Hulpverleningsforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Copyright en het plaatsen van foto's op het forum, klik hier

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 18   Omlaag

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 13374 keer)

Dit topic wordt bekeken door: 0 leden (en 4 gasten)

Snyper

• Erelid
Re: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg.
« Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2010, 21:54:25 »

In één woord: ongepast.

mike

• RPAA
  • Moderator
  • Geslacht: Man
  • Doe voorzichtig daar buiten!
    • politie amsterdam-amstelland
« Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2010, 21:56:32 »

Mijn persoonlijke mening is dat de houding niet gepast is voor een hulpverlener. Dat is duidelijk en geen speld tussen te brengen.

Echter als je vind dat dit niet kan is dit dan wel de juiste weg??  Je zou er ook voor kunnen kiezen om meteen de pleeg in kwestie aan te spreken of eventueel een klacht neer te leggen bij de RAV waar het om gaat. De maker maakt vaker filmpjes van prio 1 ritten dus de kans dat je elkaar vaker tegen komt is dan groot. En wil je de relatie een beetje goed houden is de vraag of dit wel erg handig is?

We weten inmiddels dat de redactie van geenstijl hier ook gewoon mee leest en voor je het weet...........

skippy02

• Erelid
  • Scanman Jan
« Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2010, 22:02:20 »

Mijn persoonlijke mening is dat de houding niet gepast is voor een hulpverlener. Dat is duidelijk en geen speld tussen te brengen.

Echter als je vind dat dit niet kan is dit dan wel de juiste weg??  Je zou er ook voor kunnen kiezen om meteen de pleeg in kwestie aan te spreken of eventueel een klacht neer te leggen bij de RAV waar het om gaat. De maker maakt vaker filmpjes van prio 1 ritten dus de kans dat je elkaar vaker tegen komt is dan groot. En wil je de relatie een beetje goed houden is de vraag of dit wel erg handig is?

We weten inmiddels dat de redactie van geenstijl hier ook gewoon mee leest en voor je het weet...........

Helemaal mee eens! Onnodig om hier publiekelijk iemand aan de schandpaal te nagelen. Men kent de achtergrond niet voor deze aktie. (van beide zijden, zowel de filmer als de pleeg)
Aktie is van beide zijden niet handig te noemen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Simon.

• 2e jaars leerling verpleegkundige
  • Senior lid
« Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2010, 22:03:14 »

Ik vind dit echt niet kunnen wat hier gebeurt.

Als je er dan zoveel last van hebt, loop een keer haar de maker dan de film toe en spreek deze erop aan dat je dit niet prettig vind. en hierna nog even rustig aankomen bij een reanimatie oid. lef!

Snyper

• Erelid
« Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2010, 22:07:31 »

Anno 2010, waarbij iedere voorbijganger een mobiel met foto/video heeft en er vele belangstellenden zijn welke voertuigen op de foto/video vastleggen voor de fun, moet dit soort zaken zeker niet doen. Het risico is dan dus dat het op een forum terecht komt of door geenstijl behandeld wordt.

Snyper

• Erelid
« Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2010, 22:10:39 »

Men kent de achtergrond niet voor deze aktie.
Die hoef ik niet te weten, dit past niet in het profiel van een proffesioneel hulpverlener. Het is niet anders.

90-8

• medewerker Fvt/ EX - opleidingen brandweer Z-L/
  • Erelid
« Reactie #26 Gepost op: 16 juli 2010, 22:13:53 »

Ik vind het ongepast om hier je gram te halen. Aan de hand van de beelden kan ik geen oordeel vellen. Dat het niet handig is een feit. Het blijft echter een eenzijdig verhaal. Zoals eerder gezegd, soms zijn het net mensen bij de hulpdiensten.

Tim Van de Cavey

• Senior lid
« Reactie #27 Gepost op: 16 juli 2010, 22:14:20 »

Het is niet netjes en vooral niet slim. Je weet natuurlijk niet wat de voorgeschiedenis is. Zo was er enkele jaren geleden een rotjoch met een cameraatje dat regelmatig op interventies foto's stond te nemen. Nu hebben wij een zeer goede relatie met een aantal forum- en persfotografen maar dit ettertje ging er ver over. Aanspreken hielp niet en uiteindelijk heeft hij een spinal board "per ongeluk" tegen zijn voorgevel gekregen  bij een verkeersongeval.

Hij heeft alleszins nooit meer voor onze voeten gelopen  >:D
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

Dinges

• Moderator
  • Ik weet niet veel, maar van alles een beetje.
« Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2010, 22:15:45 »

Die hoef ik niet te weten, dit past niet in het profiel van een proffesioneel hulpverlener. Het is niet anders.
En met 10 ritten per dag, en daarbij 44 fotografen, dagelijks?

Ik kan mij voorstellen dat je net wat rot-casuïstieken hebt gehad, en dat je een soort van uitlaatklep hebt....en tegen camera nummer zoveel even een vingertje heft! Ik zeg niet dat ik het zou doen, of dat ik het goedkeur...maar ik kan het me voorstellen!

Je ziet als bemanning van verre dat je weer op de gevoelige plaat wordt vastgelegd; een dolletje is zo gemaakt. Oftewel; een vingertje is zo gemaakt. Moeten we daar met z'n allen over gaan piepen?  ::)
Al mijn uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel.

Jim

• Je bent anesthesie of nie!
  • Senior lid
  • EMS: We'll be here in minutes when seconds count..
« Reactie #29 Gepost op: 16 juli 2010, 22:16:47 »

We zijn weer lekker aan 't muggenziften..  ::) gelijk wordt er weer gekeken naar de 'beroepshouding' en worden er weer mensen afgerekend zonder dat er zelfs maar naar zijn kant van het verhaal wordt geluisterd..

Goed bezig mensen..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene

(P)BLS/AED, EHBO, SIGMA, ALS, Verpleegkundige, Anesthesiemedewerker io, blablablabla....

Snyper

• Erelid
« Reactie #30 Gepost op: 16 juli 2010, 22:18:03 »

Oftewel; een vingertje is zo gemaakt. Moeten we daar met z'n allen over gaan piepen?  ::)
Dat is jouw mening, die respecteer ik. Ik heb mijn mening, en die staat reeds gepost.

90-8

• medewerker Fvt/ EX - opleidingen brandweer Z-L/
  • Erelid
« Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2010, 22:18:40 »

Zullen we dan een nieuw topic maken met als titel: hulpverleners en hun tekortkomingen? Een soort van schandpaal? Blijkbaar is dit de insteek. kan me absoluut geen andere reden voorstellen bij dit soort topics.

BHN849

• Fotograaf regio Zoetermeer
  • Erelid
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
« Reactie #32 Gepost op: 16 juli 2010, 22:21:27 »

Zullen we dan een nieuw topic maken met als titel: hulpverleners en hun tekortkomingen? Een soort van schandpaal? Blijkbaar is dit de insteek. kan me absoluut geen andere reden voorstellen bij dit soort topics.
Waarom hoor ik bij dit topic wél dit soort geluiden en in de door mij eerder genoemde topics niet?
Dat verschil begrijp ik even niet
Groeten uit het altijd mooie Benthuizen! 8)

Nieuws uit de regio Zoetermeer: www.fotobpr.nl!

Simon.

• Senior lid
« Reactie #33 Gepost op: 16 juli 2010, 22:26:27 »

even de OGS aanzetten terwijl een bejaarde vrouw met een rollator oversteekt?

geintje moet kunnen

NikonDirk

• Erelid
    • Opvallende politievoertuigen.
« Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2010, 22:34:15 »

Dit forum is bij heel HV-end Nederland bekend. Kom je hier zelf niet regelmatig, dan wel één van je directe collega's. Het lijkt mij dan ook zeker geen slimme actie om zoiets te doen. Heb je er een hekel aan doe je even de zonneklep naar beneden en niemand die het er over heeft. Nu sta je zó op internet...

Maar zoals gezegd, ik ben er óók niet bij geweest en weet niet wat deze man tijdens zijn dienst al voor de kiezen gehad heeft..

skippy02

• Erelid
  • Scanman Jan
« Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2010, 22:42:58 »

Normaal gesproken zijn slachtoffers geblurd en komen ze niet met hun gezicht herkenbaar in beeld, of op de foto. Hier staat nu een foto waarbij iedereen kan zien om wie het gaat. Knap hoor!! Fraai gedaan. (NOT)

Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek aan een moderator om de persoon in kwestie onherkenbaar te maken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Erelid
  • Don't worry, be happy!
« Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2010, 22:45:13 »

Niet slim van de bewuste collega, maar misschien wel iets om over na te denken....

Iedereen die met de meest goede bedoelingen filmpjes maken van de hulpdiensten realiseren zich soms niet waar wij als hulpverlener mee te maken krijgen.

Stap je de wagen uit, staan er in no time meerdere personen jouw doen en laten, maar vooral ook de ellende van het slachtoffer te filmen.  Dat kan gaan irriteren.

Ben je onderweg naar een reanimatie, vol adrenaline, staan er weer mensen langs de kant van de weg je te filmen. Dat kan gaan irriteren.

Je doet niemand kwaad met het filmen van hulpverleningsvoertuigen die voorbij razen en ik denk dat iedereen die de filmpjes maakt niets dan respect hebben voor de hulpdiensten, maar bedenk dat ook wij mensen zijn. En het soms gewoon vervelend vinden om weer op film of foto te komen. Ook hebben wij soms een slechte dag en doen soms dingen die eigenlijk niet zo verstandig zijn (zoals je middelvinger opsteken).

Veroordeel de collega in kwestie niet. Noem het dom, noem het onverstandig, noem het fout, maar bedenk vooral.... het is menselijk.
Rust zal je redden....

BLS/AED/PBLS instructeur

Simon.

• Senior lid
« Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2010, 22:46:50 »

Heet dat niet gewoon de consequenties inzien van je acties?

en ook al heeft deze man veel meegemaakt, vindt ik dit nog geen gegronde reden, als mijn vader dit zou doen naar andere fotografen zouden we toch een stevig gesprek hebben denk ik.

en tegelijkertijd ook nog klagen over agressie, zou wek je dat op dus. gelukkig zijn er zat anderen die zich wel in kunnen houden.

Dinges

• Moderator
  • Ik weet niet veel, maar van alles een beetje.
« Reactie #38 Gepost op: 16 juli 2010, 22:53:37 »

en tegelijkertijd ook nog klagen over agressie, zou wek je dat op dus.
Denk je werkelijk?  ::)
Al mijn uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel.

Gast48368

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 16 juli 2010, 22:57:33 »

Normaal gesproken zijn slachtoffers geblurd en komen ze niet met hun gezicht herkenbaar in beeld, of op de foto. Hier staat nu een foto waarbij iedereen kan zien om wie het gaat. Knap hoor!! Fraai gedaan. (NOT)

Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek aan een moderator om de persoon in kwestie onherkenbaar te maken.
Ik ben ook heel mijn brandweertijd herkenbaar in beeld gekomen, wat ik ook deed, hoe ik het ook deed, of ik wilde of niet. Ook stond ik in kranten, internet, enz enz......... en dat alles zeer herkenbaar.

Was er nooit blij mee, maar hield altijd rekening MET .  ;)
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 18   Omhoog