(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 99774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #240 Gepost op: 3 oktober 2014, 21:09:18
Citaat van: MartinJ link=msg=1298323 date=1411724508
Het is de bedoeling dat alle apparatuur van politie en douane vervangen wordt. Zowel portofoons als mobilofoons. Dit programma draait onder de naam Aanbesteding Randapparatuur C2000 (ARC).
De aanbesteding is al openbaar gemaakt. Zie hiervoor http://aanbestedingskalender.nl/aankondigingen/detail/471783-aanbesteding-randapparatuur-c2000-arc. In het voorjaar zijn er zogenaamde gebruikersdagen geweest in Amersfoort. Daar is een inventarisatie gemaakt van gebruikerswensen. Als het goed is zijn deze wensen vertaald in een plan van eisen voor de apparatuur, maar die heb ik via de aanbestedingskalender of tendernet nog niet boven kunnen krijgen. Inzet is in ieder geval dat iedereen die met vaste regelmaat met een porto werkt op de man verstrekt krijgt.

Naast dit programma heeft de korpsleiding op aandrang van de bonden besloten tot aanschaf van 10.000 portofoons voor de eenheden Noord-Holland, Oost-Babant en Limburg. Deze info heeft op het landelijk intranet gestaan en is nog wel terug te zoeken. Ik meen begin mei dit jaar. De reden hiervan is dat deze eenheden of een deel ervan nog met eerste generatie C2000 porto's werken en daarvan inmiddels heel veel niet meer werken. In het voormalige NHN werken we inmiddels een jaar of vier met de MTP 850S. Ook daarvan is een deel niet meer inzetbaar. Wat daarvan de oorzaak is weet ik niet. Bij defecten komen de meesten niet meer terug. Daarnaast zijn er heel veel klachten over het apparaat. Deze zijn grotendeel terug te voeren om de dubbele werking van de draaiknop op de bovenzijde, het ongewenst overspringen naar een andere gespreksgroep en het ontbreken van een aantal functietoetsen op de afstandsbediening/spreeksleutel.

De aanschaf van de 10000 apparaten is buiten elke openbare aanbesteding om en voor zover ik de berichtgeving daarover heb begrepen (alleen via de media) is er mbt deze procedure aangifte gedaan tegen de politie en niet over ARC.

Ik ben kerninstructeur Portogewoon en heb in mei te horen gekregen dat de Kerninstructeurs ingezet gaan worden om de collega's te gaan omscholen. De projectleider in NH heeft de eenheidsleiding geadviseerd dit in ieder geval na de zomer 2014 te doen. Zodat er een gedegen omscholing kon plaats vinden en de landelijke fleetmap ook geinstalleerd  zou kunnen en worden. Het is nu herfst en weet nog niets van een planning. Vanuit het ARC weet ik wel dat er begin 2015 gebruikerstesten gehouden worden voor de diverse beroepsgroepen.

Ik hoop eigenlijk dat de uitrol van de 10.000 porto's niet doorgaat of in ieder geval dat ze niet gekocht worden, maar tot de uitrol van ARC, gehuurd worden. Er is volgens mij bij deze apparaten nog geen rekening gehouden met de gebruikerswensen, want die waren toen nog niet opgetekend. De kans is dus groot dat de collega's in de drie eenheden opgezadeld worden met apparaten die volledig afwijken van de ARC wensen. Als de aankoop doorgaat loop je dus een paar jaar met een apparaat dat je eigenlijk niet wilde.

Kortom: er gaan heel veel geruchten, die gevoed worden door berichten in de media. Via onze werkgever komt er (te) weinig echt nieuws op de werkvloer en daardoor blijven de geruchten in stand.

Ik mag half November naar de KI omscholing (Oost). HKI weet ook nog van niets?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #241 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:21:48
Citaat
'Inkopers politie in de fout met portofoonorder'

Inkopers van de politie zijn in de fout gegaan met de aanbesteding voor 40.000 portofoons, schrijft De Telegraaf. Volgens de krant is de mega-order van ruim 10 miljoen euro naar producent Motorola toegeschreven.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3767902/2014/10/13/Inkopers-politie-in-de-fout-met-portofoonorder.dhtml
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #242 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:19:51
Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt voor een groot onderzoek naar alle aanbestedingen binnen de politie van de afgelopen 5 jaar. Corruptie, sturende pakketten van eisen en wensen die wel heel hard bepaalde fabrikanten of uit sluiten danwel bevorderen, auto's communicatieaparatuur, motoren, pepperspray, wapens...

Het wordt nu wel een beetje heel naar allemaal.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #243 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:25:40
Zoals ik het bericht lees zijn de andere leveranciers gewoon boos dat zijn geen gedeelte van de taart krijgen omdat alle portofoons bij 1 leverancier word aangeschaft. Dat ze schermen met de aanbesteding van de auto's is in mijn ogen appels met peren vergelijken want daar ging het echt om het totale pakket per auto. Dus hier zie ik niet zo snel een probleem ontstaan. Laat ze maar snel een merk en type kiezen wat dan kunnen de oude porto's vervangen worden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #244 Gepost op: 13 oktober 2014, 13:27:07
Zoals ik het lees is, voordat men de tender openbaarde, de keus al gevallen op Motorola.
Tegen het advies van de onderzoekers om in delen aan te besteden is men toch in zee gegaan met 1 producent.
Ik lees ook dat de tender geschreven is in de richting van Motorola.
Geen nette zaak.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #245 Gepost op: 20 oktober 2014, 13:47:42
Portofoons

De politie heeft ook besloten om bij de landelijke aanbesteding Randapparatuur C2000 (portofoons) een pauze in te lassen. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie informeerde op 14 oktober de Tweede Kamer dat de signalen over het toeschrijven van de aanbesteding naar één merk serieus moeten worden onderzocht. De korpsleiding heeft besloten de procedure tegen het licht te houden en deze daarna ook te laten toetsen door diverse externe deskundigen.

Dit betreft 1 deel uit het onderstaande persbericht.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2014/oktober/20/00-politie-stopt-aanbesteding-ademtestapparatuur.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #246 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:28:10
Welke aanbesteding verloopt wel goed?  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #247 Gepost op: 20 oktober 2014, 16:20:18
Citaat van: silque link=msg=1303068 date=1413808090
Welke aanbesteding verloopt wel goed?  :-X

Kennelijk geen enkele. Hebben die lui niet die prachtige lezingen van het VIK gehad toen ze in dienst kwamen. Wat een stel prutsers bij elkaar! 8)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #248 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:15:55
Aanbesteding portofoons stopt
Citaat
De politie stopt voorlopig met aanbesteding van portofoons voor het communicatiesysteem C2000. De korpsleiding gaat de inkoopprocedure tegen het licht houden. Daarbij worden ook externe deskundigen betrokken.
http://nos.nl/artikel/712050-aanbesteding-portofoons-stopt.html


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #249 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:45:12
Wanneer krijgen we nu dan nieuwe portofoons en mobilofoons? We (voormalig regio Hollands Midden) hebben nog steeds de allereerste versies die we uitgereikt kregen bij de start van C2000...

Ik heb in 6 jaren op straat werken, er vier versleten😳😁
"Waakzaam & Dienstbaar"