Hulpverleningsforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Inzenden voor HV-foto van de maand januari 2012 mogelijk tot 06-02-12!

Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13   Omlaag

Auteur Topic: GRIP 4 Compagnie brand Heide/Bos brand Strabrechtse Heide - Heeze 02-07-2010  (gelezen 21137 keer)

Dit topic wordt bekeken door: 0 leden (en 1 gast)

TAS-7232

• Erelid
  • Geslacht: Man

p2kflex
09:19:20 06-07-10GROUP-1PRIO 3 assistentie strabrechtse heide inmelden voor vertrek : 889
1106525BRW Deurne (HA 889 Ploeg A)
1106526BRW Deurne (HA 889 Ploeg B)
1106598BRW Deurne (Lichtkrant)
p2kflex
08:11:39 06-07-10GROUP-1PRIO 3 OPKOMEN KAZERNE IVM ASSISTENTIE STRABRECHT
1107946BRW Reusel - De Mierden (Reusel) (TS 536)
1107998BRW Reusel - De Mierden (Reusel) (Lichtkrant)
1108046BRW Reusel - De Mierden (Lage Mierden) (Postalarm)

Bedrijfshulpverlener (BHV)
Coordinator BHV
Ex-Rodekruiser
Fotograaf Harderwijk e.o.

peebee

• Erelid

Weer gered door de 'groene' mannetjes?  ::) ;D ;)
....
Je hebt het over die groene mannetjes die regelmatig door de zwarte geklede mannetjes geholpen moeten worden als ze weer eens schietoefeningen aan het doen zijn en daarmee de hei aansteken ???? :):):):) ;D O0
If it's idiot proof, they invent a better idiot.
PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair
alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat voor vorm en in welke taal (spinvis - smallfilm)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RAdeR

• Sigma Hollands Midden en opleidingscoördinator
  • Moderator
    • Geneeskundige eenheid Hollands Midden

Grotere inzet nablussen Strabrechtse Heide
HEEZE - De nabluswerkzaamheden na de grote brand op de Strabrechtse Heide zijn dinsdagochtend uitgebreid. In totaal zijn dertig brandweerlieden aan de slag om lagen smeulende humus om te spitten en te doven.
Ze krijgen hulp van ongeveer vijftig militairen. Volgens een woordvoerder van de brandweercommandant is ook een helikopter in de lucht voor het maken van warmtebeelden om mogelijke brandhaarden in kaart te brengen.
Aanvankelijk zag het er naar uit dat slechts twee bluswagens en vijftien brandweerlieden het nabluswerk konden doen nadat de brand maandag onder controle was gebracht.
Maar na een inventarisatie ter plekke is besloten om toch meer mensen in te zetten.
De brand brak vrijdag uit en verwoestte 150 hectare natuurgebied, voor de helft heide en de andere helft bos.
www.nu.nl
Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Haast je als je tijd hebt; dan heb je tijd als je haast hebt.

<<jeroen>>

• BOA-GB EHBO/BHV-er
  • Junior lid
  • **

p2kflex
14:05:52 06-07-10GROUP-2PRIO 3 OPKOMEN KAZERNE IVM WEGBRENGEN DPH.
1107329BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Bemanning HA)
1107398BRW Geldrop - Mierlo (Mierlo) (Lichtkrant)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Erelid

Foto overzicht van de inzet van de regio Brabant-Noord Klik hier

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior lid

ZIe nu goed op 1 van de foto;s de genietank toe is aan vervanging van de "rupsband"?
Weet iemand waarom en hoe dit is opgelost? (En ik weet hoe je de "rupsband"moet vervangen bij doorlopend gebruik, maar wil gewoon leren van iemands kennis die het in de praktijk doet) :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

RAdeR

• Sigma Hollands Midden en opleidingscoördinator
  • Moderator
    • Geneeskundige eenheid Hollands Midden
Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Haast je als je tijd hebt; dan heb je tijd als je haast hebt.

Rob

• Junior lid
  • **
    • Hulpverlening

Nablussen ook vandaag nog

Vandaag is toch nog een peleton aan brandweer in de heide bezig om het heidevuur te blussen. Ook nog 50 militairen zijn bezig. Boosdoener blijft de ondergronds doorsmeulende humus. Als de zon opkomt blijkt het toch nog op diverse plekken te roken. Volgens Joos van den Broek  gaan ze vandaag echt de laatste klap uitdelen. Er is nog steeds een noodverordening van kracht.

Bron: hulpverlenings nieuwslog

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior lid
  • Geslacht: Vrouw

Filmpje op Youtube vanuit de politieheli, voor een deel gemaakt met een IR camera.

Luchtbeelden brand Strabrechtse Heide

A.s. zondag eens kijken of de noodverordening opgeheven is. Dan ben ik weer in Eindhoven, eens kijken wat er allemaal over of verwoest isis van het stuk waar ik normaal gesproken altijd wandel met mijn vriend.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Kolkkie

• Senior lid

Boswachter neemt de schade op

Strabrechtse Heide herstelt zich snel
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Puck

• Junior lid
  • **

p2kflex
22:34:35 07-07-10GROUP-1NAVERKENNING DOOR WVD OP DE STRABRECHTSE HEIDE HEEFT GEEN BIJZONDERHEDEN OPGELEVERD. PRETTIGE AVOND.
1104710BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (Algemeen Commandant - Brandweer)
1104721BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (Chef Ondersteuning)

Danny

• Erelid
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.tk

Militairen verlaten Strabrechtse heide

HEEZE - De laatste vijftig militairen hebben om twee uur woensdagmiddag het natuurgebied tussen Heeze en Mierlo verlaten. De resterende dertig brandweerlieden trekken zich woensdagavond terug van de Strabrechtse Heide.
Vrijdag brak een brand uit op de heide. 220 hectare natuur is daardoor verwoest. Vanaf woensdagavond zal Staatsbosbeheer het getroffen gebied bewaken. Om zes uur donderdagochtend gaat de brandweer bekijken of ze weer in actie moet komen.

Staatsbosbeheer gaat de komende weken bekijken wat er met het getroffen gebied moet gebeuren. Mogelijk moet een deel van de verbrande bomen tegen de vlakte. Volgens boswachter Janneke de Groot zijn heel wat dieren in de vlammen omgekomen. "Een brandweerman vertelde hoe een groepje reeën aan de vuurzee was ontkomen door snel weg te rennen. Later zag hij ze uit pure paniek toch weer in het vuur springen." Ondanks de verwoestende brand weten de overlevende dieren het gebied alweer te vinden. Twee dagen na de brand zochten de eerste dieren hun territorium alweer op.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1390771113/Militairen+verlaten+Strabrechtse+heide.aspx
Volg me ook op twitter! www.twitter.com/dannyijpelaar

Brambd

• Senior lid
  • Jeugdbrandweerlid
    • BD Media

LIEROP – Woensdagmiddag is men nog altijd druk bezig met de zogeheten “hotspots” te verwijderen uit het brandterrein. Dit gebeurt door een gat te graven in de grond en het gat geheel vol te gieten met water. Op sommige plaatsen waren deze “hotspots” rond de 200 graden.

Bron en het uitgebreide verslag met foto's: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1110

Kolkkie

• Senior lid
Re: GRIP 4 Compagnie brand Heide/Bos brand Strabrechtse Heide - Heeze 02-07-2010
« Reactie #233 Gepost op: 21 juli 2010, 19:52:25 »

Afgelopen zondag even naar de Strabrechtse heide geweest. De brand heeft precies op de plek gewoed waar ik vaak wandel met mijn vriend. Het was door de noodverordening nog steeds niet mogelijk om onze vaste route te wandelen en veel overige paden waren ook nog afgesloten.

Er was wel een stukje afgebrande heide bij een pad wat wel open was, daar is toch goed te zien dat moeder natuur zich al vrij snel hersteld.

Verbrande takken

Wat hier heel apart is, is dat de ene kant van het boompje verbrand is en de andere kant niet (het verbrande gedeelte van de hei zit links, maar niet op de foto)

Verbrande hei, bruine boom en.......groen gras.

Hunter

• Technisch beheerder
  • Zoetermeer, Haaglanden
    • Zelf P2000 decoderen met PDW
Re: GRIP 4 Compagnie brand Heide/Bos brand Strabrechtse Heide - Heeze 02-07-2010
« Reactie #234 Gepost op: 21 juli 2010, 19:55:20 »

Prachtige foto's!!! Ik hou van mooi-weer foto's maar niet van een volledig strak blauwe lucht. Die wolkjes geven echt de finishing touch :)

Als je er meer hebt dan zou je ze eens online moeten zetten ;)
Wees niet afhankelijk van online monitoren en ontvang P2000 zelf met (nu met RS232 support!)

PietjePuk

• Senior lid
« Reactie #235 Gepost op: 21 juli 2010, 20:39:31 »

Inderdaad mooie fotos. :)

BHN849

• Fotograaf regio Zoetermeer
  • Erelid
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
« Reactie #236 Gepost op: 21 juli 2010, 20:40:37 »

Topplaten!

Hoe krijg je bij die 2e foto zo'n geweldig goeie diepte in je foto?
Groeten uit het altijd mooie Benthuizen! 8)

Nieuws uit de regio Zoetermeer: www.fotobpr.nl!

Kolkkie

• Senior lid
« Reactie #237 Gepost op: 21 juli 2010, 20:49:59 »

Prachtige foto's!!! Ik hou van mooi-weer foto's maar niet van een volledig strak blauwe lucht. Die wolkjes geven echt de finishing touch :)

Als je er meer hebt dan zou je ze eens online moeten zetten ;)
Dank je voor het compliment. Nu kon ik mooi wat meer lucht laten zien omdat het er mooi uitzag. Polarisatiefilter erop en een kind kan de was doen.....euh, foto maken.

Zodra het hele gebied weer toegankelijk is ga ik daar zeker nog eens een kijkje nemen en zal ik nog wat meer platen laten zien.

Kolkkie

• Senior lid
« Reactie #238 Gepost op: 21 juli 2010, 20:55:14 »

Hoe krijg je bij die 2e foto zo'n geweldig goeie diepte in je foto?
Door met je diafragma te spelen. Wanneer je een voorwerp echt wilt isoleren van de achtergrond neem je een zo klein mogelijk F-getal (bijv. F2.8 bij mijn F2.8 lenzen). Om wat meer van de omgeving te laten zien schroef je het F-getal wat omhoog, naar bijvoorbeeld F8. Dan zie je veel meer details van de omgeving.

Ik moet ergens nog foto's hebben waarbij het verschil in F-getal erg goed te zien is. Die zal ik wel elders in het Fotografieboard zetten als ik ze gevonden heb.

Kolkkie

• Senior lid
« Reactie #239 Gepost op: 11 augustus 2010, 15:32:37 »

Strabrachtse Heide, 1,5 maand na dato. Het gebied is weer helemaal opengesteld, wel hangen er her en der waarschuwingen dat men bezig is met bosbouw werkzaamheden. Een deel van het afgebrande bos word gekapt, daar wil men ook heide van maken.

Sommige plekken zijn te bizar voor woorden. Waar heide stond, is gewoon niets meer dan een kale vlakte, maar dan bedoel ik ook echt kaal. Op sommige plekken zijn de wortels van heide boven de grond komen te liggen, een heel contrast met de zwartgeblakerde grond.
Ondanks dat as een goede voedingsbodem is, komt er toch her en der al wat jonge heide tevoorschijn. Kennelijk heeft er iets onder de grond (zaadjes?) de brand overleefd.

Aparte vorm boom

Kale stukken

Doorkijkje door een verbrand productiebosje (?)

Gekapte stuk bos

Bizar kaal gedeelte. Paar maand geleden hier nog wat mos en boomstam op de foto gezet

Verbrande stronk.

Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13   Omhoog