Voorbehouden handelingen bij noodsituaties

Auteur Topic: Voorbehouden handelingen bij noodsituaties  (gelezen 32998 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #80 Gepost op: 4 december 2007, 16:40:07
De indicatie door de arts is een juridische term die niet geheel adequaat is. De ambu vpk terpllaatse stelt vast welke protocollen er geindiceerd zijn, het LPA7 geeft richtlijnen en kan gezien worden als de diagnose op afstand van de verantwoordelijke medisch manager ambulancezorg (MMA) maar de AVP in kwestie is juridisch de persoon die de werkdiagnose stelt, de zorg uitvoert en dus hoofdelijk aansprakelijk is.
De Ambu VPK stelt zelfstandig de indicaties voor de te hanteren protcollen vast m.b.v de waargenomen symptomen en de werkdiagnose.

Dan is het verdomd jammer dat dit financieel niet ook zo werkt... Als je ziet wat de heren artsen alleen al vangen voor een ECG-tje draaien en beoordelen of het cardioverteren....
Rare wereld die medische wereld.

Maar bedankt voor de update.

Groet :) Luke :)
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Kanarie

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 4 december 2007, 16:43:28
Dan is het verdomd jammer dat dit financieel niet ook zo werkt... Als je ziet wat de heren artsen alleen al vangen voor een ECG-tje draaien en beoordelen of het cardioverteren....
Rare wereld die medische wereld.

Maar bedankt voor de update.

Groet :) Luke :)

Krijgt de arts dat allemaal of bedoel je nu de daadwerkelijke rekening?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #82 Gepost op: 4 december 2007, 16:51:25
Cardioversie in het ziekenhuis incl. anaesthesie kost in totaal net zoveel of minder dan een A1 ritje denk ik ;)
Arts  www.alphalog.nl


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #83 Gepost op: 5 december 2007, 00:48:20
Dan is het verdomd jammer dat dit financieel niet ook zo werkt... Als je ziet wat de heren artsen alleen al vangen voor een ECG-tje draaien en beoordelen of het cardioverteren....
Rare wereld die medische wereld.

Maar bedankt voor de update.

Groet :) Luke :)

Inderdaad, helaas krijg ik geen consult ambulancezorg toebedeeld, terwijl de patient wel in 10 minuten tijd een volledige check up met 12 afleidings ECG en interpreattie krijgt alsmede diverse metingen zoals: SpO2, tensie, nasale etCO2, HF, temp, EMV , RTS, longen en hartauscultatie en top teen onderzoek, en dat voor maar 500 euri die door de zorgverzekeraar wordt betaald en waarvoor de patient geen enkele rekening krijgt gepresenteerd, en ik krijg gewoon mijn uursalaris.....een koopje! :o :P :-[ :-X :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Kanarie

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 5 december 2007, 08:47:21
Inderdaad, helaas krijg ik geen consult ambulancezorg toebedeeld, terwijl de patient wel in 10 minuten tijd een volledige check up met 12 afleidings ECG en interpreattie krijgt alsmede diverse metingen zoals: SpO2, tensie, nasale etCO2, HF, temp, EMV , RTS, longen en hartauscultatie en top teen onderzoek, en dat voor maar 500 euri die door de zorgverzekeraar wordt betaald en waarvoor de patient geen enkele rekening krijgt gepresenteerd, en ik krijg gewoon mijn uursalaris.....een koopje! :o :P :-[ :-X :-\
Als ik jou was, zou ik de marktwerking in de zorg ook maar laten doortrekken naar de ambulancezorg. :P ;) Je laten betalen per DBC. Klinkt goed voor een DBC die je na een halfuurtje weer kunt sluiten.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #85 Gepost op: 5 december 2007, 12:59:52
Om nog even op het onderwerp terug te komen.
Ik heb er nog eens over na gedacht en zie het nu helemaal voor me!!  ;D

We starten de cusrus EHBO voor gevorderden vanavond met de zgn. nood coniotomie.
We pakken uit onze EHBO tas voor gevorderden de scalpel, als die niet aanwezig is uw zwitsres zakmes, en telt langs............ach laat dat ook maar zitten. U maakt gewoon ergens in de hals ter hoogte van pak hem beet het strottehoofd een inkeping. Oefent u maar eens bij uw buurman.
Vervolgens pakt u de coniotomie set uit de tas of desnoods breekt u een pen door midden en dat steekt u vervolgens in de gemaakte inkeping!!
Laat maar eens zien.
Dit was het voor deze week, volgende week behandelen we de spanningspneumothorax.

Mwah, nee toch maar niet  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #86 Gepost op: 7 december 2007, 23:51:38
Om nog even op het onderwerp terug te komen.
Ik heb er nog eens over na gedacht en zie het nu helemaal voor me!!  ;D

We starten de cusrus EHBO voor gevorderden vanavond met de zgn. nood coniotomie.
We pakken uit onze EHBO tas voor gevorderden de scalpel, als die niet aanwezig is uw zwitsres zakmes, en telt langs............ach laat dat ook maar zitten. U maakt gewoon ergens in de hals ter hoogte van pak hem beet het strottehoofd een inkeping. Oefent u maar eens bij uw buurman.
Vervolgens pakt u de coniotomie set uit de tas of desnoods breekt u een pen door midden en dat steekt u vervolgens in de gemaakte inkeping!!
Laat maar eens zien.
Dit was het voor deze week, volgende week behandelen we de spanningspneumothorax.

Mwah, nee toch maar niet  ;D

nu ben ik wel benieuwd hoe je  de les van de spanningspneumothorax zou gaan behandelen.  ::)  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #87 Gepost op: 8 december 2007, 11:17:39
nu ben ik wel benieuwd hoe je  de les van de spanningspneumothorax zou gaan behandelen.  ::)  ;D

De proef persoon (voorwaarde dat hij een grote bek heeft) een avondje laten stappen in een grote stad??  ::) ::) ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #88 Gepost op: 9 december 2007, 01:12:41
De proef persoon (voorwaarde dat hij een grote bek heeft) een avondje laten stappen in een grote stad??  ::) ::) ;)


 ;D  ;D