Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 105403 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ik denk dat dat wel eens vies tegen zou kunnen vallen; het gebruik van bivakmutsen, kogelwerende vesten en redelijk zware militaire aanvalswapens duit op een zeer professionele aanpak, het zou mij ook niet verbazen als de daders reeds geruime tijd het land uit zijn...


scannie

  • Omstander
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Bivak mutsen? dat wist ik niet maar een pro zou de wagen in de fik hebben gestoken denk ik.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Bivak mutsen? dat wist ik niet maar een pro zou de wagen in de fik hebben gestoken denk ik.

Dat lijkt mij ook... Wat makkelijker dan dat... Of ze waren wel erg zeker van hun zaak. We zullen het merken met de tijd.

Het maakt een ding wel duidelijk, en dat is dat de politie de achtervolging zichtbaar staakt op het moment dat er gericht wordt geschoten. Net zo als toen met de Brinks overval. Nu hadden ze alleen nog de heli en diverse posten niet zicht baar op belangrijke kruisingen.
Maar de kans op ontsnappen wordt wel kennelijk groter wanneer je schiet op de politie. Helemaal met wapens waar de reguliere agent helemaal niets tegen kan beginnen.

En voor dat het AT er is en omgekleed.... I rest my case.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Bivak mutsen? dat wist ik niet maar een pro zou de wagen in de fik hebben gestoken denk ik.

Maar nou kost het in de brand zetten van de auto tijd. Ik denk dat men er bewust voor heeft gekozen er snel vandoor te gaan. Laatst bekende positie en plek van dumpen is 5 minuten van elkaar verwijderd. Ik gok zo maar dan men heel snel van de ene auto de andere auto is in gesprongen. Om de kans om gepakt te worden te verkleinen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Amateurs.

Ook deze gasten komen vanzelf wel weer boven drijven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat lijkt mij ook... Wat makkelijker dan dat... Of ze waren wel erg zeker van hun zaak. We zullen het merken met de tijd.

Het maakt een ding wel duidelijk, en dat is dat de politie de achtervolging zichtbaar staakt op het moment dat er gericht wordt geschoten. Net zo als toen met de Brinks overval. Nu hadden ze alleen nog de heli en diverse posten niet zicht baar op belangrijke kruisingen.
Maar de kans op ontsnappen wordt wel kennelijk groter wanneer je schiet op de politie. Helemaal met wapens waar de reguliere agent helemaal niets tegen kan beginnen.

En voor dat het AT er is en omgekleed.... I rest my case.
Is dat vreemd dat de achtervolging wordt gestaakt als er gericht wordt geschoten? Ook hier geld eigen veiligheid gaat toch echt eerst. Geen enkel agent zal graag als schietschijf voor aan staan. ::)


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Is dat vreemd dat de achtervolging wordt gestaakt als er gericht wordt geschoten? Ook hier geld eigen veiligheid gaat toch echt eerst. Geen enkel agent zal graag als schietschijf voor aan staan. ::)

Nee, wie zegt er dat dat vreemd is?
Lijkt mij iig de normaalste zaak van de wereld eerst ik, dan de rest.... En zo gaat dat ook bij de Politie. :-X


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
in plaats van alle 'ik denk', 'waarschijnlijk', 'misschien' en 'als ik...' berichtjes weer eens tijd voor wat nieuws:


Slachtoffers van schietpartij waren Amsterdammers
AMSTERDAM - De twee mannen die zaterdagavond omkwamen bij een schietpartij in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt komen uit de hoofdstad.

Het waren twee Amsterdammers van 21 en 28 jaar oud, zo liet de politie zondag weten.

Om wie het precies gaat, wil de woordvoerder van de politie niet zeggen, maar het duo ''komt voor in de systemen van de politie''.

Hoe zij eerder in contact zijn gekomen met de politie, wordt niet meegedeeld. Ook is de identiteit van de slachtoffers nog niet bevestigd door de familie, maar de politie gaat ervan uit de juiste personen voor zich te hebben.
 
Automatische wapens

De slachtoffers zaten in een zwarte Range Rover met Frans kenteken die rond 22.30 uur met automatische vuurwapens veelvuldig werd beschoten.

Een van hen stierf ter plaatse, de ander overleed in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Ook in de directe omgeving van de auto werd geschoten.

Gestolen

De zilverkleurige Audi A4 waarmee de verdachten zijn gevlucht, is gestolen. Waar en wanneer die auto precies gestolen is, wil de woordvoerder niet kwijt. De auto werd, nadat de daders waren ontkomen, gevonden in de Bok de Korverweg in Amsterdam.

BRON


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Nee, wie zegt er dat dat vreemd is?
Lijkt mij iig de normaalste zaak van de wereld eerst ik dan de rest.... En zo gaat dat ook bij de Politie. :-X
Ik heb het hier over eigen veiligheid. Niet de egoistische houding van "ikke eerst, en de rest kan stikken".
Voor een hulpverlener staat vanaf dag 1 zijn eigen veiligheid boven aan. Of je nu bij de ambulancedienst, brandweer of politie werkt, een ieder hanteert die regel. En er zullen best hulpverleners zijn die een stapje verder zullen gaan. Moet je bij dit soort incidenten afwegen wat de meerwaarde daarvan is. Een achtervolging afbreken kan ook inhouden dat de verdachtes stoppen met schieten, waardoor je een stuk gevaar wegneemt, voor jezelf maar zeker ook voor omstanders.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Ik heb het hier over eigen veiligheid. Niet de egoistische houding van "ikke eerst, en de rest kan stikken".
Voor een hulpverlener staat vanaf dag 1 zijn eigen veiligheid boven aan. Of je nu bij de ambulancedienst, brandweer of politie werkt, een ieder hanteert die regel. En er zullen best hulpverleners zijn die een stapje verder zullen gaan. Moet je bij dit soort incidenten afwegen wat de meerwaarde daarvan is. Een achtervolging afbreken kan ook inhouden dat de verdachtes stoppen met schieten, waardoor je een stuk gevaar wegneemt, voor jezelf maar zeker ook voor omstanders.

Dat is ook wat ik bedoel, je kunt van niemand verwachten dat ze de "held" gaan uithangen tenkosten van het eigen leven.
Als het stoppen van de achtervolging het gevaar weg neemt, voor diender en burger. Dan lijkt mij dat een zeer juiste keuze...

Dat neemt niet weg dat de kans op ontsnappen groter is als je gericht op de heren schiet, ze zullen daarna wel hoogst waarschijnlijk de achtervolging staken....

Het klinkt lullig maar zo is het.