Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #370 Gepost op: 2 september 2014, 17:57:28
Toch blijf ik het allemaal onzeker gedoe vinden :-\
Ik wacht al een tijdje op vacatures voor regio Den Haag, maar zolang er geen vacatures zijn... Ik kan een nieuwe opleiding starten maar dan zal je niet zien komen er over 2 maanden nieuwe plaatsen..... Erg lastig, is er misschien iemand die wellicht geruchten heeft gehoord over een openstelling van vacatures ?

het lijkt mij op het moment dat er maar 300 studenten aan de opleiding beginnen dit jaar er een veel grotere uitstroom is landelijk. :o
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #371 Gepost op: 2 september 2014, 18:06:59
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1292837 date=1409673448
.. Erg lastig, is er misschien iemand die wellicht geruchten heeft gehoord over een openstelling van vacatures ?
De geruchten die ik heb mee gekregen is dat dit jaar in oktober nog 1 klas in Apeldoorn start.
Deze selectie procedures zijn inmiddels denk ik wel afgerond.
Ik weet niet of er nog mensen in de wachtlijst staan van de afgelopen 2 jaar.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #372 Gepost op: 2 september 2014, 18:13:09
Wat ik heb begrepen is dat er op korte termijn geen vacatures zullen komen voor de eenheid Den Haag. En inderdaad, over een x aantal jaar zal er logischerwijs weer een tekort ontstaan.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #373 Gepost op: 2 september 2014, 18:20:52
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1292837 date=1409673448
Toch blijf ik het allemaal onzeker gedoe vinden :-\
Ik wacht al een tijdje op vacatures voor regio Den Haag, maar zolang er geen vacatures zijn... Ik kan een nieuwe opleiding starten maar dan zal je niet zien komen er over 2 maanden nieuwe plaatsen..... Erg lastig, is er misschien iemand die wellicht geruchten heeft gehoord over een openstelling van vacatures ?

het lijkt mij op het moment dat er maar 300 studenten aan de opleiding beginnen dit jaar er een veel grotere uitstroom is landelijk. :o

Ik zou nooit gaan wachten op vacatures en daardoor niets doen.
Sommigen wachten al jaren en er zijn ook wachtlijsten inmiddels..

Kan dat er inderdaad ineens over 2 maanden vacatures zijn, maar het kan ook zijn dat die er pas over 2 jaar zijn. En dan moet je nog aangenomen worden ook!
Ik zou lekker met een opleiding beginnen en als er vacatures komen solliciteren, en als je dan aangenomen wordt kan je altijd nog met je opleiding stoppen.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #374 Gepost op: 2 september 2014, 18:45:11
Hoi Sjoerd,

Ik denk dat je net een sollicitatieronde gemist hebt. Begin april werden er relatief veel vacatures open gezet. Het is alles behalve officieel bevestigd, maar: ik ga er niet van uit dat er heel snel weer nieuwe vacatures vrij komen. Er is op dit moment al sprake van een sollicitantenoverschot. Men selecteert nu al de beste kandidaten, de overige kandidaten (die wel de minimale score hebben behaald) worden op een wachtlijst gezet. Ik begrijp wat je bedoelt met uitstroom, met de vergrijzing in het verschiet is dat zeker aan de orde. Het probleem is dat de nationale politie an sich over de hele organisatie berekend té veel werknemers heeft. Nu is het zo dat deze zich met name bevinden in de managementlagen (waarin sinds de nationalisering veel minder mensen nodig zijn) maar men is nog niet erg happig om nieuw personeel aan te nemen alvorens dit interne overschot weggewerkt is.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #375 Gepost op: 3 september 2014, 14:10:58
...en ondertussen blijft het tekort aan blauw dat daadwerkelijk op straat is alleen maar toenemen  98uiye


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #376 Gepost op: 3 september 2014, 16:20:48
Nee. Volgens de minister zitten we boven sterkte. Toch krijgen ze het rooster al heel vaak nauwelijks rond. Laat staan om nog capaciteit over te houden voor gerichte akties.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #377 Gepost op: 9 september 2014, 10:17:45
Citaat van: Wessel1 link=msg=1292839 date=1409674019
De geruchten die ik heb mee gekregen is dat dit jaar in oktober nog 1 klas in Apeldoorn start.
Deze selectie procedures zijn inmiddels denk ik wel afgerond.
Ik weet niet of er nog mensen in de wachtlijst staan van de afgelopen 2 jaar.

Dit klopt wel volgens mij, er start in oktober zeker nog een klas Hoofdagenten en volgens mij niveau 5 in november.
Wat ik heb begrepen is de wachtlijst van 2 jaar terug volledig weg, vandaar de ronde in april. Er is echter een nieuwe wachtlijst i.v.m. de laatste vacature stelling.