GRIP 1 Middel Hulpverlening (aanrijding vrachtwagen - trein) Wetermansweg - Diepenveen 20-11-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel Hulpverlening (aanrijding vrachtwagen - trein) Wetermansweg - Diepenveen 20-11-2014  (gelezen 10703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Tot vrijdagochtend geen treinen door ongeval bij Diepenveen

DIEPENVEEN - Door het ernstige ongeval op de spoorwegovergang in de Wetermansweg in Diepenveen is er tot vrijdagochtend geen treinverkeer mogelijk tussen Deventer en Olst. Het onderzoek naar de toedracht is op de plaats van het ongeval in volle gang. Het spoor is hierdoor in beide richtingen gestremd. De verwachting is dat het onderzoek en het herstel van de spoorlijn nog de hele nacht duurt. Waarschijnlijk wordt pas vrijdagochtend het treinverkeer hervat. De NS zet tussen Deventer en Olst bussen in.

http://www.destentor.nl/regio/deventer/tot-vrijdagochtend-geen-treinen-door-ongeval-bij-diepenveen-1.4636906


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Voor ProRail ben ik ter plaatse geweest. Kan niet anders zeggen dan dat het een gigantische ravage is. In totaal liggen er 7 auto's verspreid op en naast het spoor, enkele op 50 - 75 meter van de spoorwegovergang. De trein zelf heeft ook erg veel schade. De infrastructuur is ook behoorlijk beschadigd, onder andere overweg kapot, enkele kabels kapot en spoorstaven iets uit elkaar. Dat moet dus weer goed gelegd worden door een stopmachine. Verder werd er veel onderzoek gedaan, o.a. door de VOA, ITL en ProRail. Berging was een uurtje geleden al begonnen, maar dat gaat zeker nog de hele nacht in beslag nemen. De trein wordt in ieder geval afgesleept, daar was men ook al druk mee bezig.

Een fotoserie zal morgen pas in de loop van de dag volgen. Om de andere media niet voor de voeten te lopen en om geen belangenverstrengeling te veroorzaken wacht ik nog even met publicatie.  O0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Annelinde link=msg=1309506 date=1416504811
Waarom de vrachtauto op de overweg stond, is onduidelijk.
Ik zet mijn geld op een vastloper, er zit daar een soort van verhoging in de spoorwegovergang. En mijn volgende redenering waarom de chauffeur zou zijn uitgestapt is om de luchtvering van de aanhanger te willen aanpassen daar dit niet vanuit de auto kan. Waarom denk ik dit? Uit gesprekken met andere chauffeurs komt naar voren dat dat op dit punt vaker gebeurt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Mooie foto's stefan  O0 en wat een bende daar   :-X


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Wat is dat witte in de cabine van de trein, lijkt wel een soort scherm of zo, of is dat een soort airbag?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik denk dat jij de voorruit ziet, die volledig versplinterd is. Door de weerkaatsing van het licht lijkt die volledig wit. Als je de volledige reportage bekijkt zie je duidelijk de ruit, en als die weg is zie ik niets meer wat groot en wit is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Correct, wat DiNozzo zegt is inderdaad waar. Door de lange sluitertijd plus de aanwezige personen in de cabine die met zaklampen schenen, is de voorruit volledig 'overbelicht' geraakt.  O0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1309867 date=1416611827
Correct, wat DiNozzo zegt is inderdaad waar. Door de lange sluitertijd plus de aanwezige personen in de cabine die met zaklampen schenen, is de voorruit volledig 'overbelicht' geraakt.  O0

Citaat van: DiNozzo link=msg=1309866 date=1416611721
Ik denk dat jij de voorruit ziet, die volledig versplinterd is. Door de weerkaatsing van het licht lijkt die volledig wit. Als je de volledige reportage bekijkt zie je duidelijk de ruit, en als die weg is zie ik niets meer wat groot en wit is.

Ok, duidelijk. Zo kun je snel op het verkeerde been gezet worden.  ;)
Ik vond het ook al "nieuw"/"vreemd"... een trein met een airbag. Alhoewel dit je misschien wel op ideeën brengt.

Beide heren, dank voor het antwoord.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Ik denk dat HIT wel eens de spijker op de kop gemept kan hebben v.w.b. de oorzaak; autotransporters worden tegenwoordig zó gebouwd dat je zowel personenwagens als bestel bussen kunt laden. Om te voorkomen dat je boven de wettelijke hoogte limiet van 4 meter uitkomt worden ze extreem laag bij de grond gebouwd. Kijk maar eens hoeveel er met schade aan achterlichten en oprijgoten rondrijden a.g.v. het in- en uitveren van het geheel...