Grote Me oefening schiphol!!

Auteur Topic: Grote Me oefening schiphol!!  (gelezen 3521 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald_asv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Gepost op: 31 oktober 2006, 17:06:31
SCHIPHOL - De marechaussee houdt dinsdagavond een grootschalige oefening van de Mobiele Eenheid (ME) op het voor het publiek toegankelijke gedeelte van Schiphol-Oost. Hieraan doen inclusief oefendemonstranten zevenhonderd mensen mee.

Volgens de marechaussee treden naast de demonstranten ook drie pelotons ME, een peloton Bijstands Eenheid en verschillende aanhoudingseenheden op. Verder worden paarden en pantserwagens tijdens de oefening ingezet

bron : nu.nl
weet iemand tijdstip?!!! 8)




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2006, 17:10:49
Ik weet wel dat ik mijn calamiteitenkaart voor mijn raam ga houden om hier weg te komen ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2006, 18:04:49
weet iemand tijdstip?!!! 8)

Ze zijn om 17.00 uur begonnen.
greetz,  Enrique


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2006, 18:31:30
Ik heb net een rondje gereden vanaf schiphol-oost (naast het Sofitel) richting de MacD en weer terug naar Oost maar, op 2 KMAR Nissan's, helemaal niets gezien... Of het is op een andere locatie dan DIT, voor publiek toegankelijke SPL-O, of het regent ze denk ik te hard.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2006, 18:53:45
Wij gaan er nu heen  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2006, 23:50:48
Wat een verschrikkelijke afgang! Ik had de twijfelachtige eer figurant te mogen zijn, samen met een +/- 100 medestudenten. Echt bejankelijk hoe er met ons om is gegaan! >:( Onbegrijpelijk dat iets wat maanden van tevoren is voorbereid, qua coordinatie en communicatie zo k*t kan gaan. Meer woorden wil ik er op dit tijdstip niet aan vuilmaken.

Echt een trieste vertoning >:( >:(
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 1 november 2006, 10:54:59
Tijd voor een genuanceerde reactie:

Zie vorig bericht >:(

Geintje :P


Ik zal in het kort vertellen wat het probleem was:

Om 15:00 uur vertrokken de bussen vanuit Utrecht. Om +/- 16:00 uur kwamen we aan bij het (weet even niet meer welke) geouw van de KMar. We werden nauwlijks tot niet opgevangen daar. Vervolgens naar de kantine. Met weet ik hoeveel man in een kantine ter grote van een half klaslokaal. Daar was het een tijdje wachten op de briefing. De briefing was leuk en veelbelovend. Er werd verteld hoeveel man en van welke onderdelen van de KMar en politie er meededen (o.a. KMar BE, KMar ME, KLPD DLHP) en wat de oefeningen waren + bijbehorende lokaties. Er zouden drie oefeningen plaatsvinden:
1. Sitdown waarbij wij de mensen van milieudefensie moesten voorstellen.
2. Protestmars tegen de fictieve minister van VROM die op bezoek kwam.
3. Rel tegen de ME, waarbij we mochten gooien met appels :)
Er vonden op Schiphol tegelijkertijd meerdere onderdelen plaats, in totaal dacht ik iets van zeven, waarbij o.a. ontruiming van een opgezet woonwagenkamp, waarbij op de me gevuurd werd (klusje voor de BE dus).

Na een lunchpakket gekregen te hebben (dat was dik in orde!), gingen we terug naar de bussen. We hebben in de bus geloof ik wel een uur zitten wachten totdat we naar de eerste oefenlokatie gingen. Was dat alles? Helaas niet. Op een lokatie aangekomen, bleek dat we daar niet moesten zijn. Na er ik geloof iets van anderhalf uur gestaan te hebben (al die tijd onder begeleiding van een marechaussee!) kwam men eindelijk tot het idee naar de juiste oefenlokatie te gaan. Daar aangekomen moesten we de bus uit, in de regen en harde wind naar een stuk weg toe. Daar zou de ME ook naartoe komen. Na een tijdje buiten gestaan te hebben, kwam men ons toch maar weer de bus in te sturen. Natgeregend voor jan *** dus. Al die tijd is de communicatie van de KMar naar ons waardeloos geweest. De leiding van de Hogeschool heeft toen besloten weer terug te gaan omdat ze het spuugzat waren.
Toen werden we door de KMar verzocht naar een andere lokatie te gaan, omdat daar een oefening zou plaatsvinden. Ik had trouwens geen idee meer wat nou welk onderdeel van de oefening was.
Op die oefenlokatie aangekomen, moesten we uit de bus en ging de hele groep na een rondje gelopen te hebben (dat viel niet goed!) naar een parkeerterrein waar we ons eindelijk uit mochten leven. Maar meer dan een half uurtje rellen is het niet geworden, omdat de leiding van de HU (terecht) had besloten te vertekken. Niet zo gek als je van hot naar her gestuurd wordt, zonder dat iemand je verteld wat de bedoeling is en dat je alles maar te slikken hebt.

Uiteindelijk komt het erop neer dat we per saldo iets van vijf uur hebben zitten wachten, op iets wat nog geen half uur duurde >:( En al die tijd niet wetende wat nou de bedoeling was, zijnde de "speelbal" van de KMar. Daar komt dan nog de wachttijd voordat we naar van Utrecht naar Schiphol gingen (drie uur) en de terugreis van Schiphol naar huis (twee uur) bij. Ik was het dus behoorlijk beu aan het eind van de dag >:(

Ik zou me echt diep schamen als oefenleiding als je zo met je contacten en je figuranten om gaat. Ik hoop voor de mensen van de KMar en van de politie die aan de oefening meededen, dat het voor hun beter is verlopen en dat ze wat aan de oefening gehad hebben.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 1 november 2006, 17:02:29
Ik vond het kijken wel erg leuk, hoop (voor mij) nieuw materieel gezien! Vooral die YPR's zijn heel erg vet.

Wel jammer was dat ook niemand van de KMar ons kon vertellen waar de oefening met de YPR's werd gehouden. Eigenlijk wist niemand waar iets was... Je zag ook duidelijk de KMar ME telkens heen en weer scheuren met toeters en bellen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Estevan

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 november 2006, 14:21:29
jammer dat het tochwel misgelopen is. heeft iemand nog foto's gemaakt?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 5 november 2006, 15:33:28
jammer dat het tochwel misgelopen is. heeft iemand nog foto's gemaakt?

zie www.112-fotomuseum.nl

Gezien de maker van de beelden, zal het binnenkort ook wel op www.112webtv.nl te zien zijn. ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s