Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P

Auteur Topic: Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P  (gelezen 18974 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #40 Gepost op: 14 mei 2013, 16:46:16
Klopt inderdaad, maar waar nog wel vaak aan voorbij wordt gegaan is dat je vanuit HTV-P wél de reguliere selectieprocedure doorloopt. En daarin dus ook kunt afvallen. HTV-P geeft in die zin een soort van vrijstellingen voor de opleiding, maar niet voor de selectie. Hoewel je tijdens je HTV-P bepaalde vaardigheden aanleert en competenties ontwikkelt hoeft dit geen garantie te zijn dat je de selectie voor agent succesvol doorloopt. Natuurlijk heb je met een afgeronde HTV-P ook mogelijkheden, maar je moet dus ook met het scenario rekening houden dat je er uiteindelijk niet mee bereikt wat veel studenten beogen: agent worden.

Dat zeker, dat is ons ook verteld, dat de gehele selectieprocedure standaard is voor eenieder.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #41 Gepost op: 14 mei 2013, 18:15:59
voor de HTV opleiding is het ook een eis dat je de BOA haalt. En op de school waar ik de opleiding volg, moet voor de grote stage in Februari de BOA examen behaald zijn. Wij krijgen ook jassen, geleverd door de politie voor de stageperiodes. De politie zou ze leveren in November, 2 maanden later hebben wij ze nog steeds niet.. :-\

Een BOA certificaat kan ik ook halen, dat is het probleem niet. Het gaat me meer om het in de praktijk toepassen van vaardigheden, waarvoor een aanstelling als (B)OA en RTGB toetsing nodig is. Lijkt me niet dat jullie met bellenblaas en boeien op straat worden gezet om een verkeerscontrole te houden neem ik aan?

Correct me if I'm wrong  ;)

Ik zie hier wel eens studenten in jassen van hun school op straat open, of bij de Mac zitten. Met alle respect, maar als je dan een bon aan mijn adres wil opstellen o.i.d. mag je toch wel het e.e.a. aan pasjes laten zien. Dan begrijp ik waarschijnlijk de situatie nog en ben ik niet vervelend, zolang ik normaal bejegend wordt. De gemiddelde burger is echter een ander verhaal ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 14 mei 2013, 18:28:20
De HTV opleiding die ik nog verplicht volg is......(vul maar in). :'( :'(
Ik heb door het gebeuren rondom mijn broertje (Leukemie+overlijden) 5 maanden gemist van de opleiding, nu heb ik nog 2,5 maand over en heb ondertussen 2 toetsen gemaakt (Leestoets Nederlands en toets rechtskennis), nu wordt van mij verwacht dat ik 3 juni praktijkexamen doe en de opleiding afrond, waar normaal een jaar voor staat.
In mijn ogen niet realistisch aangezien ik 1x per week les volg en heb ondanks 5 maanden achterstand 4 dagen extra tijd voor mijn praktijkexamen.


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #43 Gepost op: 15 mei 2013, 10:33:34
Tjonge, wat heftig zeg! Heel veel sterkte gewenst en er maar het beste van maken. En als het niet lukt komt er vast nog wel weer een trein langs. Voor nu: zet 'm op, succes!!


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #44 Gepost op: 18 oktober 2013, 22:31:43
Citaat van: Sylvester link=msg=1161438 date=1368548900
De HTV opleiding die ik nog verplicht volg is......(vul maar in). :'( :'(
Ik heb door het gebeuren rondom mijn broertje (Leukemie+overlijden) 5 maanden gemist van de opleiding, nu heb ik nog 2,5 maand over en heb ondertussen 2 toetsen gemaakt (Leestoets Nederlands en toets rechtskennis), nu wordt van mij verwacht dat ik 3 juni praktijkexamen doe en de opleiding afrond, waar normaal een jaar voor staat.
In mijn ogen niet realistisch aangezien ik 1x per week les volg en heb ondanks 5 maanden achterstand 4 dagen extra tijd voor mijn praktijkexamen.

Heftig verhaal.

Ik kan je vertellen dat het praktijkexamen niet heel lastig is. Als je een beetje gevoel hebt moet de stof, moet het lukken. Ik, en diverse klasgenoten zijn twee weken voor het examen begonnen met praktijklessen. Volgens de examinatoren was ons optreden super. Helaas had ik op de combi-bon een verkeerde feitcode gezet..


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #45 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:17:51
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211221 date=1382128303
Heftig verhaal.

Ik kan je vertellen dat het praktijkexamen niet heel lastig is. Als je een beetje gevoel hebt moet de stof, moet het lukken. Ik, en diverse klasgenoten zijn twee weken voor het examen begonnen met praktijklessen. Volgens de examinatoren was ons optreden super. Helaas had ik op de combi-bon een verkeerde feitcode gezet..

En daarmee krijg je een jaar studieverkorting bij de politie? Bijzonder...
Senior GGP / Oost-Brabant


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #46 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:30:26
Citaat van: Nick link=msg=1211251 date=1382134671
En daarmee krijg je een jaar studieverkorting bij de politie? Bijzonder...

Ja, dat klopt. Week 4 moet school studenten voordragen bij de politie die alles, of bijna alles hebben afgerond en waarvan zij denken dat ze mogelijk geschikt zijn voor de politie. De voorgedragen studenten worden opgeroepen bij de politie en volgen de sollicitatieprocedure. Wanneer zij hier door heen komen moet je deel nemen aan een politie arrangement wordt nog het een en ander geleerd moet worden. Denk ambtsinstructie, RTGB.. en diverse toetsen. wanneer je dit succesvol afrond kun je instappen in het tweede jaar op de academie.

Alleen de opleiding HTV halen geeft je geen jaar verkorting ;)


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #47 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:39:57
Citaat van: Nick link=msg=1211251 date=1382134671
En daarmee krijg je een jaar studieverkorting bij de politie? Bijzonder...
Vanuit contacten binnen de onderwijssector heb ik begrepen dat het gros van de HTV studenten niet binnen komt bij politie. Omdat de student niet voldoet aan de verwachtingen van de politie. Een jaar studieverkorting betekent niet dat de student bij voorbaat al aangenomen is, de selectieprocedure moeten zij ook doorlopen. Het ROC waar ik contacten mee heb heeft de samenwerking met politie inmiddels beëindigd begreep ik van mijn contactpersoon.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #48 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:47:46
Citaat van: tuinkabouter link=msg=1211260 date=1382135997
Vanuit contacten binnen de onderwijssector heb ik begrepen dat het gros van de HTV studenten niet binnen komt bij politie. Omdat de student niet voldoet aan de verwachtingen van de politie. Een jaar studieverkorting betekent niet dat de student bij voorbaat al aangenomen is, de selectieprocedure moeten zij ook doorlopen. Het ROC waar ik contacten mee heb heeft de samenwerking met politie inmiddels beëindigd begreep ik van mijn contactpersoon.

Lijkt me erg lastig te zeggen want de eerste groep studenten (omg Amsterdam) hebben dit schooljaar de selectie bij de politie hebben gehad. Ik begreep dat veel studenten al waren afgevallen bij de fysieke test.