Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1472838 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #960 Gepost op: 18 september 2011, 21:36:33
Opvallend is er in kanaalstreek geen volvo en onopvallend ook niet...

In Emmeloord is een achtervolging geweest en in Flevoland rijden veel Volvo's rond, maar echt noordelijk is het ook weer niet.
http://www.politie.nl/flevoland/nieuws/18092011eenzijdigongevalopurkerweg.asp

Overigens heb ik laatst begrepen van een KLPD-er dat hij elk jaar ook wel een of meerdere draailampjes van de Volvo kwijtraakte op hoge snelheid. Maar die zit ook iets anders vast dan een complete lichtbalk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #961 Gepost op: 23 september 2011, 18:03:02
23-9-2011, Eindhoven, Huizingalaan; Politieauto ramt schutting

Een politieauto heeft dondernacht op de Huizingalaan in Eindhoven een schutting geramd. Het ongeval gebeurde vermoedelijk ergens tussen 2.30 en 3.00 uur op de kruising met de Hondsruglaan, volgens nog onbevestigde berichten zou de auto betrokken zijn geweest bij een achtervolging. Een melder van deze site liet om 2.55 uur onder het kopje "actuele meldingen" een bericht achter over een achtervolging met ongeveer acht politiewagens. De gecrashte politieauto is afgevoerd door eem bergingsbedrijf, wat er precies is gebeurd blijft vooralsnog onduidelijk.









Bron: 112brabant


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #962 Gepost op: 26 september 2011, 08:33:57
23-9-2011, Eindhoven, Huizingalaan; Politieauto ramt schutting

Een politieauto heeft dondernacht op de Huizingalaan in Eindhoven een schutting geramd. Het ongeval gebeurde vermoedelijk ergens tussen 2.30 en 3.00 uur op de kruising met de Hondsruglaan, volgens nog onbevestigde berichten zou de auto betrokken zijn geweest bij een achtervolging. Een melder van deze site liet om 2.55 uur onder het kopje "actuele meldingen" een bericht achter over een achtervolging met ongeveer acht politiewagens. De gecrashte politieauto is afgevoerd door eem bergingsbedrijf, wat er precies is gebeurd blijft vooralsnog onduidelijk.









Bron: 112brabant
Volgens mij gaat het hier om een Mitsubishi Grandis (?)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #963 Gepost op: 26 september 2011, 10:14:57
Volgens mij gaat het hier om een Mitsubishi Grandis (?)

Klopt  O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #964 Gepost op: 27 september 2011, 15:31:57
PolKenWijkAgFLO Burgman&Koelemeijer
M. Burgman & R. Koelemeijer wijkagenten Floriande, Hoofddorp Marco: motorrijder & biker Robin: motorrijder & ME
www.politie.nl/kennemerland
Citaat van: 5 uur geleden
Vanmorgenvroeg heb ik M een engeltje verspeelt. Melding prio 1 snorfietser onderuit op fietspad (1) http://t.co/YRw6eVQK

langs A5 vanaf #hoofdweg #hoofddorp naar #ijweg #zwanenburg. Ik kwam er proefsgewijs achter dat de oorzaak van de valpartij van de

Snorfietser was gekomen door klei op de weg. Bestuurster snorfiets ter controle naar ziekenhuis Ik heb
gelukkig niets behalve geschaaft pak





Motoragent onderweg naar ongeval zelf ook onderuit

http://www.112meerlanden.nl/2011/09/27/motoragent-onderweg-naar-ongeval-zelf-ook-onderuit/
27 september 2011

HOOFDDORP, 27 september - Een motoragent van de Politie Kennemerland is dinsdag in alle vroegte onderuit gegaan. De agent was op zijn motor onderweg naar een melding van een gevallen scooter op het fietspad naast de A5. Toen de agent over het fietspad reed gleed hij met zijn motor over het met modder bedekte fietspad onderuit.

Een politiebusje en ambulance die achter de motoragent reden gleden ook alle kanten op door het gladde wegdek. De motoragent hield aan zijn val slechts een beschadigt motorpak op en raakte verder niet gewond. De agent meldde zelf op twitter zijn valpartij en dat hij er goed vanaf gekomen was. Een van de foto’s is ook door de agent zelf gemaakt. De weg is na het ongeval afgesloten voor (brom)fietsers. Uit de sporen in de klei blijkt dat er meer mensen onderuit gegaan zijn door de klei. Tot de gemeente het pad schoongemaakt heeft is het afgesloten.

De politie stelt een onderzoekt in naar de mogelijke veroorzaker, om de schade van zowel het schoonmaken van de weg als de schade van de scooterrijder als de beschadigde politiemotor te verhalen. Het is nog onbekend welk letsel de gevallen scooterrijder heeft opgelopen.

Fotografie: Michel van Bergen en Marco Burgman



Samen sterk in de hulpverlening!


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #965 Gepost op: 27 september 2011, 15:53:43
Da's schrikken voor de collega. Sterke actie om het zelf op twitter te zetten.  8) Dat neemt anderen de wind uit de zeilen.
Digitaal onderzoek


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #966 Gepost op: 27 september 2011, 20:57:20
Vandaag (27-9) rond 18.00 uur was een peugeot 407 van de regionale brandweer Noord- en Oost-Gelderland (CVD-voertuig volgens mij) betrokken bij een kop-staartbotsing op de A1 ter hoogte van afrit Twello. Voorkant zat goed in elkaar. Ik reed langs het ongeval maar kon zo snel geen foto maken. Misschien heeft Crashtender die binnenkort wel voor ons?  ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #967 Gepost op: 27 september 2011, 21:30:01

Zie hier weer een voorbeeld wat een goed motorpak kan opleveren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #968 Gepost op: 28 september 2011, 00:57:18
Tsja, het is al járen een probleem in de Haarlemmermeer, kan me nog wel herrineren in de tijd van de Opel Vectra's. De politie reed toen met magneetplaten achterop de voertuigen. Op deze magneetplaten een tekst in de trent van ''PAS OP, GROND OP DE RIJBAAN'' o.i.d.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #969 Gepost op: 28 september 2011, 10:36:52
moet gelijk denken aan deze situatie..


scooter + motorpolitie onderuit

alleen hier komt de boer (beetje laat) de weg schoonmaken.

Geüpload door mariodumper op 8 okt 2010 op youtube