Integrale Veiligheidskunde

Auteur Topic: Integrale Veiligheidskunde  (gelezen 60929 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #70 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:28:11
Ha TS,

Zelf heb ik Integrale Veiligheid gedaan in Leeuwarden. Toen wij tijdens een minor moesten samenwerken met studenten van Saxion (Integrale Veiligheidskunde, kleine nuance) merkte ik dat zij veel meer gefocust waren op bestuurskunde en met name recht en dat wij veel meer geschoold werden in het opzetten van een degelijk onderzoek. Ik denk overigens dat dit verschilt per opleiding en dat het verschil van naam daar niet eens zo heel veel invloed op heeft.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #71 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:30:39
Citaat van: TS 7233 link=msg=1300702 date=1412707462
Naast IVK zijn er ook andere opleidingen te volgen zoals veiligheidskunde en intergrale veiligheid. Is er een groot verschil in deze opleidingen?

In principe niet, maar iedere onderwijsinstelling heeft een eigen curriculum. Zo is Utrecht redelijk "sociaal" ingesteld, Saxion erg op fysieke veiligheid en onderzoek, Den Bosch op organisatie en management, Breda beetje militair georganiseerd en in Friesland richten ze zich weer erg op cybercrime en technologie.........
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #72 Gepost op: 18 december 2014, 14:54:12
Hoi allemaal,

Ik heb nu derdejaars student ivk aan de Hogeschool van Utrecht. Ik moet volgend jaar een minor gaan doen, ik heb alleen nog totaal geen idee welke ik wil gaan doen. Mijn interesse binnen ivk ligt vooral bij de veiligheidsregio/crisisbeheersing/hulpverlening :) heeft iemand tips en ervaringen voor mij?

Alvast bedankt  :)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #73 Gepost op: 18 december 2014, 15:17:54
Fysieke Veiligheid Saxion ;)

Je kan altijd even een PM sturen!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #74 Gepost op: 4 maart 2015, 13:45:40
Hallo allemaal,

Ik ben derde jaars student IVK aan de Hogeschool Utrecht. Ik moet volgend jaar een minor gaan volgen en nu is mijn oog gevallen op de minor Veiligheid en Crisisbeheersing aan de politie academie.

Nu is mijn vraag aan jullie of iemand deze minor heeft gevolgd of hier meer informatie over heeft, zodat ik een goede keuze kan maken welke minor ik ga volgen  :)

Alvast bedankt!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #75 Gepost op: 4 maart 2015, 14:12:09
Deze minor is -voor zover ik weet- alleen bedoeld voor N5-studenten van de Politieacademie.

Als externe hbo-student kun je wel de minor Politiekunde volgen. Houd er rekening mee dat dit een gewilde minor is, die al snel volzit!
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=5601122&interessegebied=1&thema=20
Senior GGP / Oost-Brabant


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #76 Gepost op: 6 maart 2015, 16:48:23
Citaat van: Nick link=msg=1334845 date=1425474729

Als externe hbo-student kun je wel de minor Politiekunde volgen. Houd er rekening mee dat dit een gewilde minor is, die al snel volzit!
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=5601122&interessegebied=1&thema=20

Als student HBO IVK Utrecht mag je deze minor (vanuit examencommissie IVK) niet volgen. De minor is volgens hen inhoudelijk niet op HBO hoofdfase niveau.


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #77 Gepost op: 9 maart 2015, 15:40:03
Citaat van: Panter link=msg=1335423 date=1425656903
Als student HBO IVK Utrecht mag je deze minor (vanuit examencommissie IVK) niet volgen. De minor is volgens hen inhoudelijk niet op HBO hoofdfase niveau.

Politiekunde mogen wij inderdaad niet volgen, is niet HBO-waardig kreeg een klasgenoot vandaag van mij vorige week te horen.

Iemand dan een andere minor die hij/zij aanbeveelt?  :)


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #78 Gepost op: 9 maart 2015, 15:51:55
Citaat van: IVKmeisje link=msg=1336071 date=1425912003
Politiekunde mogen wij inderdaad niet volgen, is niet HBO-waardig kreeg een klasgenoot vandaag van mij vorige week te horen.

Iemand dan een andere minor die hij/zij aanbeveelt?  :)
Misschien een beetje buiten je interessesfeer, maar ik vond de minor Terreur in de toekomst in Rotterdam behoorlijk boeiend. Richt zich op de verschillende terroristische dreigingen en de bestrijding daarvan.


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #79 Gepost op: 20 april 2015, 10:52:53
Citaat van: Folkert link=msg=1336074 date=1425912715
Misschien een beetje buiten je interessesfeer, maar ik vond de minor Terreur in de toekomst in Rotterdam behoorlijk boeiend. Richt zich op de verschillende terroristische dreigingen en de bestrijding daarvan.

Het wordt een minor aan de Politieacademie, Veiligheid en Crisisbeheersing  ;D