Onopvallende video auto met spoed naar aanrijdingen

Auteur Topic: Onopvallende video auto met spoed naar aanrijdingen  (gelezen 11724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #10 Gepost op: 1 september 2014, 19:57:43
Wordt dit nu een wedstrijdje moddergooien tussen de rode, witte en blauwe tak?

 98uiye
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #11 Gepost op: 1 september 2014, 20:04:25
Citaat van: Vider link=msg=1292663 date=1409594263
Wordt dit nu een wedstrijdje moddergooien tussen de rode, witte en blauwe tak?

 98uiye

Goed opgemerkt.

Ik kan alleen spreken voor de eenheid waarbinnen ik werkzaam ben. En daar is al het personeel wat de verzorging doet ook opgeleid tot brandweerchauffeur en mogen dus, indien het noodzakelijk wordt geacht, met geactiveerde optische en geluidssignalen naar de plaats incident gaan. En daaraan kan een scala van redenen ten grondslag liggen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #12 Gepost op: 1 september 2014, 21:33:40
Citaat van: Vider link=msg=1292663 date=1409594263
Wordt dit nu een wedstrijdje moddergooien tussen de rode, witte en blauwe tak?

*Pakt popcorn.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #13 Gepost op: 1 september 2014, 22:17:43
Citaat van: zwelgje link=msg=1292683 date=1409600020
*Pakt popcorn.....
Sorry; in deze zaal geen popcorn.

Als u een discussie wil voeren over het welles-nietes ter plaatse mogen/moeten/kunnen komen van een verzorgingsploeg met kerstverlichting en het clublied: dat mag. Maar niet hier, dat staat u vrij in het board "Algemeen en informatie" in de rode tak van het forum.


duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2014, 09:59:37
Toevallig deze week weer gezien. Nu bij "stop politie" Met ogs signalen naar een aanrijding met. Op een behoorlijk lange rit, gezien aan de tijdmeting die meeloopt, en erg veel kunstgrepen, Fietspaden e.d. Eenmaal ter plaatse, (zelfs de laatste paar honderd meter nog met lawaai), is het slachtoffer door de brandweer bevrijd, en klaar voor transport. Aan het wrak te zien hebben de collega's dat niet binnen 10 minuten gefikst.......Dus ik denk dat het toch wel voorkomt dat men onnodig vaak zo reageerd. :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2014, 10:06:47
Citaat van: duikertje link=msg=1293728 date=1409990377
Toevallig deze week weer gezien. Nu bij "stop politie" Met ogs signalen naar een aanrijding met. Op een behoorlijk lange rit, gezien aan de tijdmeting die meeloopt, en erg veel kunstgrepen, Fietspaden e.d. Eenmaal ter plaatse, (zelfs de laatste paar honderd meter nog met lawaai), is het slachtoffer door de brandweer bevrijd, en klaar voor transport. Aan het wrak te zien hebben de collega's dat niet binnen 10 minuten gefikst.......Dus ik denk dat het toch wel voorkomt dat men onnodig vaak zo reageerd. :-\

Allereerst zijn de beelden van Stop politie absoluut niet actueel. Iets waar de politie zelf zich ook druk over maakt. Beelden van voor 2000 komen regelmatig voor, en het kwalijke is dat het vaak nog oude en (inmiddels) achterhaalde informatie bevat. Daardoor worden burgers eigenlijk foutief voorgelicht, en eigenlijk zou men een waarschuwing moeten plaatsen bij de beelden met de mededeling dat wet en regelgeving inmiddels veranderd is.

Dat gezegd hebbende, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom de videoauto met toestemming rijd. Hierboven staan al diverse redenen genoemd. De videoauto rijd ook niet om het slachtoffer te bevrijden, dus die link hoef je niet perse te leggen. Er zijn andere redenen waarom ze wel met toestemming kunnen rijden. Je conclusie dat het onnodig vaak is lijkt me voorbarig en niet echt onderbouwd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2014, 11:59:39
Citaat van: duikertje link=msg=1293728 date=1409990377
Dus ik denk dat het toch wel voorkomt dat men onnodig vaak zo reageerd. :-\

aannames zijn "dodelijk".


duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #17 Gepost op: 7 september 2014, 12:01:11
Natuurlijk begrijp ik ook nog wel dat de videoauto het slachtoffer niet komt bevrijden, dar heb ik ook de link niet mee gelegd....... :oIk bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat er een behoorlijke tijd overheen is gegaan,te zien aan het feit dat bij aankomst het slachtoffer al klaar is voor transport.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2014, 14:18:43
Citaat van: duikertje link=msg=1293948 date=1410084071
Natuurlijk begrijp ik ook nog wel dat de videoauto het slachtoffer niet komt bevrijden, dar heb ik ook de link niet mee gelegd....... :oIk bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat er een behoorlijke tijd overheen is gegaan,te zien aan het feit dat bij aankomst het slachtoffer al klaar is voor transport.

Het is dan ook de insinuerende "tongval" van je berichtgeving waarmee ik en anderen moeite hebben. Het is de toon die de muziek maakt, wees duidelijk in wat je stelt of vraagt, dan voorkom je dit soort misverstanden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 8 september 2014, 17:02:48
Laat ik m zo stellen. Hier in de regio wordt er heel strikt met de O&G omgegaan. Maar alleen met toestemming van de meldkamer.  Ja ik rijd ook wel eens met alleen blauw aan. Met name om duidelijk te maken dat ik haast heb en dus mensen een gaatje voor me kunnen maken, maar dit is dan wel met een melding die daar aanleiding voor geeft. Overvalmelding, inbraak heterdaad en zo kan ik me nog wel een paar voorbeelden bij noemen. Dat ik daar geen voorrangsvoertuig mee ben, realiseer ik mij en zo rijd ik ook.

Dat gezegd hebbende, kan ik me niet voorstellen dat een meldkamer een voertuig door laat rijden met O&G terwijl de situatie al onder controle is. Tenzij zij een taak hebben voor bijvoorbeeld het vastleggen van ongevalsgegevens oid en het nodig is dat zij ten spoedigste ter plaatse zijn.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....