Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 220588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #80 Gepost op: 23 juli 2010, 15:46:57
Nee groot rijbewijs heb ik nog niet, en met ehbo+rea zijn ze bij ons ook niet secuur mee.
Ik wil wel mijn ehbo +rea+ aed binnenkort gaan behalen, en zou dan wel leuk vinden om ehbo diensten te draaien.
Maargoed hoe kom je bij een ehbodienst die bij evenementen staat :-\


EdM0

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 23 juli 2010, 18:02:17
Wat vreemd, ik dacht dat de NS een erg goede organisatie was (ervan uitgaande dat je bij de NS werkt). Toen ik 3 jaar terug solliciteerde als conducteur werd ik afgewezen door te weinig levenservaring en het niet hebben van een ehbo + rea. diploma..

Er zijn talloze organisaties die ehbo (en verder) regelt op (grote) evenementen. Daar staan al een hele zwik op. Zo zijn er nog veel meer van dat soort organisaties, gewoon effe googlen.
http://ehbo.besteoverzicht.nl/Evenementen-hulpverlening.htm


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #82 Gepost op: 23 juli 2010, 20:00:30
Ik zit al een ruime tijd te denken om ambulancechauffeur te worden.
Via een kennis van me vader heb ik vorig jaar 2 dagen mee mogen rijden met de ambulancedienst gelderland midden.
Hierbij heb ik wel een goed beeld gekregen van het werk, en heb dus ook gezien dat het echt wat voor mij is.
Kijk er zijn zat mensen die deze job willen hebben, en moet ik dus wel investeren om dus zeg maar ''aantrekkelijk'' te zijn voor een ambulancedienst.
(vrachtwagenrijbewijs)
Dit is natuurlijk niet erg want als je iets wil dan moet je er ook voor gaan, alleen ik heb ook een eigen huis, een gezin met een baby en een zeer goed betaalde baan nu.
Mischien hebben jullie wat tips  :-\
Zou iig zorgen voor een groot rijbewijs, hoewel dat een behoorlijke investering is, een EHBO diploma is ook nooit wel als je kids hebt.... en verder is het een kwestie van geluk hebben of door achtergrond/opleidingen opvallen..., ik heb 1 brief geschreven naar 1 ambulancedienst.... Had op dat moment geen (geldige) EHBO en geen C-rijbewijs... dus je kunt het altijd proberen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #83 Gepost op: 5 augustus 2010, 00:14:27
Ik zit al een ruime tijd te denken om ambulancechauffeur te worden.
Via een kennis van me vader heb ik vorig jaar 2 dagen mee mogen rijden met de ambulancedienst gelderland midden.
Hierbij heb ik wel een goed beeld gekregen van het werk, en heb dus ook gezien dat het echt wat voor mij is.
Kijk er zijn zat mensen die deze job willen hebben, en moet ik dus wel investeren om dus zeg maar ''aantrekkelijk'' te zijn voor een ambulancedienst.
(vrachtwagenrijbewijs)
Dit is natuurlijk niet erg want als je iets wil dan moet je er ook voor gaan, alleen ik heb ook een eigen huis, een gezin met een baby en een zeer goed betaalde baan nu.
Mischien hebben jullie wat tips  :-\

p2000man, (ik zou een sollicitatie brief die naam niet gebruiken)

als je het echt wilt moet je er voor gaan, het is echt leuk werk, maar... bij de meeste diensten is een ehbo met reanimatie verplicht, ook een groot rijbewijs is op de meeste diensten al verplicht omdat de meeste wagens al bover de 3500KG komen.

verder weet ik dat er bij een van de laatste sollicitatie rondes er 4 plekken waren, 300 mensen reageerden waarvan de meeste zo in de afvalbak konden, verkeerde redenen om bij de ambu te willen..

van die 4 man zaten er 4 bij meditaxi en 2 bij de sigma. ik ben er ook zo ingerold, sigma gedaan en ben daarna gaan werken als oproepchauffeur bij meditaxi en kon toen op de ambu gaan werken. ik denk dat meditaxi wel een goede "opstap"is, je krijgt de kans om iig opleidingen te doen die daar mee te maken hebben, doet ervaring op met het rijden met spoedritten. en je kunt het parttime doen naast je gewone baan.

suc6


patries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #84 Gepost op: 7 augustus 2010, 12:58:05
Ik zou er gewoon voor gaan, niet geschoten is altijd mis!

Ik ben verzorgende IG en zit momenteel in ronde 2 van de sollicitatieprocedure..Heb geen rijbewijs C en ook geen EHBO diploma wel BHV... Als je gemotiveerd bent en goed kunt onderbouwen waarom je dit héél graag wilt gaan doen ben je al een heel eind  :)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #85 Gepost op: 14 augustus 2010, 01:07:19
Beste P2000man,

Ik werk voor de dienst waar je al stage hebt gelopen. Wij stellen het op prijs dat de kandidaten een zorgachtergrond hebben (verzorging niveau 3 o.i.d.). Daarnaast moet je zelf een C rijbewijs halen op eigen kosten.

De realiteit is dat er voldoende aanmeldingen zijn voor chauffeur waardoor wij redelijk selectief kunnen zijn. Ik denk wel dat het verstandig is om ervaring op te doen in de evenementenhulpverlening want niet alle diensten zijn zo rijk bedeeld met sollicitanten en zullen ook naar andere achtergronden kijken.

Wat me wel opvalt is dat de aanhouder vaak wint. Dat is in ieder geval al positief.

Hier een paar namen voor bedrijven die zich met evenementenhulpverlening bezig houden: MAI, EMS, SMR.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


sturrie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #86 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:00:32
hallo mensen,

kheb ff een vraagje. ik ben lid van het SIGMA-team en wil graag doorgaan voor ambulance chauffeur. Krijg je dan ook een aantal vrijstelling voor de medische opleiding, omdat je veel van die dingen ook bij het SIGMA krijgt?

Gr ronald


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #87 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:03:43
Nee, ik denk het niet... De SIGMA-opleiding is niet te vergelijken met de opleiding tot ambulancechauffeur. Deze is veel uitgebreider en op MBO- niveau.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Bart S

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:37:42
Nee, ik denk het niet... De SIGMA-opleiding is niet te vergelijken met de opleiding tot ambulancechauffeur. Deze is veel uitgebreider en op MBO- niveau.

WM

Precies.... misschien dat je het op wat punten wat makkelijker hebt dan iemand die helemaal 'groen' is. Zie het als bonus.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #89 Gepost op: 17 oktober 2010, 14:39:50
Als SIGMA-lid ben je voornamelijk bezig met de deelvaardigheden en globaal het ABCDE-protocol. Echter alle protocollen die er zijn om iemand te behandelen heb je niet gehad en ook het meedenken en meewerken in het behandelen beheers je niet met alleen je SIGMA-opleiding. Je werkt voornamelijk deelvaardigheden uit in opdracht van het ambu-team.
Het komt dus neer op wat WM en Bart zeiden: zie het als een extraatje die het begin wat makkelijker maakt, maar er komt nog wel een stuk opleiding achteraan.
Geloof niet alles wat je denkt.