Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 68458 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2013, 22:50:07
Navolgende 5 berichten samengevoegd vanuit Discussie n.a.v. werkwijze en kleding van verkeersregelaar.

Onderstaand stukje uit de SPITS:

Verkeersregelaar wil ook bon schrijven
De Inspectiedienst SWZ tikte vorige week de branche op de vingers omdat verkeersregelaars niet goed genoeg beschermd worden tegen gewelddadige verkeersdeelnemers. „Bij de verkeersregelaars is het risico op agressie en geweld groot. Zij hebben dagelijks te maken met scheldpartijen, dreigingen met fysiek geweld en (bijna-)aanrijdingen. Werkgevers van verkeersregelaars nemen nog te weinig maatregelen om hun personeel hiertegen te beschermen”, is de kritiek van de dienst.

„Dat klopt deels”, zegt directeur Claudio Blok van De Verkeersregelaarscentrale. „Er zijn nog steeds organisaties die hun werknemers onvoldoende beschermen. Mensen moeten ’s nachts niet alleen de straat op worden gestuurd bijvoorbeeld. Wij bieden anti-agressietrainingen aan die zichtbaar leiden tot minder geweld. De verkeersregelaars leren hierdoor op de juiste manier te communiceren om escalatie te voorkomen.”

Het ontbreken van bevoegdheden als het toch fout gaat, is de verkeersregelaars een doorn in het oog. „Als mensen bewust onze aanwijzingen negeren en vervelend gaan doen, moet daar iets tegen te doen zijn. En niet alleen een aangifte die vaak een wassen neus is”, zegt Blok. „Het werkt natuurlijk ook preventief als mensen beseffen dat ze gewoon een bekeuring van ons kunnen krijgen.”

De rol van een verkeersregelaar wordt vaak door weggebruikers onderschat. „Een verkeersregelaar overstijgt alle verkeersregels”, zegt Blok. „Dus daar moet gewoon iedereen zich aan houden. Het is dus jammer dat dit nog niet tot uiting komt in het bestraffen van overtreders.”
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2013, 23:20:16
Het lijkt me niet verstandig dat "wij" verkeersregelaars bekeuringen gaan uitschrijven.
Daarin tegen mag imo de blauwe tak wel anders handelen bij een aangifte.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #42 Gepost op: 11 februari 2013, 23:31:57
In de huidige vorm is dat ook nog niet handig.
Maar de situatie zoals hij nu is, is ook niet goed.
Je mag aangifte doen, maar als bestuurder aangeeft dat hij het niet begreep is het klaar en weer lekker naar huis.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #43 Gepost op: 11 februari 2013, 23:36:20
Ten eerste super dat je toch maar een interview gegeven heb aan een krant.

Mijn stelling is voorlopig nee en waarom dan krijgen we nog meer wannabe gedrag en die hebben we L volgens mijn genoeg langs de weg lopen/staan.

Gewoon je werk goed doen en dan zal het allemaal meevallen en soms niet.

Wel ben ik met VKRC eens dat er wat veranderd moet/gaan worden ten opzichte aangifte doen.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #44 Gepost op: 11 februari 2013, 23:47:52
Ach, wat altijd wel is.....je leest het altijd net iets anders terug dan je verteld hebt  e050
Insteek was middelen tegen agressie, daarin heb ik onze manier van werken verteld en dat alles netjes arbo technisch en humaan afgekaderd is.
Daarnaast, mochten mensen niet luisteren, wij nu geen middelen hebben daar tegen op te treden.
Natuurlijk is het nu niet wenselijk met de huidige opleidingseisen verkeersregelaars de mogelijkheid te geven een bon te geven voor negeren aanwijzing.
Dat dit systeem nu zo niet werkt moge duidelijk zijn, net als het feit dat iedereen een VKR bedrijf kan beginnen.
Dit geeft een hoop cowboys op de markt en mede daardoor ook een hoop agressor momenten.
Oftewel, nog een hoop te doen op de markt  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #45 Gepost op: 26 februari 2013, 22:49:00
Ik zie niet echt dat een bonnenboekje de agressiviteit tegen een verkeersregelaar verminderd, maar juist stijgt. What's next, bewapening?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #46 Gepost op: 26 februari 2013, 22:52:15
Kan dat? :-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #47 Gepost op: 26 februari 2013, 23:17:39
Ik zie niet echt dat een bonnenboekje de agressiviteit tegen een verkeersregelaar verminderd, maar juist stijgt.

En ligt dat dan aan de verkeersregelaar of aan de verkeersdeelnemer die zich niet aan de geldende wetgeving houdt en daarbij tegen de spreekwoordelijke lamp loopt en er de consequenties niet voor wil aanvaarden ?
Ik ga toch echt voor de verkeersdeelnemer die de consequentie niet wil aanvaarden.

What's next, bewapening?
Nog even en dan ga je vragen of verkeersregelaars machtsgeil zijn zeker.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #48 Gepost op: 26 februari 2013, 23:41:19
En ligt dat dan aan de verkeersregelaar of aan de verkeersdeelnemer die zich niet aan de geldende wetgeving houdt en daarbij tegen de spreekwoordelijke lamp loopt en er de consequenties niet voor wil aanvaarden ?
Ik ga toch echt voor de verkeersdeelnemer die de consequentie niet wil aanvaarden.
Ik begrijp die zin niet echt, zou je het misschien wat anders of beter willen formuleren?

Nog even en dan ga je vragen of verkeersregelaars machtsgeil zijn zeker.
Ik kan niet ontkennen dat enkele verkeersregelaars machtsgeil zijn. Elke organisatie heeft zijn rotte appels, zo ook bij de VKR'S


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #49 Gepost op: 27 februari 2013, 00:49:50
Mag ik de heren hier die reageren vanuit hun positie eens uitnodigen om zonder bonnenboekje en bevoegdheid eens het verkeer te regellen alleen met het hesje van verkeerregelaar aan. Ik denk namlijk dat 80% dan ineens veranderd van mening.
Uit onderzoek is ook gebleken dat wanneer Politie regelt men wel oplet vanwege de pakkans, maar dat een Verkeersregelaar vaak word gezien als een stuk meubilair. Neem de vergelijking maar verkeerslicht met of zonder roodlichtcamera.

Tuurlijk de opsporingstaken gewoon houden bij de politie graag totzelfs, maar op te kunnen treden bij gevaarlijke handelingen naar de verkeersregelaar toe is soms wel wenselijk.

Dan lees ik iets over een kegel voor het voertuig gooien.... welke idioot kan dat nou goedkeuren? Als die kegel wegbotst en hij raakt een derde persoon....? Dat zijn agressie praktijken waarbij ik de mensen niet meer inhuur.

Zoals ik al eerder zei parkeerbeheer kan ook worden uitbesteed naar semicommericele bedrijven dus waarom ook niet controlle op verkeersregelaars en het verkeer daarom heen. Bijv. twee regelaars voor het regellen en een derde persoon met boa om de overtredingen te kunnen noteren en sanctieren?
Als het allemaal zo kommer en kwel is zie in nog maar 1 oplossing! namelijk een andere Job nemen! Ik wilde hier als NIET agent een heel verhaal schrijven maar zie dat Lt. Col. Me, het precies benoemd heeft zoals ik het wilde schrijven  ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.