Nieuwe uniformen politie (oud)

Auteur Topic: Nieuwe uniformen politie (oud)  (gelezen 33431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 24 december 2005, 00:51:41
kvind het er wel netjes uitzien aleen die riem ziet er niet uit nee want dr hangt bijna nix aan.
en die schuifpassanten zijn blouw dat vind ik ook wel wat hebben


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #61 Gepost op: 24 december 2005, 00:59:38
Zie het in amsterdam ook wel... koppeltjes waarvan er 1 een wit en 1 een blauw overhemd aanheeft... geef mij maar blauw...
ZHZ staat weer streng toezicht te houden voor een oliebollenkraam hoor....... ;D

Tis wel gevaarlijk daar hoor... hij heeft z'n hand al op z'n wapen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #62 Gepost op: 24 december 2005, 16:44:18
;DJa, of hij wil indruk maken op zijn vrouwelijke collega..... ;D
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 24 december 2005, 19:45:17
;DJa, of hij wil indruk maken op zijn vrouwelijke collega..... ;D

Daar kan ik wel begrip voor opbrengen :P

Ik heb ik Capelle een tijdje terug een aspirante in het nieuwe uniform zien lopen. Zag er netjes uit, wel heen stuk anders dan dat leren jack. Goed punt aan de jas vind ik, dat er reflecterende strepen op zitten. Dat is alleen wel een beetje jammer als je wat minder wil opvallen bij een inbraakje heterdaad of zoiets.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 22 oktober 2006, 20:29:42
Schopje omhoog ;)

Ik zocht even naar een geschikt topic voor het nieuwsberichtjwe dat hieronder volgt. Ik trof meerdere topic's aan over de "nieuwe" uniformen. Misschien dat enkele samengevoegd kunnen worden?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=35.0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=2345.0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6024.0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9086.0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11101.0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13144.0

Maar dat terzijde ;)
---------------------------------------------------------------------------------------

"Politieblauw wordt ook geel

Binnenkort zullen verschillende politiediensten die (extra) goed zichtbaar moeten zijn gekleed gaan in politiegeel. Denk hierbij aan collega's van de verkeerspolitie, waterpolitie, beredenen en motordiensten. Het is in Europa verplicht gesteld dat hulpdiensten kleding dragen die genormeerd wordt via de EN471 ISO norm, de zogenaamde "high visibility warning clothing", in gewoon Nederlands hebben we het dan over kledng die heel goed zichtbaar is. Dit komt de veiligheid ten goede. Het hoeft niet per se de kleur geel te zijn (oranje of roze ??? kan bijvoorbeeld ook), maar de politiediensten in Europa hebben afgesproken voor de herkenbaarheid allemaal geel te kiezen. Ook de gele zichtbaarheidsvesten die de politie draagt, voldoen aan diezelfde ISO norm."
bron: "Politiebericht, vakblad voor de politiesector" ACP

Enkele diensten in Rotterdam en Amsterdam (o.a. verkeerspolitie) lopen al met deze jassen. Hier een foto (van helaas lage kwaliteit) van deze jassen:


En een foto van de hesjes die al langer in gebruik zijn bij Rotterdamse dienders:


Zou dan eindelijk de grote diversiteit aan hesjes en opvallende jassen verdwijnen? Hier een impressie:


Op de cover van het vakblad en bij het artikel staan afbeeldingen van een motorrijder en een medewerker van de waterpolitie in het gel. Ik vind het er mooi uitzien. De Helm van de motorrijder is ook geel, dat vind ik weer minder, maar het valt wel goed op.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 22 oktober 2006, 20:36:29
De foto's hierboven komen mij erg bekend voor,
In Amsterdam lopen ze namelijk in het geel (de nieuwe jassen) in het blauw (met het stukje striping op de rug), in het wit met oranje (de ''verkeersdienst'' jas, die dus door iedere diender word / werd gedragen, voor mij zeker de mooiste) en de hesjes  in diverse kleuren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #66 Gepost op: 22 oktober 2006, 20:54:05
Dat wordt dus nu als het goed is blauw voor normaal, geel voor opvallend. Groen zal voor de OvD-P en BPD en dat soort zaken blijven bestaan.

Diensten die (denk ik) in het geel gaan:
- beredenen (ook regionaal?)
- waterpolitie (ook regionaal?)
- verkeerspolitie
- spoorwegpolitie (?) (loopt in ieder geval al in gele hesjes bij calamiteiten)
- VOA
- Motorrijders
- Bikepatrol (?)
Daarnaast zijn hebben in ieder geval Amsterdam en Rotterdam ook gele jassen voor de voetbalregeling (A'dam had voorheen geel met blauw schouderstuk) en voor calamiteitenafzetting.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maike

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 24 oktober 2006, 20:28:01
Ik vind dat de politiekleding stoerder moet!
Als ik kijk hoe de vrouwen erbij lopen vind ik het er niet uitzien. Wijde broeken met totaal geen model en dan zo'n grote mannen blouse in de broek en als ze op de fiets zijn ook nog eens een helm erbij op. Ik vind het er gewoon lachwekkend uitzien. De gele kleding vind ik dus helemaal niks.. je straalt met kleding een bepaald image uit en dat image kan veel beter worden maar gaat op dit moment totaal de verkeerde kant op!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #68 Gepost op: 24 oktober 2006, 21:05:59
Ik vind dat de politiekleding stoerder moet!
Als ik kijk hoe de vrouwen erbij lopen vind ik het er niet uitzien. Wijde broeken met totaal geen model en dan zo'n grote mannen blouse in de broek en als ze op de fiets zijn ook nog eens een helm erbij op. Ik vind het er gewoon lachwekkend uitzien. De gele kleding vind ik dus helemaal niks.. je straalt met kleding een bepaald image uit en dat image kan veel beter worden maar gaat op dit moment totaal de verkeerde kant op!


als het zo is vind ik het nog best kunnen hoor:


maar die hele gele jassen vind k ook niets, daarnaast reflecteerde dat wit toch ook al(deels)?
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #69 Gepost op: 24 oktober 2006, 21:21:00
Ik vind dat de politiekleding stoerder moet!
Als ik kijk hoe de vrouwen erbij lopen vind ik het er niet uitzien. Wijde broeken met totaal geen model en dan zo'n grote mannen blouse in de broek en als ze op de fiets zijn ook nog eens een helm erbij op. Ik vind het er gewoon lachwekkend uitzien. De gele kleding vind ik dus helemaal niks.. je straalt met kleding een bepaald image uit en dat image kan veel beter worden maar gaat op dit moment totaal de verkeerde kant op!


Interessante reactie. Veel mensen zijn het met je eens (veel mensen ook niet ;)).

Als het aan mij lag, lopen politiemensen (de mensen op straat wel te verstaan) in een ME achtige broek, boots eronder en een kort jack (dus geen parka). Wel een overhemd, geen stropdas. In de zomer korte mouwen. In de winter t-shirt met commandotrui erover. Polo's voor waterpolitie, bikepatrol en dat soort buitengewonen diensten. Pet mag, hoeft niet. Baseballcap voor buitengewone diensten.

In mijn ogen heb je dan een mooi en stoer uniform, dat praktisch is en ook gezag uitstraalt. Maar er zullen genoeg mensen zijn die daar anders over denken (in ieder geval de beleidsmakers ;))

als het zo is vind ik het nog best kunnen hoor:


maar die hele gele jassen vind k ook niets, daarnaast reflecteerde dat wit toch ook al(deels)?

Dat geel valt wel veel beter op en de reden dat voor geel is gekozen is ook duidelijk. Het is ook niet mijn lievelingskleur ;)
Internationaal heb je nu wel meer eenheid.

Ik vind het trouwens niet zo geslaagd dat iedereen straks in het geel loopt. Ambulance loopt grotendeels in het geel, sommige brandweerkorpsen hebben gele hesjes, politie nu ook in het geel. Het hele plaats incident wordt straks geel ;D

Hoe zit het eigenlijk bij de KMar? Gaan die ook in het geel lopen? En wat hebben ze nu? Ik weet dat ze op Schiphol blauwe hesjes hebben. ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s