Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?

Auteur Topic: Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?  (gelezen 5991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 6 mei 2011, 03:25:55
Op de meeste plaatsen waar een herdenking wordt gehouden geldt bijna altijd een tijdelijke noodverordering. Op grond hiervan kunnen wij optreden tegen dit soort mensen die niet even het fatsoen hebben om 1x per jaar 2 minuten stil te zijn.

Vwb de actie van mevr G Duisenberg.
Hier kan de exploitant van de gelegenheid tegen optreden door haar uit de gelegenheid te zetten of de politie bellen en die kunnen dan een bonnetje uitschrijven van 180 euro ivm de orde verstoren in een horecagelegenheid.


Vwb mijn eigen persoonlijke mening. Ik wil 1x per jaar graag 2 minuten stil staan bij het feit dat wij onze overledenen herdenken. Ik vind dat als men dit niet wil prima maar blijf die 2 min dan wel even stil en val niemand er meelastig.

Want ik ben ik de 2de WO wel familie verloren en ook goede collega's in ander oorlogsgebieden. Dus ik hecht er wel waarde aan.


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2011, 20:46:33
OK...maar 180 euro's en that's it, geldt dat dan ook bij de officiële herdenking icm noodverordening? Of wordt het dan duurder? 180 euro's doen misschien even pijn, maar is ook weer niet echt een afschrikwekkend iets?! (tenminste mbt de officiële herdenking)

Overigens bedankt voor je antwoord Motormuis! Rest misschien de vraag wat jullie als "blauwen" dan van ons als burgers verwachten in zo'n gevalletje?

Ps uit de media begreep ik dat ze inderdaad werd gevraagd te gaan, wat zij weigerde, waarna de politie haar uit het restaurant moest komen halen.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2011, 21:41:40
OK...maar 180 euro's en that's it, geldt dat dan ook bij de officiële herdenking icm noodverordening? Of wordt het dan duurder? 180 euro's doen misschien even pijn, maar is ook weer niet echt een afschrikwekkend iets?! (tenminste mbt de officiële herdenking)

Thats it? Ik denk dat als je één keer een bonnetje gehad hebt van 180 euro dat je dit geen tweede keer doet. Vooral bij de jeugd slaat een bekeuring in als een bom, daar gaat je spaarpot (en terecht).  ;)
Tevens zullen de ouders hier voortaan denk ik wel een stokje voor steken als ze éénmaal een bekeuring op het matje vinden. Dus laten we niet te ver gaan zoeken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 4 mei 2012, 21:15:04
Ik denk helaas dat respect hebben langzaamaan verdwijnt in Nederland.
Ik zou tijdens de herdenking niets zeggen, maar na afloop zou ik ze wel een uitbrander geven.
Dit zou ik nog steeds doen, maar als iemand rustig voorbij loopt/rijdt dan zou ik er niets tegen doen. Tenslotte herdenkt eenieder op zijn eigen manier of men herdenkt niet, ook dat is een vrije keuze. Zolang men maar niet asociaal loopt te doen tijdens de herdenking.