Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 173165 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #130 Gepost op: 11 juni 2010, 10:50:00
De enige twee draden zijn die van de signalering en die van de mobi.

Nu zag ik op de foto van Stef geen draden lopen. Zit de spreeksleutel van de mob dan ook aangesloten op de speakers buiten van de "grote bek" installatie?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 11 juni 2010, 13:31:46
Nu zag ik op de foto van Stef geen draden lopen. Zit de spreeksleutel van de mob dan ook aangesloten op de speakers buiten van de "grote bek" installatie?

De oudere voertuigen voorzien van Motorola mobi's zijn nog voorzien van de hand microfoons. De nieuwere voertuigen hebben een draadloos systeem.
Een tweetal knopjes (een voor de bestuurder en een voor de bijrijder) en een flexibele microfoon in het midden (naast de microfoon van de carkit).
Ikzelf ben een voorstander van de losse microfoon (en dus een draad meer) omdat dit véél beter te verstaan is en zeker in een bus véél minder hol klinkt.

De afstandsbediening van Federal Signal heeft ook een (lange) draad, zodat je met bijvoorbeeld een uitpraatprocedure de microfoon vast kunt houden terwijl je in positie zit/staat achter het portier.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #132 Gepost op: 11 juni 2010, 17:34:57
De uitpraatprocedure was ook de achterliggende gedachte van mijn vraag. Zonder een spreeksleutel met draad word het dus wat moeilijker.

In Hollands Midden is er voor de bestuurder ook zo`n knopje, microfoon zit in het plafond naast die van de carkit. Echter als je een beetje hard rijd ben je al niet meer goed te verstaan door de meldkamer. Een losse spreeksleutel werkt dus beter.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #133 Gepost op: 11 juni 2010, 21:49:56
Als je de Mob. ooit gebruik  ;) ik log hem in en draai het geluid helemaal weg, dit omdat (gelukkig) de meeste collega's met een oortje werken.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #134 Gepost op: 11 juni 2010, 22:11:55
Nu zag ik op de foto van Stef geen draden lopen. Zit de spreeksleutel van de mob dan ook aangesloten op de speakers buiten van de "grote bek" installatie?

Voor de bestuurder is er een knop om de mob handsfree te gebruiken. Op het display kan je statussen dus de mob zelf raak je niet meer aan. Onder de pook zitten twee spreeksleutels. Een voor de luidspreker en nog een aan de zijkant van de passagier voor de mob. Tis even wennen maar het werkt beter dan als je het hele kastje in je handen moet houden!
De spreeksleutels zitten daardoor heel erg uit het zicht en totaal niet in de weg. Je hebt geen snoeren die dwars over het dashboard lopen e.d.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #135 Gepost op: 12 juni 2010, 08:12:56
Voor de bestuurder is er een knop om de mob handsfree te gebruiken. Op het display kan je statussen dus de mob zelf raak je niet meer aan. Onder de pook zitten twee spreeksleutels. Een voor de luidspreker en nog een aan de zijkant van de passagier voor de mob. Tis even wennen maar het werkt beter dan als je het hele kastje in je handen moet houden!
De spreeksleutels zitten daardoor heel erg uit het zicht en totaal niet in de weg. Je hebt geen snoeren die dwars over het dashboard lopen e.d.

Tsja, alles heeft z'n voor en z'n tegens.... Zolang elk voertuig (in je regio) maar dezelfde bediening heeft en je dus blindelings kunt werken.
Zolang ik dat kan én ook nog eens tijdens de dienst naar de radio kan luisteren heb ik niets te klagen  ;D

Als je de Mob. ooit gebruik  ;)

Je zult door het fantastisch werkende c2000 wel moeten. Je hebt zéker in de buitengebieden gewoon met je porto lang niet overal bereik  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #136 Gepost op: 11 augustus 2010, 19:39:03
De 11.04 van N-HN, een Opel Zafira.


PTT knop uit stuurkolom, microfoon bij plafondlampje naast handsfree microfoon, ook gewoon spreeksleutel aan bijrijderskant.  OGS-aanstuurset boven de pook (in P stand wat lastiger voor de bijrijder om erbij te komen), radio aanwezig.


Boxen van de mob. Aanstuurset voor Traffic Advisor. 4 flitspatronen: Left, Right, Split of Flash. Ook nog keuze uit High of Low.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #137 Gepost op: 11 augustus 2010, 20:16:17
Wie bouwt jullie auto's op? Bij ons zit de traffic advisor gewoon geintegreerd, net zoals dat de navigatie wat netter is weggewerkt. Maar daar heb je wel weer automaat voor en dat hebben wij helaas niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #138 Gepost op: 11 augustus 2010, 20:26:34
Wie bouwt jullie auto's op?
Dat antwoord moet ik je verschuldigd bijven, geen idee. Misschien dat Jerommeke het antwoord weet?

Maar daar heb je wel weer automaat voor en dat hebben wij helaas niet.
Tja OGS, mob, het verkeer en dan ook nog schakelen vonden ze teveel, vandaar een automaat (al meerdere generaties).


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #139 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:23:05
Daarom pleit ik ook voor de uitrusting niet in een lade systeem...... maar in gewone kunststofkratten. Scheelt zo 80kp in de kofferbak. En in de kratten zit exact de zelfde uitrusting als in de ladesystemen (beide meestal geleverd door POL in Heteren).
In Utrecht rijden we met alleen plastic kratten in de achterbak en eerlijk gezegd.....het werkt k*t. Achterbak is altijd een troep en je weet nooit exact waar je spullen zijn.

De kratten kunnen inderdaad een rommeltje worden maar dat ligt ook weer aan de gebruikers! Spullen op dezelfde plek terug doen blijft ook moeilijk voor verschillende collega's..... Ook duidelijk aangeven op kranten wat erin zit helpt bij gebruiksgemak. Voordeel blijft wel het mindere gewicht en zelfde uitrusting.
kratten hoeven geen rommeltje te zijn:

http://www.ccproducts.nl/nieuws/?id=113


http://www.ccproducts.nl/uploads/1252920275-internet-3.jpg


Dan zit je nog met een metalen / aluminium frame of ladesysteem ;)


Maar wat zal nou sortimo ladesysteem nou feitelijk wegen? Volgens mij valt dat alles mee en gaat het vooral om de spullen die erin zitten.
Een goed opbergsysteem is denk ik wel wat waard. Het ziet er in ieder geval stukken netter uit O0

En je kunt er striping op plakken 0098 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s