Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 68778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #60 Gepost op: 30 mei 2013, 12:19:23
Dont shoot the messenger.  998765
Zo stelt de Regeling verkeersregelaars 2009 het, hoe de OvJ en rechter daar uiteindelijk mee omgaat weet ik niet.
Maar naar mijn gevoel is "onder direct toezicht van de politie" niet vrij interpreteerbaar.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #61 Gepost op: 30 mei 2013, 13:18:48
Er zijn wel meer wetten waarin een direct toezichthouder wordt benoemd, denk aan de aanstelling van BOA's. Daar is zeker niet beoogd dat een politieagent de hele dag meeloopt. Nu is het in die wetten iets anders geformuleerd, maar je kunt dus twisten over de uitleg van deze term.

Heb nu even geen tijd om er dieper in te duiken, maar ga gevoelsmatig meer met Zijlvaart67 mee in deze.
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #62 Gepost op: 30 mei 2013, 13:48:27
Citaat van: Jos v L link=msg=1133193 date=1361922590
Als het allemaal zo kommer en kwel is zie in nog maar 1 oplossing! namelijk een andere Job nemen! Ik wilde hier als NIET agent een heel verhaal schrijven maar zie dat Lt. Col. Me, het precies benoemd heeft zoals ik het wilde schrijven  ;)

Beetje late reactie maar waarom zou ik een andere job moeten nemen? Een reactie verre van normaal. En het gaat mij niet eens om die boete's te schrijven, maar om de veiligheid voor mij en andere VKR's te verhogen.

De wetgever heeft besloten dat er een VKR kan zijn met bijbehorende regels. Deze wetgever heeft de handhaving op die regels te sumier gelaten.

In eerste instantie was dat ook zo bij de stadswachten, ze mochten mensen wel aanspreken en daar moest ook naar geluisterd worden. Alleen dat werd ook niet gedaan dus werden bijna alle stadswachten BOA. Hetzelfde vroeger in eerste instantie met de parkeerwachten, mochten alleen een kaartje achter de ruitenwisser doen met een waarschuwing. Wanneer er dan een politieagent langs reed kon hij waarnemen welke er "fout" was geparkeerd en dus een boete verdiende. O0

En ja in elk vakgebied zitten rotte appels, ook bij de brandweer (denk maar aan de brandstichtende brandweerman), aan de politie (denk maar aan de gevaarlijkrijdende agent prive) enz..... moeten we die organisatie's dan ook maar weer gaan inperken? Ik hoop het niet. :'(

Citaat van: Nick link=msg=1168034 date=1369912728
Er zijn wel meer wetten waarin een direct toezichthouder wordt benoemd, denk aan de aanstelling van BOA's. Daar is zeker niet beoogd dat een politieagent de hele dag meeloopt. Nu is het in die wetten iets anders geformuleerd, maar je kunt dus twisten over de uitleg van deze term.

Klopt, en in de meeste gevallen van het aanstellen van BOA's is dat pas nadat men erachter kwam dat een spreekwoordelijke preek niet hielp.

Ik moet steeds denken aan dat spreekwoord.... iets met koe en put.....???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #63 Gepost op: 30 mei 2013, 18:16:28
Citaat van: HIT link=msg=1168039 date=1369914507
Klopt, en in de meeste gevallen van het aanstellen van BOA's is dat pas nadat men erachter kwam dat een spreekwoordelijke preek niet hielp.

Ik moet steeds denken aan dat spreekwoord.... iets met koe en put.....???

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Senior GGP / Oost-Brabant


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #64 Gepost op: 1 juni 2013, 00:18:06
Er zijn toch al verkeersregelaars die bekeuren? Zo heeft 1 bedrijf waar ik van weet namelijk verkeersregelaars in Amsterdam rondlopen die bekeuren. Zie: http://www.at5.nl/artikelen/98681/eerste-werkdag-voor-touringcarstewards-centrum
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #65 Gepost op: 1 juni 2013, 09:03:35
Citaat van: Nick link=msg=1168131 date=1369930588
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Dat de meeste BOA functie's pas BOA zijn geworden nadat bleek dat er niet werd geluisterd naar de aanwijzingen die men gaf. En om juist dat effect te krijgen/vergroten heeft later dan dat men de functie heeft ontworpen een BOA eraantoegevoegd. O0

Citaat van: SpaX link=msg=1168624 date=1370038686
Er zijn toch al verkeersregelaars die bekeuren? Zo heeft 1 bedrijf waar ik van weet namelijk verkeersregelaars in Amsterdam rondlopen die bekeuren. Zie: http://www.at5.nl/artikelen/98681/eerste-werkdag-voor-touringcarstewards-centrum

Klopt, dit bedrijf heeft BOA's in dienst. Echter staat de wet eigenlijk nog niet toe dat dit gebeurt in VKR kleding bij mijn weten. En zoals je al zag toen de VKR de vrachtauto ging scannen werd er door het langsrijdende verkeer al gereageerd door langzamer te rijden. Men verwacht dus ook niet dat een VKR zich bezighoudt met "foutparkeerders". :-\

Overigens.... waarom een koppel over je kleding heen die de reflectielijnen doorsnijd? Dat is volgens mij al helemaal niet de bedoeling, ben je VKR of ben je bouwvakker? ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #66 Gepost op: 1 juni 2013, 11:26:28
Dit zijn geen Boa's, en ook niet als zodanig herkenbaar.
Of ze zijn aangesteld als toezichthouder "Stilstaand verkeer" of dat gebied is Fiscaal gebied geworden.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #67 Gepost op: 1 juni 2013, 12:03:43
Citaat van: HIT link=msg=1168654 date=1370070215
zoals je al zag toen de VKR de vrachtauto ging scannen werd er door het langsrijdende verkeer al gereageerd door langzamer te rijden. Men verwacht dus ook niet dat een VKR zich bezighoudt met "foutparkeerders". :-\
Kwam dat niet gewoon door de verkeerssituatie en het verkeerslicht?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #68 Gepost op: 1 juni 2013, 13:45:05
Citaat van: HIT link=msg=1168654 date=1370070215
Dat de meeste BOA functie's pas BOA zijn geworden nadat bleek dat er niet werd geluisterd naar de aanwijzingen die men gaf. En om juist dat effect te krijgen/vergroten heeft later dan dat men de functie heeft ontworpen een BOA eraantoegevoegd. O0

Zonder dit te veel off topic te willen trekken, maar deze vergelijking gaat een beetje mank.

Ook in het pre-BOA tijdperk waren dat toezichthoudende functies, gefocust op het handhaven van bepaalde wet en regelgeving. In die specifieke functies werden geen aanwijzingen gegeven, maar overtredingen geconstateerd waarop mensen worden aangesproken. Dat is een verschil. Bijna alle bevoegdheden die er sindsdien bij zijn gekomen, zijn gericht op dat toezicht.
Een verkeersregelaar is, volgens mij, nog steeds geen toezichthouder. De aanwijzingen die een verkeersregelaar mag geven, staan ook niet in dienst van handhaving of opsporing. Dus kan je die vergelijking met de ontwikkeling van de BOA's niet maken.

Als je verkeersregelaars boetes wilt laten uitschrijven, zul je ze dus in de positie van toezichthouder moeten plaatsen. Dat is een veel verdergaande discussie dan het uitschrijven van boetes alleen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #69 Gepost op: 1 juni 2013, 14:00:19
Citaat van: HIT link=msg=1168654 date=1370070215
Dat de meeste BOA functie's pas BOA zijn geworden nadat bleek dat er niet werd geluisterd naar de aanwijzingen die men gaf. En om juist dat effect te krijgen/vergroten heeft later dan dat men de functie heeft ontworpen een BOA eraantoegevoegd. O0

Ah, op die fiets! Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. In de wetgeving omtrent BOA's wordt een direct toezichthouder benoemd (de Korpschef cq politie), om toezicht op de BOA's te houden. De politie, laat staan korpschef, zal echt niet continu bij de BOA aanwezig zijn. Daarmee wilde ik aangeven dat de term direct toezicht dus breder interpreteerbaar is!

 ;)
Senior GGP / Oost-Brabant