Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance

Auteur Topic: Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance  (gelezen 25322 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #60 Gepost op: 27 februari 2007, 03:04:19
T5's zijn o.a. de 19-102 en 19-129 . . . . wie meer ?

NIEUWE CHEVROLET-AMBULANCE 19-133 IN ZEELAND

De Regionale AmbulanceVoorziening Zeeland (RAVZ) heeft sinds vrijdag 16 februari een nieuwe ambulance in gebruik. Het betreft een splinternieuwe Chevrolet GMT610 die opgebouwd is door De Vries Ambulances in Hoogeveen. De wagen werd geleverd door De Graaff Ambulancetechniek in Waalwijk. Deze Chevrolet beschikt over een 8-cylindermotor met 300 pk gekoppeld aan een direct ingespoten LPI (LPG)-installatie.  

Aan de buitenkant valt vooral de flinke hoeveelheid optische signalen op: naast de zwaalichtbalk op het dak en de grote flitsers aan de zij- en achterkant beschikt de wagen ook over led-flitsers in de grille en in de zijspiegels. Bovendien valt meteen de 'stopteken-balk' in de grille op. Niet om auto's tot stoppen te dwingen zoals bij de politie, maar met de tekst 'Ambulance, Spoed'. Wisselend in normaal- en spiegelschrift. Verder staat de Chevrolet vooral bekend om de comfortabele cabine (belangrijk ivm arbeidsomstandigheden) en de forse binnenruimte in het patiëntengedeelte.

De Chevrolet begint zijn Zeeuwse loopbaan gedurende vier weken op de ambulancepost in Goes. Daarna zal de wagen ook op de andere posten van de RAVZ dienst doen. De nieuweling zal in Zeeuws-Vlaanderen zijn definitieve standplaats krijgen. Het 'rondje Zeeland' is bedoeld om alle ambulancechauffeurs ervaring met de Chevrolet op te laten doen.

In de loop van 2007 zal namelijk de keuze voor een nieuwe standaardambulance voor de RAVZ worden gemaakt. Om op basis van uitgebreide praktijkervaring een goede beslissing te kunnen nemen worden momenteel enkele ambulances getest. Op de post Goes doet in dat kader al ruim een half jaar een ambulance op Volkswagen Transporter-chassis dienst.

Bron: www.brandweergoes.nl



Mooi ding! 19-105 is ook nieuwe T5 trouwens.. die zie ik hier regelmatig rijden, zijn er dus al 3 :)


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #61 Gepost op: 4 maart 2007, 09:35:09
De nieuwe test-chevrolet 19-133 is ingezet als de 19-107 op de post Goes.

Dit i.v.m. het doorschuiven van de nieuwe voertuigen vanwege de testen op de verschillende posten in Zeeland van o.a. dit type voertuig.

Op Walcheren zijn de 19-127 én 19-129 als nieuwe test-T5 inzetbaar.


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #62 Gepost op: 4 maart 2007, 16:11:41
19127 VW T5    76-RT-XG  is de oude 13-180 van het VZA
19129 VW T5    43-SF-DJ   is de oude 23-111 van rav limburg noord.

Verder rijdt er in zeeland nog een T5 met kenteken 29-RX-RS weet niet 100% zeker maar volgens mij was dat de 13-185 van het VZA, roepnummer weet ik niet.

Het VZA en rav limburg noord hebben beide 2 vw T5 van de eerste versie vervangen, voor de aangepaste versie met oa. meer ruimte in bestuurders cabine, en hogere klep achteren zodat de patient zijn hoofd niet meer stoot.
De 2 nieuwe van VZA zijn zelfs in amsterdamse stryping (oranje)

Limburg noord heeft sinds vorige week de tweede T5 vervangen (23-115) 06-RZ-GR misschien dat deze nu ook in Zeeland komt te rijden  :D

Deze 4 volkswagens T5 van de eerste versie zijn uit 2005


Vraag mij alleen af of de RAVZ deze volkswagens gekocht heeft, of gehuurd van visser?


de 19102 VW T5  (54-ST-GF) 2006 is wél een T5 van de nieuwe versie, je kunt dat oa. zien aan de andere
zoeklichten aan de zijkant.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 4 maart 2007, 17:07:59

De oude 13-185 was de 76-RT-XG  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #64 Gepost op: 4 maart 2007, 17:16:49
De oude 13-185 was de 76-RT-XG  ;)
Nee das niet waar de 76-RT-XG is de 13-180 geweest.

En om verdere discussie te voorkomen heb ik een link erbij gedaan naar foto's van rescue Vlissingen daar was ie
namelijk aanwezig.  ;)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14025.80.html


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 4 maart 2007, 17:38:56
Nee das niet waar de 76-RT-XG is de 13-180 geweest.

En om verdere discussie te voorkomen heb ik een link erbij gedaan naar foto's van rescue Vlissingen daar was ie
namelijk aanwezig.  ;)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14025.80.html



Je hebt gelijk, de oude 13-185 heeft in de schade gezeten, en daar heb ik geen kenteken (en geen foto) van! Kleine verwisseling van de cijfertjes!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #66 Gepost op: 4 maart 2007, 18:14:08
Je hebt gelijk, de oude 13-185 heeft in de schade gezeten, en daar heb ik geen kenteken (en geen foto) van! Kleine verwisseling van de cijfertjes!
Kan gebeuren he  :)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #67 Gepost op: 15 maart 2007, 14:17:29
Ok, nu zie ik al een aantal dagen een T5 hier rondtoeren, ziet er vrij nieuw uit, maar er staat (nog) geen roepnummer op...

Een foto is te vinden op: http://www.brandweerschouwen-duiveland.nl/uploads/fotos/14maart07oosterland/14maart07oosterland200.JPG

(Bron www.brandweerschouwen-duiveland.nl, Fotograaf Eric Noordermeer)

De wagen draagt het kenteken 74-TH-HV (wel toepasselijk kenteken ;))

Enig idee wat hiermee gaat gebeuren?? Blijft deze in Zierikzee of.. is dit zo'n testvoertuig?


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #68 Gepost op: 15 maart 2007, 14:47:20
Ok, nu zie ik al een aantal dagen een T5 hier rondtoeren, ziet er vrij nieuw uit, maar er staat (nog) geen roepnummer op...

Een foto is te vinden op: http://www.brandweerschouwen-duiveland.nl/uploads/fotos/14maart07oosterland/14maart07oosterland200.JPG

(Bron www.brandweerschouwen-duiveland.nl, Fotograaf Eric Noordermeer)

De wagen draagt het kenteken 74-TH-HV (wel toepasselijk kenteken ;))

Enig idee wat hiermee gaat gebeuren?? Blijft deze in Zierikzee of.. is dit zo'n testvoertuig?

Volgens mij moet het de 19-108 voorstellen.
En komt ie van de graaff.

Echter er klopt iets niet met dat kenteken!
volgens het RDW is de 74-TH-HV afgegeven voor een mazda 2  grijs en wel op 13-09-06   :o

De 74-TN-HV is wel afgegeven voor een VW T5 ambu in jan 2007.

Nou vraag ik me af waar de fout zit, bij het RDW of rijdt deze ambu met de verkeerde nummerplaten!!!  :o
Misschien moeten ze bij de RAVZ toch maar eens op het kenteken bewijs kijken heel raar is dit.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #69 Gepost op: 15 maart 2007, 15:13:10
is inderdaad raar! Nu je het zegt word deze inderdaad gepiept op 1320108 (capcode 19-108), de vaste ambu van Zierikzee, dit was een oude mercedes maar er is blijkbaar ook hier een nieuwe T5 in gebruik genomen dan?! Verder niets over in de media geweest, misschien moet de "officiele" overdracht nog plaatsvinden oid??

En ook die chevy toert hier nog vrolijk rond, 2 bussen in de garage hier dus