explosie gevaar?
MVG Jos Dijk

Niels H

• Senior lid
  • Geneeskundestudent
« Reactie #86 Gepost op: 17 juli 2006, 22:05:17 »

Oké, de piloot hebben we. Maar dan missen we dus nog iemand ... Is duidelijk of deze ook van zijn schietstoel gebruik heeft gemaakt?
Een F-16 heeft doorgaans maar één piloot. Er is volgens mij nergens gezegd dat het om een speciaal tweezitstoestel gaat.
Wordt het trouwens ook niet eens tijd om de piloot te evacueren? Mooie taak voor de SAR groep.
Druk, druk, druk, druk, druk.........

Colin

• Erelid
« Reactie #87 Gepost op: 17 juli 2006, 22:08:40 »

Een F-16 heeft doorgaans maar één piloot. Er is volgens mij nergens gezegd dat het om een speciaal tweezitstoestel gaat.
Wordt het trouwens ook niet eens tijd om de piloot te evacueren? Mooie taak voor de SAR groep.
    een goed begin is het halve werk he harry

goed daar gaan we

POB'S (persons on board) tankvliegtuig 4 2 piloten 1 boormechanise en een pompbediender
de F16 heeft 2 personen aan boord namelijk 1 piloot en voor opname's die eddy zoey van het televisie programma try before you die.
het tankvliegtuig heeft 100.000 liter kerosine aan Boord en deze is nog wel bestuurbaar. de andere F16's zijn uitgeweken naar vliegbasis gilze rijen.
we zitten boven natuur en bebouwd gebied dus de kerosine kan niet gedumpt worden. ja en waar die f16 neerkomt ergens in een straal van 3/3,5 kilometer.

[/list]
Groeten, Colin

brw arie

• Erelid
  • one misson one goal
« Reactie #88 Gepost op: 17 juli 2006, 22:35:37 »

èdie zoie die missen we nog is  het bekend of het de piloot of edie is. ik wil toch graag de warmte beeld camera inzetten voor de slachtofers te locali seren hier heb ik geen antwoord op of is het rode gedeelte voot brw arie :P en ik wil meer ambulance voor het aan en afvoer ik wil minstens 4 a 5 en en paar standby en hoe zit het met het explosie gevaar?
MVG Jos Dijk
de ovd heeft de warmtebeeldcamera bij zich en geeft hem aan de bevelvoeder van de eerste ts. michelle voor de duidelijkheid de piloot hebben we nog niet hij heeft zijn schietstoel gebruikt en de paracute geeft de markering op de kaart aan maar of de piloot ook daar is?? dus dat wordt zoeken.

hallo.
ik wil die c tenders maar inzeten op het blussen en eerst 2 tsen op de redding van de mensen zowaar nodig en mogelijk en nog 1 ts voor verkening met een straal en de 3e mag naar de piloot als dat mogelijk is. dan kan de ts de heide in controle houden met hd en dan gaan 2 brw mensen met straal naar de piloot die heeft waarschijdelijk grote hulp nodig en is ie met de schiet stoel er uit gegaan of door de klap weggevlogen? en is de f16 ook gelocaliseerd? of ligt ie in brok stukken. ik wil een 2e peleton standby en zeker nog 2 tsen voor de heide. en is de ogs bijna tp?? want de ogs heeft so'n mooie doeche en daar mee kun je slachtofers mooi koelen is die niet tp dan eerst koelen met een straal dan naar de behandeling door een ambu en de 2e ambu klaar om aftevoeren? en hoeveel ambus heb ik nou tp? en dat meertje is die vervuilt?  en is er ook een warmte beeld camera tp?
dan kun je mooi de slachtoffers localiseren en die dan localiseren in een kaart dan kun je een schating maken aan slachtoffers en ambus.
en idd tebby zij het ook al waar zijn die zwarte stippen voor?
ps: hoe staat het me de hv bij zee is die klaar?
MVG jos dijk ;)
de ogs is over 5 minuten t.p maar die douche waar jij het over hebt(denk dat jij de deconterminatie container bedoeld) die was niet besteld alleen een ogs(officier gevaarlijke stoffen) dus wil je die container nog ter plaatsten hebben dan (duurt ongeveer 35 minuten voordat hij er is)

kun je me misschien even duidelijk aangeven hoe je wilt inzetten want zoals ik het lees staan er 3tsen en 3 chrastenders op 2 huisjes te spuiten klopt dit??
domme kracht in boxmeer, bhv-er, Hoofd brandwacht,bakker bart boxmeer

steunt stichting kika tegen kinder kanker jullie ook??? www.kika.nl

Harry007

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 18 juli 2006, 00:04:45 »

Eddy zoey, zou iemand die missen ;D ;D ;D

Enne, waar pakken we het water? In het beekje, in de plas, of uit een put? Ik weet dat je een crashtender in 2 minuten leeg spuit, dus das zo n keer bekeken.

Is het misschien slim om op het park gas af te laten sluiten door obragas?

Is er al triage gepleegd bij de so's?

Uppie

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 18 juli 2006, 08:24:38 »

Is het misschien slim om op het park gas af te laten sluiten door obragas?
Goed idee, gas is om 13:00 uur (huidige tijd) afgesloten.

Is er al triage gepleegd bij de so's?
Ik heb er nog niemand over gehoord. De hulpverleners uit die tak van sport zijn een beetje onder-vertegenwoordigd.

Groeten
Uppie

louis van t

• Erelid
« Reactie #91 Gepost op: 18 juli 2006, 10:23:31 »

Laat niemand de hydrazine aanhanger komen vanaf Volkel. Trouwens de beide crashtenders zijn de enige eenheden die onder overdruk ingezet kunnen worden bij de brand. Niemand die hier wat meedoet. Hoe gaat men de redding van mogelijke slachtoffer aanpakken, die vraag ik mijn af ivm met de moggelijkheid van een hydrazinelek. En gaat men blussen of eerst redden en op welke manier.

Ik vind het een aardige casus. In sommige punten niet erg naar de realiteit, Maar dat geeft niet. Ben eigelijk benieuwd hoe men het er af brengt.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

brw opsterland freak

• Volledig lid
« Reactie #92 Gepost op: 18 juli 2006, 11:25:59 »

ik wou 2 tsen op de reding op het park en de c tenders voor het blusen en 1 ts naar de heide te blusen en kijken of ze de piloot vinden. en die container laat die maar komen voor de zekerheid eerst de waterwining uit de plas en als het groot watertrans klaar is daar mee. en heeft de bevelv al info over slachtofers en de evt redding er van.
MVG Jos Dijk

Harry007

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: 18 juli 2006, 12:26:14 »

Laat niemand de hydrazine aanhanger komen vanaf Volkel.
Kijk dit hoor ik dan weer graag, laat maar komen. Zijn er zo weinig mensen uit de witte kolom die hier hun steentje aan bijdragen?

Niels H

• Senior lid
  • Geneeskundestudent
« Reactie #94 Gepost op: 18 juli 2006, 13:49:59 »

Als we de SIGMA tent op het kampeerterrein opzetten staat ie dan veilig om slachtoffers op te vangen? Heb geen zin een een camperplaats te betalen hoor :P.
Druk, druk, druk, druk, druk.........

B

• Erelid
« Reactie #95 Gepost op: 18 juli 2006, 14:12:35 »

Kijk dit hoor ik dan weer graag, laat maar komen. Zijn er zo weinig mensen uit de witte kolom die hier hun steentje aan bijdragen?
De witte kolom is de ambulancedienst? Als ik tijd heb vannacht zal ik me even inlezen. En de hydrazine-aanhanger is van de brandweer ;)

EDIT: sorry, geen kans gehad. Deze nacht een nieuwe poging...

brw arie

• Erelid
  • one misson one goal
« Reactie #96 Gepost op: 21 juli 2006, 11:36:15 »

UPDATE!!!!!

- crastenders zijn aangekomen en worden in stelling gebracht voor het blussen maar er zijn nog een paar slachtoffers kwijt??
- de eerste ts in het bos meld dat de vuurhaard te groot is om met 1 tas te blussen vraagt dringend assisentie, ook de piloot is nog niet gevonden(en eddy zoey)
- de hydrazine aanhanger was al onderweg (omdat het een F16 betrof) en is met 5 minuten tp en de ogs(officier gevaarlijke stoffen) en osc(on scene commander) van de vliegbasis zijn ook ter plaatsen.
- waterwinning vanaf open water is bijna gereed.

nu ligt het ballentje weer bij jullie eerst blussen of eerst slachtoffers??? en natuurlijk die bosbrand is nu ook wat harder gaan waaien dus wat doen we daarmee!!

VOLGENDE UPDATE ZONDAG

brw opsterland freak

• Volledig lid
« Reactie #97 Gepost op: 21 juli 2006, 18:49:25 »

eeh ik wil dan eerst 1 crash-t richting bos met een tank vol water en een waterwining klaar voor het vullen :D en die ts begint met een gordijn zodat het niet uitbreid die 2 tsen die al tp zijn gaan op naar slachtofers en worden met behulp van de warmte beeld cam opgespoort en dan de moglijke reding? ik wil mer ambus en kan er nog een peleton komen of doen we stuk of wat tsen en ik hoor niks van die klpd heli?? en is de SAR ook al onderweg?  en hebben mensen ook al een bezoekje gehad aan een van hun deuren hoe gast vrij is dit bunlow park :P :P
ps: wat was er bij huisje 11?
MVG Jos Dijk

brw arie

• Erelid
  • one misson one goal
« Reactie #98 Gepost op: 23 juli 2006, 12:23:23 »

vanavond rond 22.00 update!!!!!

brw arie

• Erelid
  • one misson one goal
« Reactie #99 Gepost op: 23 juli 2006, 22:39:28 »

UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

crashtender gaat richting het bos alleen kan daar niet in de buurt komen door de dikke begroeing die ene ts wordt het bos ingestuurd(het personeel daarvan en meld dat het vuur zich snel uitbreid. wel ziet 1 van de brandweermannen iets van een wit doek(vermoedelijk een paracute) in een boom verderop hangen, alleen kan hij er via het pad waar hij nu staat niet komen door het snel om zich heen pakkend vuur. de 2de persoon is nog niet gelocaliseerd. of het alarmeren van een tweede peleton moet misschien even nagedacht worden er zijn zojuist nog 2 tsen geariveerd en de hv is ook aanwezig. de 2 crashtenders worden ingezet op de huisjes. er zijn al een aantal mensen uitgehaald hoeveel precies is een beetje onduidelijk omdat er een hoop mensen door elkaar rennen en er een hoop chaos heerst. dus of iedereen al uit de huisjes is , is even onbekend bij zowel de ovdg als de ovdb.

volgende update woensdag middag!!! medisch misschien wat eerder

SUCCES!!

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6   Omhoog