Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1477697 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2700 Gepost op: 26 juni 2014, 07:30:57
http://en.wikipedia.org/wiki/PIT_maneuver
Maar in het onderhavige geval dan wel een "reverse PIT". Kan het niet goed zien maar speculeer erop dat de witte wagen bij het (te laat) zien van de ambu iets te laat naar rechts gegaan is tegelijk met de ambu, waarvan de chauffeur mogelijk gedacht heeft "oei, snelheidsverschil is toch groter dan ik dacht, ik ga er maar rechts voorbij". Tot zover het speculaas, bij gebrek aan meer info zullen we het nooit precies weten.
Hoop dat de inzittenden van de rondtollende auto niet gewond zijn geraakt...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Bart S

  • Gast
Reactie #2701 Gepost op: 26 juni 2014, 07:37:29
Citaat van: mark hes link=msg=1280025 date=1403729156
Je ziet de ambulance ineens naar rechts schieten, ik heb het idee dat hij kort daarvoor de auto voor hem aanrijd omdat deze teveel links blijft hangen.

Als je als ambulancechauffeur auto's gaat aanrijden omdat ze volgens jou teveel links blijven hangen, wordt het tijd om een andere baan te gaan zoeken.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2702 Gepost op: 26 juni 2014, 10:17:56
Citaat
Wassenaar - Het wagenpark van politie Eenheid Den Haag liep vandaag letterlijk en figuurlijk een deuk op.

Rond het middaguur werd in de Parkstraat een Touran op weg naar een melding aangereden. Maar de dag begon met een botsing van een Volkswagen Touareg van Bureau Orde en Bewaking tegen een boom op de Backershagenlaan in Wassenaar.

Omstreeks kwart voor zes is de bestuurder van het dienstvoertuig door nog onbekende oorzaak tegen een boom langs de weg gebotst. Ondanks dat het om een deels gepansterd voertuig ging, is deze zwaar beschadigd geraakt en vermoedelijk total loss.

De bestuurder is slechts licht gewond geraakt.

Foto's: Arthur van Wezel





Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/20265-politie-touareg-tegen-boom-backershagenlaan
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2703 Gepost op: 26 juni 2014, 14:32:46
Citaat van: Arie link=msg=1280074 date=1403770676
Ondanks dat het om een deels gepansterd voertuig ging, is deze zwaar beschadigd geraakt en vermoedelijk total loss.

Die auto's zijn gepantserd tegen kogels. Niet tegen bomen. Daar doen ze helemaal niets tegen.  :)

Overigens al de zoveelste Tourareg die total-loss dit jaar.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2704 Gepost op: 26 juni 2014, 14:35:32

Wel jammer, mooie voertuig om te zien. Alleen dakopbouw vind ik apart met die balk achterop en 2 schijnwerpers voorop.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2705 Gepost op: 26 juni 2014, 16:56:11
Ach de keren dat die wagens met OGS rijden zijn bijzonder zeldzaam.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2706 Gepost op: 26 juni 2014, 17:27:26
Citaat van: r1200gs link=msg=1279322 date=1403541523
ligt aan je afdeling, bij mijn oude afdeling wordt er s winters gewoon gewisseld van zomer naar winter band.

De landelijke aanbesteding is daar heel duidelijk in...
Alle voertuigen van de laatste aanbesteding worden gewisseld van zomer naar winterband...
Dat zit in het contract !

Citaat van: silque link=msg=1280205 date=1403794571
Ach de keren dat die wagens met OGS rijden zijn bijzonder zeldzaam.

In bepaalde regio's dagelijks.
Die Touareg's zijn overigens niet snel total-loss en 9 van de 10 keer worden ze gewoon weer opgebouwd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2707 Gepost op: 26 juni 2014, 18:10:55
Waar rijden ze dagelijks met OGS dan? Ik heb ze in DH nog nooit met OGS zien rijden, regelmatig een praatje met ze gemaakt en ook hun zelf geven aan dat ze nooit met OGS rijden. Sterker nog: vroeger mochten ze het voertuig niet eens verlaten.

Maar misschien dat het in een andere regio weer anders is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2708 Gepost op: 26 juni 2014, 18:34:05
Citaat van: silque link=msg=1280216 date=1403799055
Waar rijden ze dagelijks met OGS dan? Ik heb ze in DH nog nooit met OGS zien rijden, regelmatig een praatje met ze gemaakt en ook hun zelf geven aan dat ze nooit met OGS rijden. Sterker nog: vroeger mochten ze het voertuig niet eens verlaten.

Maar misschien dat het in een andere regio weer anders is.
Dagelijks heb ik ze niet zien rijden, maar in de tijd dat ik nog op Schiphol rond reed kwam het toch regelmatig voor dat deze auto's die voor de BBS (buiten beveiliging schiphol voor de leken) ingezet werden ook als extra auto werden ingezet waardoor ze met OGS reden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2709 Gepost op: 26 juni 2014, 18:38:02
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1280219 date=1403800445
Dagelijks heb ik ze niet zien rijden, maar in de tijd dat ik nog op Schiphol rond reed kwam het toch regelmatig voor dat deze auto's die voor de BBS (buiten beveiliging schiphol voor de leken) ingezet werden ook als extra auto werden ingezet waardoor ze met OGS reden.

 0098 O0

Ik heb ze in Amsterdam ook al enkele keren met OGS zien rijden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !