Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 520381 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 10 december 2006, 11:04:22
Denk dat de verklaring gewoon ligt in het  willen voorkomen van een escalatie met te weinig agenten t.p.


DanielB

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 10 december 2006, 11:08:22
Ik denk dat het probleem is dat wanneer die agenten ingrijpen en zelf uitgeschakeld raken, de spreekwoordelijke rapen nog gaarder zijn... Die gasten zijn al aardig opgepept en als je ze dan gaat pakken en het gaat fout, dan is 'r een kans dat de hel losbreekt... Had de centrale geen mogelijkheid om een inzet op lagere prioriteit uit te stellen i.v.m. dit ongeval? (naja, da's zo'n vraag die niemand kan beantwoord eigenlijk)

Toch snap ik nog steeds niet wat je nou met dat geweld bereikt... Een hulpverlener die zich in het nauw gedreven voelt zal er niet sneller van gaan werken...

(bla, ben weer een spuit 11)


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geďnteresseerde buitenstaander
Reactie #22 Gepost op: 10 december 2006, 11:59:03
Toch snap ik nog steeds niet wat je nou met dat geweld bereikt... Een hulpverlener die zich in het nauw gedreven voelt zal er niet sneller van gaan werken...

Tja, jij en ik weten dat, maar die simpele zielen die het nodig vinden bedreigingen te uiten of zelfs met wapens te dreigen, die zijn over het algemeen of onder invloed van het één of ander, of hebben niet genoeg werkende hersencellen om dat óók te begrijpen. Of allebei natuurlijk  ;)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #23 Gepost op: 10 december 2006, 11:59:51
Helaas heerst het 'begreigings-virus' sinds vandaag ook in Hendrik Ido Ambacht (Z-H).

1403064  00:33:34  10-12-06   Prio 1 ONGEVAL BEKNELLING HIA410 HIA473 GEMEENLANDSKADE HENDRIK-IDO-AMBACHT OvD Drechtsteden zuid (Prio 1)

Half 1 en ik was op een paar honderd meter afstand rustig aan het werk. Ik krijg deze melding binnen en gelukkig kan iemand anders mijn werk even over nemen. Ter plaatse was er al een ambulance en een politiewagen. Ik sta op gepaste afstand foto’s te maken van het autowrak, dat mooi geparkeerd stond tegen een geparkeerde vrachtwagen. Een paar minuten later komen een aantal jongeren van een jaar of 20 naar mij en een andere fotograaf toe lopen: ‘Jullie gaan hier geen foto’s van maken, en als je het toch doet zul je wat meemaken!!!’ De jongeren hadden duidelijk een snufje coke te veel op. Minuten lang bleven ze ons bedreigen op alle denkbare manieren. Ik loop naar een agent toe om een melding van het gebeuren te maken. Als antwoord krijg ik ‘ja we weten het, ze bedreigen meer omstanders. Maar het is nogal druk in de regio, dus er kunnen niet meer eenheden ter plaatse komen. Ik adviseer jullie om maar uit de buurt van hun te blijven!’ Ja, op dat idee waren we zelf al gekomen. In overleg met de brandweer hebben we de fotocamera’s maar weg gedaan, een conflict voorkomen is beter dan genezen.


ongeloofelijk toch dit!!!! ik kan me niet voorstellen dat als wij in boxmeer met een autowrak bezig zijn om mensen er zo snel mogelijk uit te halen dat er dan een paar van die opgeschoten jeugd je lopen te bedreigen. ook onbegrijpelijk dat de politie niks kan doen als je het toch druk hebt, moet je toch je prio's stellen en ik kan nie zien wat ze allemaal te doen hebben gehad, maar ik vind dat dit zeker een hoge prioriteit heeft, zelfs denk ik dat dit in het straat je past van "assisentie collega"

Maar de jongeren gaan verder. Blijkbaar vonden ze dat de brandweer niet snel genoeg het slachtoffer bevrijdde. Althans, dat was aan hun gedrag te merken. De vlindermessen kwamen te voorschijn. Diverse brandweerlieden hebben onder bedreiging van een mes moeten werken!!! De meest bizarre situatie die ik ooit heb meegemaakt binnen het hulpverleningswereldje. Maar het allergekste: de politie stond er bij en keek er naar! Voor zover ik gezien heb heeft de politie tot het einde van de inzet geen actie ondernomen, daarna ben ik weg gegaan. Toen ik het bureau net belde waren ze niet bereikbaar voor commentaar… Morgen nog eens proberen en aankaarten dat ik belemmerd ben met het uitvoeren van m’n werk (persfotograaf voor de regionale kranten).

Te gek voor woorden: probeert de brandweer iemand uit een autowrak te redden, wordt dat beloond met een bedreiging… Dat ik zelf verbaal bedreigd ben zit ik niet zo mee, maar dat de brandweer bedreigd word zit ik wél mee!!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #24 Gepost op: 10 december 2006, 13:31:40
Maar het allergekste: de politie stond er bij en keek er naar! Voor zover ik gezien heb heeft de politie tot het einde van de inzet geen actie ondernomen (.........)

Toen ik het bureau net belde waren ze niet bereikbaar voor commentaar(…..)

Ik heb deze zinnen echt met verbazing zitten lezen....Dat de Politie er maar gewoon bij staat te kijken vind ik echt absurd. Het verhaal kan natuurlijk twee kanten hebben en dat is als je er op in gaat dat de boel escaleert, maar aan de andere kant plegen ze een misdrijf en is er genoeg reden om ze aan te houden. Dat het druk is in de regio?.....het is nóóit te druk voor een Ass. Collega in mijn ogen. In mijn regio (za-wa) zijn vergeleken andere regio's niet veel pitwagens in een normale dienst, maar áls er echt wat was, zoals een ass. collega, dan waren ze er wél, ze lieten gewoon al het werk liggen waar ze mee bezig waren(voor zover het kan uiteraard) en dat zelfs voor een kleine regio....dus persoonlijk vind ik dat geen excuus. Ik hoop dat je nog iets te horen krijgt van de Politie waarom dit zo is gegaan....dit kan toch gewoon niet?  :(


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #25 Gepost op: 10 december 2006, 14:59:34
Denk dat de verklaring gewoon ligt in het  willen voorkomen van een escalatie met te weinig agenten t.p.
Dat was inderdaad ook de verklaring die een agent tegen mij aflegde. Uiteraard begrijpelijk.

Ik denk niet dat ik aangifte ga doen. Ik werk ook in het Ambachtse jongerencentrum, waar de jongeren die hebben bedreigd ook regelmatig komen. Probleem als ik aangifde doe is dat ik dan de komende tijd achterom mag kijken als ik over straat loop... Ze weten me dus te vinden. In die auto zat de grootste cokedealer van het dorp, en de jongeren zagen hun vaste dealer dood gaan. Daarom deden ze zo moeilijk...
Maar ik hoop in ieder geval op een verklaring van de politie!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #26 Gepost op: 10 december 2006, 21:34:55
Dat was inderdaad ook de verklaring die een agent tegen mij aflegde. Uiteraard begrijpelijk.

Ik denk niet dat ik aangifte ga doen. Ik werk ook in het Ambachtse jongerencentrum, waar de jongeren die hebben bedreigd ook regelmatig komen. Probleem als ik aangifde doe is dat ik dan de komende tijd achterom mag kijken als ik over straat loop... Ze weten me dus te vinden. In die auto zat de grootste cokedealer van het dorp, en de jongeren zagen hun vaste dealer dood gaan. Daarom deden ze zo moeilijk...
Maar ik hoop in ieder geval op een verklaring van de politie!

Ik denk dat je het zelf op deze manier in stand houdt.
Het is voor mij moeilijk om jouw situatie te beoordelen, maar eigenlijk moet je gewoon aangifte doen!


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #27 Gepost op: 10 december 2006, 21:47:32
Dat was inderdaad ook de verklaring die een agent tegen mij aflegde. Uiteraard begrijpelijk.

Ik denk niet dat ik aangifte ga doen. Ik werk ook in het Ambachtse jongerencentrum, waar de jongeren die hebben bedreigd ook regelmatig komen. Probleem als ik aangifde doe is dat ik dan de komende tijd achterom mag kijken als ik over straat loop... Ze weten me dus te vinden. In die auto zat de grootste cokedealer van het dorp, en de jongeren zagen hun vaste dealer dood gaan. Daarom deden ze zo moeilijk...Maar ik hoop in ieder geval op een verklaring van de politie!

roland
ik snap best dat je boos en gefrustreed bent maar weet nie of je dit zomaar kunt zeggen, misschien is het wel zo, maar dan nog!!
waarschijnlijk heb je gelijk, maar lezen er ook vrienden van hem hier, en moet je alsnog over je schouder blijven kijken omdat je da over hem zei.
snap je. kijk ik ben het helemaal met je eens hoor om zulke dingen te zeggen, zou met misschien zelf ook doen , om het vervolgens toch een beetje aan te passen.
ik zou trouwens wel aangifte doen en dat verhaal wat jij hier vertelt ook tegen hun vertellen dat je over je schouder moet kijken. ze van de politie zullen je echt wel helpen daarin.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #28 Gepost op: 11 december 2006, 08:22:28
Even ter info voor een ieder:

Ik  zelf was daar als chauffeur van de TS410. Er stond inderdaad behoorlijk wat jeugd die gezien hun leeftijd al lang bij mamma op bed hoorde te liggen ;) Dat we bedreigd zijn met messen is niet correct. Ik hoorde wel uit heel betrouwbare bron (een undercover van ons die tussen het publiek was gaan staan) dat er iemand met een vlindermes liep te spelen. Maar dat ze daarmee de hulpverleners bedreigde is niet waar. Wel kregen we behoorlijk wat commentaar vanaf de zijlijn, maar daar bleef het gelukkig bij. Maarja dat krijg je wel vaker vanaf die kant toch? ;D
Het is wel een feit dat de politie te beroerd was om een extra voertuig op erbij te halen. Ze waren op de hoogte van de situatie, maar bleven fijn 100m terug het verkeer regelen wat er niet was :-[
Daar maak ik me nou pissig over!

Iedergeval is er door de fotografen heel goed gereageerd op de situatie door geen conflict uit te lokken. Helaas, maar dan maar een keer geen foto's :(

Groetjes,

Dirk


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #29 Gepost op: 11 december 2006, 08:27:54
Denk dat de verklaring gewoon ligt in het  willen voorkomen van een escalatie met te weinig agenten t.p.

In een woord GELUL!!!

We hadden hem ook in die auto kunnen laten zitten, had er ook geen conflict ontstaan hé! Als er iemand met een mes loop arresteer je die gewoon daar tp. Desnoods met een heel peleton ME erbij als ze het in hun eentje niet aandurven.