Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #2120 Gepost op: 20 juli 2014, 19:01:26
Citaat van: AureliusM link=msg=1284567 date=1405768827

Met dit weer het VHV aan.  :D

Heb afgelopen dagen late diensten gehad waarbij ik netjes mijn vhv onder de blousse heb gedragen. Goed blijven drinken en niet te druk maken  ;)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Enforcer

  • Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Agent, noodhulp
Reactie #2121 Gepost op: 21 juli 2014, 02:10:19
Toch ten alle tijden je VHV aan!!?
Inderdaad nog geen detail foto's van softshell tegen gekomen! Ben wel erg benieuwd.
En ik ben erg benieuwd naar de meningen over de schoenen. Alvast wat info inwinnen voor september!  8)


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #2122 Gepost op: 21 juli 2014, 08:28:03
Ik snap nog steeds niet waarom collega's hun vest niet zouden dragen...


TS 7233

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #2123 Gepost op: 21 juli 2014, 09:50:08
Tijdens de nijmeegse 4daagse zag ik 2 agenten staan in het nieuwe uniform (we liepen een stukje door Limburg)

Het was de eerste keer dat ik ze in het echt zag en ik vond het er erg goed uitzien. Ze waren verkeer aan het regelen met de zwart/ gele hoes maar vielen goed op. Ik kon op het eerste gezicht geen kleurverschil zien tussen de Polo en het vest. Petjes hadden ze ook gewoon op, zag er ook goed uit.

Iedereen die langs de agenten liep gaf een positieve opmerking. Denk dat ze ongeveer 20000keer bedankt hebben moeten zeggen die dag. Fantastische uitstraling! Ben benieuwd of de politie mensen die volgend jaar de 4daagse lopen het oude of nieuwe uniform aan hebben. Hoop het oude, wit is toch wat fijner als je met 35 graden een eind loopt


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2124 Gepost op: 21 juli 2014, 10:32:08
Citaat van: 5002 link=msg=1284985 date=1405924083
Ik snap nog steeds niet waarom collega's hun vest niet zouden dragen...
Ik ken collega's die behoorlijke rugklachten hebben (door het dragen van het vest?) en collega's die door de hitte van hun stokje zijn gegaan. Ik snap dus best dat sommige collega's er af en toe voor kiezen om het vest niet standaard te dragen.

Ik heb hem zelf altijd aan, maar ik begrijp de keuze van de collega's.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #2125 Gepost op: 21 juli 2014, 10:49:30


Eens. Ik heb ook regelmatig last van mijn rug Door het huidige vest, vooral na een dienst in een auto. Op de motor heb ik nergens last van.
Het nieuwe vest is wel veel soepeler, ik heb hem proefgedragen en ik had er veel minder last van.
Daarnaast kun je het ook even uittrekken in tegenstelling tot het oude..wat ik dus niet snap is waarom je in het nieuwe uniform het nieuwe vhv ónder je kleding zou dragen in plaats van erover. Een van de grootste voordelen van het nieuwe vest is dan weg.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #2126 Gepost op: 23 juli 2014, 10:30:36
Het viel me zojuist op dat bij de ceremonie op het vliegveld in Charkov twee politieambtenaren in het nieuwe uniform aanwezig waren.


scapaflow

  • Politie Vrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #2127 Gepost op: 24 juli 2014, 18:25:35
Als ik het goed zie kunnen we met het nieuwe VHV de porto ook op schouderhoogte dragen.  O0


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2128 Gepost op: 24 juli 2014, 18:27:04
Citaat van: scapaflow link=msg=1285571 date=1406219135
Als ik het goed zie kunnen we met het nieuwe VHV de porto ook op schouderhoogte dragen.  O0

Is al een paar keer voorbij gekomen; ja het kan, maar het ligt aan je portofoontype een beetje en je moet deels zelf de bevestiging regelen, de baas, althans onze regio, ondersteund het (nog) niet. Het wordt wel meegenomen in de eisen van de aanbesteding (althans dat hoor ik in het WIS).

Citaat van: Botje (ANDER FORUM)
In de wandelgangen heb ik vernomen dat wij de enige eenheid zijn waar de shirts geleverd zijn met plastic accenten en dat de andere eenheden shirts krijgen waarbij het geel is ingeweven in het blauw. Dat heeft er kennelijk alles mee te maken dat de shirts niet op tijd klaar waren en men voor een noodoplossing heeft gekozen. Maar nogmaals, dat zijn geruchten.

MartinJ; weet jij hier iets van, m.b.t. die gele streep?


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #2129 Gepost op: 25 juli 2014, 09:24:52
Citaat van: Venture link=msg=1285572 date=1406219224

MartinJ; weet jij hier iets van, m.b.t. die gele streep?

Dat laatste over die strepen is volgens mij echt de grootst mogelijke wandelgangen  onzin. Dat 'plastic' is echt  geen goedkope/snelle tussenoplossing.. er is kritisch gekeken of het materiaal van de gele strepen mooi blijft en sterk genoeg is, bij de eerste versies waren er wel wat problemen mee (voor de uitrol). Goedkoop is het ook niet..

Maar ik ben benieuwd naar het antwoord van Martin.