Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #590 Gepost op: 26 januari 2015, 12:03:14
Okee. Zij heeft het voordeel dat ze nog kan omkijken omdat ze die tussen de hoofddoek zit. Maar slim is zoiets zowiezo niet. Ik gebruik wel een oortje of een borstzakje en daar de telefoon in op speaker. Of als ik echt het gesprek moet voeren vragen mijn bijrijder de telefoon vast te laten houden
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #591 Gepost op: 26 januari 2015, 15:51:10
Als het niet relevant is waarom moet je hem dan toch tonen? Het komt toch ook op het PV te staan?
En in mijn voorstelling heeft hij dan een verkeerd toestel opgeschreven.  ;)
De ambtenaar moet invullen wat voor gsm het is geweest en niet bv een scheerapparaat. Dus hij moet waarnemen DAT het een mobiele telefoon is en daarna bij staandehouding vaststellen wat voor toestel.
Daarbij ben je als overtreder overigens verplicht om de juiste inlichtingen te verschaffen. Zie art 34 wahv.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #592 Gepost op: 26 januari 2015, 16:40:01
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1326078 date=1422269615
Hoezo is tussen oor en schouder ook strafbaar? Stel je hebt m daar geplaatst voordat je ging rijden? Je hebt 'm dan toch niet vast? (Neemt niet weg dat ik zeker gevaarlijk is, om je heen kijken gaat een stuk lastiger)

Staat ook in de aanwijzing, klemmen tussen hoofddoek, hoofd en schouders of een elastiek om je hoofd waar de telefoon tussen zit. Allemaal niet toegestaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #593 Gepost op: 26 januari 2015, 17:00:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1326125 date=1422283870
De ambtenaar moet invullen wat voor gsm het is geweest en niet bv een scheerapparaat. Dus hij moet waarnemen DAT het een mobiele telefoon is en daarna bij staandehouding vaststellen wat voor toestel.
Daarbij ben je als overtreder overigens verplicht om de juiste inlichtingen te verschaffen. Zie art 34 wahv.

Aha, ok... nu is het me duidelijk. Dank voor je antwoord, CopVR3.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #594 Gepost op: 26 januari 2015, 19:27:27
Even een update:
Ik heb gewacht met reageren totdat ik alle informatie en het proces-verbaal binnen had. Vrijdag heb ik het dossier opgehaald bij afdeling Stadstoezicht en gelijk een babbeltje gemaakt met de leidinggevende die op de hoogte was van de gebeurtenissen van die ochtend.

Ik heb het proces-verbaal doorgenomen en heb hierin een aantal zaken gevonden die onjuist waren en ik met bewijs kan onderbouwen. Ik heb vanochtend mijn schriftelijk verzet ingediend en het is nu een kwestie van wachten.

Ik ga er vanuit dat de ovJ niet direct de boel geseponeerd maar dat deze strafbeschikking door de rechter beoordeeld zal worden. Zal wel een hele lange tijd duren voordat ik er bericht van krijg.

Ik wil jullie bedanken voor de reacties en zal jullie op de hoogte houden. Ik ga trouwens uitzoeken hoe dat nu zit met wijzigen van foutieve straat cq. andere gegevens in de strafbeschikking door de ovJ bij een strafbeschikking. Dit blijkt niet alleen voor mij onduidelijk te zijn.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #595 Gepost op: 26 januari 2015, 19:50:01
Waar gaat dit dan over?
Edit: ow dat rijden in het gras verhaal?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #596 Gepost op: 26 januari 2015, 19:50:53
even teruglezen:
Citaat van: Ultra link=msg=1324000 date=1421526022
Ik heb de volgende vraag:
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #597 Gepost op: 26 januari 2015, 21:12:57
Citaat van: CopVR3 link=msg=1326176 date=1422298201
Waar gaat dit dan over?
Edit: ow dat rijden in het gras verhaal?

Klopt!


Razem95

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #598 Gepost op: 1 februari 2015, 14:03:04
Stel je voor: Je rijdt 160 waar je maar 120 mag. Politie achter je aan en geeft je een stopteken na de meting. Uit de meting blijkt dat je 40 te hard hebt gereden, een boete dus. Maar tijdens de meting ben je ook nog eens langs een flitspaal gereden.

Krijg je dan 2x een boete?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #599 Gepost op: 1 februari 2015, 16:28:52
Dat zou kunnen ja.