GRIP 1 Grote brand (bedrijfspand) Bergweg-Zuid - Bergschenhoek 20-05-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (bedrijfspand) Bergweg-Zuid - Bergschenhoek 20-05-2016  (gelezen 4861 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vugtm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Het verschil tussen de politie heli en een drone.

De politieheli stuurt haar beelden in hoge kwaliteit meteen door naar de meldkamer, zodat hier ook meteen een goed beeld is van de omvang en snelheid van uitbreiding. Van dit beeld kan ook screenshot gemaakt worden, die via de mobiele dataterminal gedeeld kan worden met alle aanrijdende eenheden, zodat deze ook een betere idee hebben van de situatie ter plaatse. :)


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1425072 date=1463760922
Wat is dit voor een rare opmerking? Heli kan van meerwaarde zijn met de warmtebeeldcamera.
Is toch een mooi luizenbaantje? Beetje vanaf een uniek oogpunt grote branden kijken enz.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: warhamstr link=msg=1425192 date=1463818023
Is toch een mooi luizenbaantje? Beetje vanaf een uniek oogpunt grote branden kijken enz.
Ik vraag me af wat voor nut jouw reactie heeft. Ik denk dat menig bezoeker hier graag nadere uitleg van jou wil.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1425095 date=1463766162
Er zijn regio's die jaloers zullen zijn op de assistentie van een politieheli die -al dan niet toevallig- in de buurt is. Daarom schaffen ze drones aan.
Als er een heli nodig is voor beelden van bovenaf kan dat verzoek altijd bij de politie neer worden gelegd, daar hoeft een regio niet jaloers voor te zijn.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geďnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Citaat van: vugtm link=msg=1425187 date=1463816589
Het verschil tussen de politie heli en een drone.

De politieheli stuurt haar beelden in hoge kwaliteit meteen door naar de meldkamer, zodat hier ook meteen een goed beeld is van de omvang en snelheid van uitbreiding. Van dit beeld kan ook screenshot gemaakt worden, die via de mobiele dataterminal gedeeld kan worden met alle aanrijdende eenheden, zodat deze ook een betere idee hebben van de situatie ter plaatse. :)

Anno 2016 is dat met een drone en de juiste technologie ook geen enkel probleem lijkt me.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Tomyboy link=msg=1425264 date=1463854016
Anno 2016 is dat met een drone en de juiste technologie ook geen enkel probleem lijkt me.

Het kan zelfs stukken goedkoper dan een heli ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Die heli is toch al in de lucht, en dus snel ter plaatse. Heeft ook meerdere camera's aan boord en kan dus snel overzichtsfoto's en (door de rook heen) warmtebeelden maken waarop beneden snel gereageerd kan worden om uitbreiding te voorkomen. Win-win dus.

Dat de heli's meer in de randstad aanwezig zijn dan daarbuiten klopt. Daar is de bevolkingsdichtheid en dus de kans op inzetten het grootst.
Mister Livingstone, I presume?


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Walker link=msg=1425277 date=1463860303
Die heli is toch al in de lucht, en dus snel ter plaatse. Heeft ook meerdere camera's aan boord en kan dus snel overzichtsfoto's en (door de rook heen) warmtebeelden maken waarop beneden snel gereageerd kan worden om uitbreiding te voorkomen. Win-win dus.

Dat de heli's meer in de randstad aanwezig zijn dan daarbuiten klopt. Daar is de bevolkingsdichtheid en dus de kans op inzetten het grootst.

Dus zijn er meer regio's zónder (snelle)assistentie van de heli dan mčt. De ARGUS zoals de Twentese drone heet, heeft ook meerdere camera's aan boord, kan precies hetzelfde. Is alleen tikkeltje goedkoper.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
En je bent niet afhankelijk van derden


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet