Tijdsduur opnemen alarmcentrale

Auteur Topic: Tijdsduur opnemen alarmcentrale  (gelezen 11688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Gepost op: 1 juni 2014, 15:36:24
hallo,

vanacht reed ik naar huis toe en net iets voor de velsertunnel kwam er een spookrijder aan (die ik gelukkig kon ontwijken).

ik schrok me echt dood ik schat dat de persoon 100/120 reed. ik heb meteen 112 gebeld alleen wat me tegenviel is dat het lang duurde voordat er opgenomen werd +- 25 seconden.

Duurt dit altijd zo lang?  en hoe kan dit?




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2014, 16:17:28
Zo heb ik het inderdaad ook al een paar keer ervaren, ook doorschakelen naar andere meldkamer kan lang duren.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2014, 16:26:46
Het is misschien mogelijk dat men tijdens de herroutering van de oproep via het mobieltje (dus de tussenschakels om van bij het mobieltje in een 112-centrale te geraken) al een "fictieve beltoon" laat horen? In België doet men dat. Dit om te vermijden dat mensen in paniek tijdens de herroutering niets horen en dan maar inhaken en opnieuw bellen. Nadeel is dan wel dat er regelmatig kritiek komt dat het lang duurt eer er wordt geantwoord.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2014, 16:32:11
Citaat van: Vinn link=msg=1272134 date=1401629784
hallo,

vanacht reed ik naar huis toe en net iets voor de velsertunnel kwam er een spookrijder aan (die ik gelukkig kon ontwijken).

ik schrok me echt dood ik schat dat de persoon 100/120 reed. ik heb meteen 112 gebeld alleen wat me tegenviel is dat het lang duurde voordat er opgenomen werd +- 25 seconden.

Duurt dit altijd zo lang?  en hoe kan dit?
Ik vindt het al knap dat je in kan schatten hoeveel seconde iets duurt, terwijl je zelf op de snelweg rijdt.
Maar het lijkt lang, en soms kan het wat langer duren, zeker als het druk is kan het even duren voor men opneemt. Een centralist heeft ook niet constant de telefoon aan zijn oor geplakt.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2014, 16:34:12
Misschien belde er op dat moment nog meer mensen 112. Dan kan het even duren...


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2014, 15:12:26
Ik heb in februrari 112 gebeld voor mijn moeder die een hart infarct had (wist ik op dat moment niet, ik dacht een TIA) maar dat doet niet toe tot het alarmeren. ik had mijn gsm in mijn broekzak dus belde daarmee 112, hij ging meer dan 12 keer over voor ik de meldkamer driebergen aan de telefoon had. en daarna nog 8 keer voor ik de regionale aan de telefoon had. Dat vind ik persoonlijk erg lang. Wat ik persoonlijk al slecht vind in nederland is dat je nog altijd in driebergen uitkomt met je gsm. Ik ken iemand van de meldkamer antwerpen. Elke GSM in belgie komt op het dichtsbijzijnde hulpcentrum100 uit. Waarom kan het daar wel en hier niet? Dat scheelt echt tijd!
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2014, 15:45:09
Van de week ook 112 gebeld voor een brand. Kreeg zelfs te horen "u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" dat was bij de LE Driebergen


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2014, 00:47:47
Citaat van: timo link=msg=1284860 date=1405861946
Wat ik persoonlijk al slecht vind in nederland is dat je nog altijd in driebergen uitkomt met je gsm. Ik ken iemand van de meldkamer antwerpen. Elke GSM in belgie komt op het dichtsbijzijnde hulpcentrum100 uit. Waarom kan het daar wel en hier niet? Dat scheelt echt tijd!
Daar wordt aan gewerkt. Als er straks (over een aantal jaar pas helaas) nog maar 10 meldkamers zijn in de Landelijke Meldkamerorganisatie (LMO) zal dat tussenstation verdwenen zijn. Sterker nog, je hoeft dan als burger niet meer te kiezen welke hulpdienst je wil spreken. Er vindt dan een zogenaamde multi-intake plaats. Je doet de melding wat en waar iets aan de hand is en de juiste disciplines worden dan gealarmeerd.


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2014, 04:53:59
Ik heb wel eens gehoord dat als je het netnummer ervoor zet, je de regionale meldkamer krijgt. Dus 058112 voor noord NL. Nooit geprobeerd, overigens.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2014, 08:25:16
Dat is onzin en werkt niet.  Gewoon 112 blijven intypen.

Overigens, als je de keuze hebt, altijd een vaste lijn pakken.  Niet alleen scheelt het de stap Driebergen, ook heeft de meldkamer direct adresgegevens in beeld en voorkom je dekkingsproblemen.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)