Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 103954 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #230 Gepost op: 23 juli 2016, 13:10:32
Citaat van: Carlos link=msg=1438329 date=1469257541
1 jaar is altijd de termijn tegenwoordig.

Maar goed, ze lopen theoretisch gezien idd een risico ja. Maar als je nu langer dan een jaar nodig hebt om je rijbewijs te halen, vindt ik persoonlijk toch wel erg lang.

Je loopt ook geen studievertraging op. En het rijbewijs moet je idd zelf fixen, halen en betalen

Oké duidelijk :) De meeste halen 't wel binnen een 6-9 maanden normaliter.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #231 Gepost op: 23 juli 2016, 17:30:05
Als je in één jaar je rijbewijs niet haalt is de kans dat je door de rijopleiding komt ook nihil, tenzij er omstandigheden zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #232 Gepost op: 23 juli 2016, 21:00:41
Citaat van: DiNozzo link=msg=1438394 date=1469287805
Als je in één jaar je rijbewijs niet haalt is de kans dat je door de rijopleiding komt ook nihil, tenzij er omstandigheden zijn.
En nog zakt men voor de rijopleiding als je wel het rijbewijs binnen de gestelde termijn haalt. Puur het gebrek aan rijervaring!
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #233 Gepost op: 24 juli 2016, 10:32:47
Citaat van: Wolfs link=msg=1438429 date=1469300441
En nog zakt men voor de rijopleiding als je wel het rijbewijs binnen de gestelde termijn haalt. Puur het gebrek aan rijervaring!

Het is gewoon zaak dat je zsm je rijbewijs haalt als je bij de politie gaat. Ik probeer alleen mijn vorige briefselectie te verbeteren op punten en probeer er een beetje achter te komen waar ik nog 'te kort' schiet voor de politie. Ik heb ook pas één keer gesolliciteerd.

Aangezien ze in november weer open gaan zoals hier op het forum wordt verteld. Probeer ik er voor die tijd aan gewerkt te hebben.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #234 Gepost op: 24 juli 2016, 11:51:06
Citaat van: Carlos link=msg=1438194 date=1469202624
Tijdens het bgo is mij verteld dat er op dit moment een te kort is aan collega's in uniform. Ik verwacht dus dat er nog wel wat vacatures komen

Oh bedankt voor je reactie!! En wat is bgo? Ik hoop inderdaad dat het aantal plaatsen flink zal stijgen zodat iedereen écht kans maakt en niet 1 uit de duizenden is


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #235 Gepost op: 24 juli 2016, 14:18:03
Citaat van: liees link=msg=1438501 date=1469353866
Oh bedankt voor je reactie!! En wat is bgo? Ik hoop inderdaad dat het aantal plaatsen flink zal stijgen zodat iedereen écht kans maakt en niet 1 uit de duizenden is

Bgo is het Betrouwbaarheids en geschiktheids onderzoek. Stond vroeger bekend onder het antecedenten onderzoek

Deze krijg je pas helemaal op het einde
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #236 Gepost op: 24 juli 2016, 19:10:53
Rijbewijs speelt geen rol voor de briefselectie.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #237 Gepost op: 25 juli 2016, 01:20:31
Citaat van: Carlos link=msg=1438521 date=1469362683
Bgo is het Betrouwbaarheids en geschiktheids onderzoek. Stond vroeger bekend onder het antecedenten onderzoek

Deze krijg je pas helemaal op het einde

Ah oké top dus de verwachting is dus wel dat er veel meer geworven zal gaan worden? En al helemaal gezien de flinke vergrijzing die zal komen


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #238 Gepost op: 25 juli 2016, 01:42:57
Citaat van: liees link=msg=1438605 date=1469402431
Ah oké top dus de verwachting is dus wel dat er veel meer geworven zal gaan worden? En al helemaal gezien de flinke vergrijzing die zal komen

Ik weet alleen wat me is verteld helaas. Er zijn op dit moment mensen te kort in uniform. Of ze daardoor ook veel meer mensen gaan werven, durf ik je niet te zeggen. Sowieso zullen de selectie procedures in iedergeval even pittig blijven.

Hoe het zit met de vergrijzing durf ik je ook niet te vertellen, hier zou ik zelf ook niet te veel op hopen (je weet immers nooit hoe ze dat bij de Politie gaan aanpakken)


Het enigste advies wat ik je kan geven (en ja, here we go again met het standaard advies):

Blijf je zelf. En al kom je niet door een selectie procedure, maar je wilt toch erg graag bij de Politie, geef dan niet op en blijf doorgaan. Al haal je het 4x niet, misschien haal je het dan de 5e keer wel!

(En zorg altijd voor een Backup qua werk/studie. Dit heb ik zelf ook gedaan. Focus nooit je hele carriere op de selectie van de Politie.)





En als je nog verdere vragen hebt of over mijn selectie procedures persoonlijk, PM kan altijd  :)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #239 Gepost op: 25 juli 2016, 13:01:30
Citaat van: liees link=msg=1438605 date=1469402431
Ah oké top dus de verwachting is dus wel dat er veel meer geworven zal gaan worden? En al helemaal gezien de flinke vergrijzing die zal komen
De vergrijzing is al ruim 9 jaar lang aan de gang. Daarom werden er "meer" mensen aangenomen waaronder mijn hele lichting. Inmiddels zijn we bijna 8 jaar verder en lopen er minder studenten dan ooit....