Screening schiphol

Auteur Topic: Screening schiphol  (gelezen 19607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #20 Gepost op: 6 februari 2013, 11:37:51
De werkgever heeft in jou verhaal de keuze gemaakt je niet aan te nemen. Van een afwijzing na screening is nog geen eens sprake. Een kale snelheidsovertreding is normaal gesproken geen reden voor afwijzing maar als de werkgever de keuze maakt om jou niet aan te nemen is dat zijn keuze.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2015, 13:37:55
Ik weet dat je voor het veiligheidsonderzoek B (burgerluchtvaart) gescreend wordt door de AIVD, nu vroeg ik mij af:
 - Is deze screening vergelijkbaar met de screening voor politieagenten/Marechaussee/handhavers/toezichthouders?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2015, 11:25:58
Citaat van: Sylvester link=msg=1332120 date=1424435875
Ik weet dat je voor het veiligheidsonderzoek B (burgerluchtvaart) gescreend wordt door de AIVD, nu vroeg ik mij af:
 - Is deze screening vergelijkbaar met de screening voor politieagenten/Marechaussee/handhavers/toezichthouders?

De vraag is eerst of de screening voor politieagenten/Marechaussee/handhavers/toezichthouders allemaal vergelijkbaar zijn? In ieder geval is de screening voor de politie en Marechaussee een A onderzoek. Naast een administratief onderzoek komen daar ook altijd gesprekken aan te pas, bij een B onderzoek zoals dat voor een functie in de burgerluchtvaart, is het alleen een administratief onderzoek. Wat het onderzoek voor handhavers/toezichthouders inhoudt hangt denk ik af van de functie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2015, 13:15:40
Citaat van: scorpio link=msg=1332336 date=1424514358
Wat het onderzoek voor handhavers/toezichthouders inhoudt hangt denk ik af van de functie.
Dat denk ik dan, want ik kreeg wel een politiemedewerker thuis voor mijn onderzoek als toezichthouder.
Misschien omdat ik ook toegang zou krijgen tot diverse politiebureau's.


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2015, 08:26:51
Citaat van: scorpio link=msg=1332336 date=1424514358
De vraag is eerst of de screening voor politieagenten/Marechaussee/handhavers/toezichthouders allemaal vergelijkbaar zijn? In ieder geval is de screening voor de politie en Marechaussee een A onderzoek. Naast een administratief onderzoek komen daar ook altijd gesprekken aan te pas, bij een B onderzoek zoals dat voor een functie in de burgerluchtvaart, is het alleen een administratief onderzoek. Wat het onderzoek voor handhavers/toezichthouders inhoudt hangt denk ik af van de functie.

Ik moest 2 keer een VoG overhandigen ( 1x voor de opleiding en 1x na de opleiding.) en ik werd alleen intern nagekeken bij de Landelijke Eenheid of ik geen rare dingen op mijn naam had staan. Er vond geen gesprek aan huis plaats. Maar goed, dat zou heel goed voor andere BOA functies anders kunnen zijn.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #25 Gepost op: 30 april 2015, 22:17:49
Citaat van: scorpio link=msg=1332336 date=1424514358
De vraag is eerst of de screening voor politieagenten/Marechaussee/handhavers/toezichthouders allemaal vergelijkbaar zijn? In ieder geval is de screening voor de politie en Marechaussee een A onderzoek. Naast een administratief onderzoek komen daar ook altijd gesprekken aan te pas, bij een B onderzoek zoals dat voor een functie in de burgerluchtvaart, is het alleen een administratief onderzoek. Wat het onderzoek voor handhavers/toezichthouders inhoudt hangt denk ik af van de functie.

De Marechaussee wordt in ieder geval ook door de MIVD gescreend, en bij hun wordt het hoogst mogelijk screeningsniveau toegepast. Politieagenten en al het niet-militaire personeel gaat via AIVD.
Let wel, een ieder die een vertrouwensfunctie binnen de KMar krijgt en wel gewoon burger blijft krijgt ook MIVD screening. Zoals gezegd hangt dit wel af van het type functie dat vervuld gaat worden.


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #26 Gepost op: 7 mei 2015, 20:56:14
Misschien kan je wat duidelijker omschrijven wat je precies op je kerfstok hebt, hou er ook rekening mee dat er verschillende niveau's zijn waarop gescreend kan worden. En dit verschilt natuurlijk ook per organisatie en ook per functie.