Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83022 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #140 Gepost op: 31 maart 2015, 22:33:50
Bij ons in de regio wel. Vorig jaar stairmaster en de baan gedaan


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #141 Gepost op: 6 april 2015, 15:28:36
Ik vond en vind die fietstest altijd een nachtmerrie. Ik ben wat steviger gebouwd en moest dus qua watts evenveel trappen als lance armstrong die op alpe huez zijn parcour aant fietsen was. Dus onhaalbaar. De test die er nu is is ook voor stevig gebouwde mensen prima te doen.

Ik weet dat er op dit moment de ppmo trappentest voor brabant noord uitgevoerd wordt in de slangentoren van de kazerne den bosch. Hoe je omhoog gaat hoor ik woensdag dat moet 1 collega de test gaan doen.
Als ik info heb hoor je het
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #142 Gepost op: 6 april 2015, 15:57:14
Nu weet ik niet of elke regio nog een slangentoren heeft. Maar is die PPMO dan geen mooie reden om die dingen weer in ere te herstellen.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #143 Gepost op: 6 april 2015, 17:38:40
De toren bij De Beldert te Zoelen wordt ook gebruikt voor PPMO.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #144 Gepost op: 6 april 2015, 18:58:08
Veiligheidregio Gelderland-zuid


hendrikvanmaurik

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #145 Gepost op: 8 april 2015, 04:21:24
Gister bij de beldert in zoelen geweest
Is goed te doen !
Vind het beter als de stairmaster.
Hier heb je tenminste een doel waar je naar toe loopt

Je heb alleen een rugtas bij je van 10kg die niet lekker zit
En een verzwaarde aanvalsslang onder je arm

Maar of het nou veiliger is als de stairmaster ????
Mij boeit het niet echt hoe of wat er gelopen moet worden
Je kan hoog of laag springen maar het zal toch gedaan moeten worden.

Bij de trappentoren kun je veel
Verder naar beneden vallen als de stairmaster
Maar de trappentoren is daar in tegen weer veel realistischer en je kan je eigen tempo continu aanpassen


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #146 Gepost op: 8 april 2015, 08:16:04
Leuning vasthouden geoorloofd?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #147 Gepost op: 10 april 2015, 16:29:37
Risico-Inventarisatie en Evaluatie PPMO uitgevoerd



Op 24 maart 2015 voerde op verzoek van Brandweer Nederland een onafhankelijk bureau een risico-inventarisatie en evaluatie (RI&E) uit op de brandbestrijdingsbaan en voor de reguliere traplooptest. De RI&E voor de Stairmaster volgt later.

Brandweer Nederland vindt het belangrijk dat de RI&E in alle transparantie en openheid plaatsvindt en beantwoordt aan de zorgen uit het veld rondom veiligheid. ‘Daarom consulteerden wij vakbonden, VBV en landelijke medezeggenschap op het plan van aanpak van de RI&E. Daarnaast waren zij uitgenodigd ‘live' mee te kijken', zo stelt Brandweer Nederland. De resultaten zijn inmiddels opgeleverd en worden op korte termijn met bonden, VBV en medezeggenschap besproken. Daaruit volgt een plan van aanpak ter optimalisatie van de veiligheid van de PPMO (Periodiek Preventief Medisch Onderzoek). Op dit moment is de PPMO, in de aangepaste vorm, nog steeds een geldige keuringsvorm. De testresultaten uit het verleden staan daarom niet ter discussie.

http://www.brandweernederland.nl/algemene_onderdelen/nieuwsblokken/nieuws-homepage/?ActItmIdt=41489


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #148 Gepost op: 11 april 2015, 11:00:22
Ik had het ook al gezien. Ben benieuwd wat de uiteindelijke uitkomsten en oplossingen zijn.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #149 Gepost op: 17 april 2015, 14:20:04
Op de site van Brandweer Nederland staat een update over PPMO.

Kunnen we nu de traplooptest doen door middel van met 1 hand de keuning vast te houden? Staat er niet erg duidelijk. Wie kan hier opheldering over geven. Brandweer Nederland misschien.