Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904

Auteur Topic: Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904  (gelezen 121851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #70 Gepost op: 2 september 2014, 08:06:56
Landelijke Eenheid @PolitieLE
Bel aub niet #112 om te testen of het #alarmnummer wel bereikbaar is. Dit verstoort de bereikbaarheid voor echte noodgevallen.
4:39pm ˇ 1 Sep 2014


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #71 Gepost op: 2 september 2014, 10:13:14
Ik zie in grote lijnen het probleem niet helemaal: Binnenshuis is vaak geen bereik van 112 met een mobiele telefoon. Meeste huizen hebben toch een vaste telefoon nog en anders buiten gaan staan?

Ik heb bij familie van mij binnenshuis ook geen bereik door het beton en staal wat gebruikt is. Ga ik bij een raam staan of net buiten dan heb ik bereik gewoon.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #72 Gepost op: 2 september 2014, 10:14:07
Citaat van: nee link=msg=1292583 date=1409566236
Hebben 50.000 huishoudens geen mobiel bereik van KPN of helemaal geen mobiel bereik? Het systeem maakt toch onderscheid tussen reguliere nummers en 112, dat als jij 112 belt en er geen bereik is van jouw provider er bereik komt van een andere provider?

Wij wonen op de Veluwe, een gebied dat bij alle providers matig tot zeer slecht wordt gedekt.
Inmiddels heb ik alle providers met meerdere toestellen geprobeerd, wij wonen letterlijk in een blind spot (afhankelijk van de weersomstandigheden) is er buiten (!) heel soms/zelden heel even 4g, maar vaker niets tot hooguit gprs. Het is mij tot nu toe twee keer overkomen dat er noodzaak bestond tot het bellen van 112. Afhankelijk van weersomstandigheden een kwestie van op goed geluk positie kiezen, 100 meter verder lopen/rijden of meermaals proberen.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #73 Gepost op: 2 september 2014, 13:59:47
Citaat van: RenéB link=msg=1292741 date=1409645647
Het is mij tot nu toe twee keer overkomen dat er noodzaak bestond tot het bellen van 112. Afhankelijk van weersomstandigheden een kwestie van op goed geluk positie kiezen, 100 meter verder lopen/rijden of meermaals proberen.
Heb je dan geen vaste telefoon aansluiting?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #74 Gepost op: 2 september 2014, 14:25:50
Citaat van: JJ75 link=msg=1292796 date=1409659187
Heb je dan geen vaste telefoon aansluiting?

Heb je weinig aan als je onderweg bent op de Veluwe en je een aanrijding met een dier hebt en je kunt niet verder rijden.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1292740 date=1409645594
Ik zie in grote lijnen het probleem niet helemaal: Binnenshuis is vaak geen bereik van 112 met een mobiele telefoon. Meeste huizen hebben toch een vaste telefoon nog en anders buiten gaan staan?

Ik heb bij familie van mij binnenshuis ook geen bereik door het beton en staal wat gebruikt is. Ga ik bij een raam staan of net buiten dan heb ik bereik gewoon.
Wat ben jij ouderwets dat je denkt dat alle huizen nog een vaste lijn met telefoon hebt, ken genoeg mensen die geen vaste lijn telefoon meer thuis hebben, ze hebben toch hun mobiel !
Er zijn ook hele gebieden in Nederland waar je zelfs buiten geen/slecht bereik hebt zoals de binnenstad van grote steden, Veluwe en grensgebieden.
In die gebieden heb je ook niet altijd de beschikking over een vaste telefoon.
Dus het probleem is waarschijnlijk groter als dat het op het eerste gezicht lijkt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #75 Gepost op: 2 september 2014, 14:32:06
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1292800 date=1409660750
Heb je weinig aan als je onderweg bent op de Veluwe en je een aanrijding met een dier hebt en je kunt niet verder rijden.

Zeker waar dat je buiten niet overal bereik hebt om 112 te bereiken.

Citaat
Wat ben jij ouderwets dat je denkt dat alle huizen nog een vaste lijn met telefoon hebt, ken genoeg mensen die geen vaste lijn telefoon meer thuis hebben, ze hebben toch hun mobiel !
Er zijn ook hele gebieden in Nederland waar je zelfs buiten geen/slecht bereik hebt zoals de binnenstad van grote steden, Veluwe en grensgebieden.
In die gebieden heb je ook niet altijd de beschikking over een vaste telefoon.
Dus het probleem is waarschijnlijk groter als dat het op het eerste gezicht lijkt.

Maar het gaat zich in het artikel over binnenshuis, niet buitenshuis. Daarbij: op groot gedeelte van de plaatsen waar je in het gebouw EN geen vaste lijn hebt EN geen bereik binnen EN geen bereik buiten EN geen mogelijkheid hebt om vlakbij met een vaste telefoon ofzo te bellen zijn volgens mij zeer zeer gering. Als jij geen vaste aansluiting meer hebt in huis (wat best kan, wij thuis tenminste wel, en volgens mij zijn we niet ouderwets aangelegd) en je hebt geen bereik binnen, loop even naar buiten toe of naar een raam, vaak kan je dan wel 112 bellen. En slecht bereik in binnensteden van grote steden? Nooit last van gehad, geen bereik van internet of gewoon netwerk nee, maar wel noodnummer kunnen bereiken (ja, onder andere in Amsterdam gehad in Vondelpark terwijl er festiviteit was en het park vol was)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #76 Gepost op: 2 september 2014, 15:13:00
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1292800 date=1409660750
Heb je weinig aan als je onderweg bent op de Veluwe en je een aanrijding met een dier hebt en je kunt niet verder rijden.
Wat ben jij ouderwets dat je denkt dat alle huizen nog een vaste lijn met telefoon hebt, ken genoeg mensen die geen vaste lijn telefoon meer thuis hebben, ze hebben toch hun mobiel !
Er zijn ook hele gebieden in Nederland waar je zelfs buiten geen/slecht bereik hebt zoals de binnenstad van grote steden, Veluwe en grensgebieden.
In die gebieden heb je ook niet altijd de beschikking over een vaste telefoon.
Dus het probleem is waarschijnlijk groter als dat het op het eerste gezicht lijkt.
Mag ik het vreemd vinden dat je geen vaste lijn meer hebt terwijl je op een plek woont met slecht bereik? Volgens mij is er voor providers helemaal geen verplichting om overal mobiele telefonie te regelen. Mogelijk in aanbestedingseisen bij de veilingen van bandbreedte maar volgens mij is er geen wet die het bieden van bereik verplicht in heel Nederland. Daarom vind ik het ook niet passen onder het topic Storingen/problemen 112. Het probleem ligt namelijk niet aan 112 kant.


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #77 Gepost op: 2 september 2014, 15:45:11
Citaat van: JJ75 link=msg=1292796 date=1409659187
Heb je dan geen vaste telefoon aansluiting?

Ja, maar het verlengsnoer is niet lang genoeg  98uiye

Nu ontopic:
Punt is dat dekking niet voldoende is en dat er nu eenmaal gebieden zijn waar totaal geen dekking is.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #78 Gepost op: 2 september 2014, 15:49:02
Toch al jaren bekend dat niet 100% van ons land bereikbaar is met mobiele telefoon? Er werd toch zelfs ergens in dit topic/forum gezegd dat 95% van het land dekking moet hebben? Dekking buitenshuis ga ik vanuit. Huizen worden steeds robuuster gebouwd: meer staal+beton waardoor er steeds slechter bereik is in huis. Daarbij zijn er genoeg alternatieven mocht je buitenshuis niet direct bereik hebben voor 112 te bellen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #79 Gepost op: 2 september 2014, 16:14:34
Citaat van: RenéB link=msg=1292810 date=1409665511
Ja, maar het verlengsnoer is niet lang genoeg  98uiye

Nu ontopic:
Punt is dat dekking niet voldoende is en dat er nu eenmaal gebieden zijn waar totaal geen dekking is.
Zolang wordt voldaan aan 98 % dekking in Nederland voldoen ze providers aan de eisen uit de aanbesteding. Eerst is de wetgever aan zet als dat anders moet.