GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013

Auteur Topic: GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013  (gelezen 73684 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 30 april 2013, 13:13:29
Als deze twee kleine "onregelmatigheden" de enige zijn op een hele ochtend aan feestgevoel, laten we er dan ook niet meer ophef over maken dan noodzakelijk.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #121 Gepost op: 30 april 2013, 13:14:35
Wel apart dat ze deze mensen zo weg willen sturen. Dit gaat wel in tegen de vrijheid van meningsuiting.

Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zo dat als je als niet koningsgezinde in een menigte gaat staan er makkelijk schermutselingen op kunnen treden.
Zeker als je een bord omhoog gaat houden en misschien het zicht ontneemt van anderen. Daar zit niemand op te wachten.

Misschien een beetje te vergelijken met een Feyenoord supporter in het Ajax vak.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #122 Gepost op: 30 april 2013, 13:16:25
Als deze twee kleine "onregelmatigheden" de enige zijn op een hele ochtend aan feestgevoel, laten we er dan ook niet meer ophef over maken dan noodzakelijk.

Inderdaad een verschil van dag en nacht met 33 jaar geleden. Gelukkig maar. :) Het blijft anders toch een smet op de rest van je koningschap, als men de dag van jouw feestelijke inhuldiging in één adem moet noemen met grootscheepse rellen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #123 Gepost op: 30 april 2013, 13:24:53
Vind dit wel een beetje vreemd. Heb de beelden gezien en daar werd gevraagd om de ID en als daar niet aan word voldaan is dit een grond voor aanhouding. Gok dat het een gevalletje crowd control is, en als het goed is worden ze nu gedropt op het waterlooplein en zien we ze de rest van de dag niet meer. Was trouwens wel mooi om te horen hoe de mensen juigde toen het bordje van 's nederlands bekendste "dorpsgek" werd afgepakt.

Dus mensen met een andere overtuiging of mening zijn ineens "dorpsgek"? Ik kan me iets herinneren over democratie, vrijheid van meningsuiting, grondrecht enzovoort. Zaken die we in een democratie belangrijk schijnen te vinden.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #124 Gepost op: 30 april 2013, 13:31:17
Politie Alkmaar eo @politieNHN
Grote drukte op station #Alkmaar. Extra vervoer naar #Slam wordt verzorgd.
13:16 uur · 30 Apr 13 · TweetDeck
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #125 Gepost op: 30 april 2013, 13:32:26
Dus mensen met een andere overtuiging of mening zijn ineens "dorpsgek"? Ik kan me iets herinneren over democratie, vrijheid van meningsuiting, grondrecht enzovoort. Zaken die we in een democratie belangrijk schijnen te vinden.....

Als Groenemotormuis haar een 'dorpsgek' wil noemen (en nog wel tussen aanhalingsteken ook) dan is dat toch ook een vorm van vrijheid van meningsuiting. Gezien de rest van je bijdrage zou je hier toch juist voor op moeten komen. Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen als het je uitkomt?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #126 Gepost op: 30 april 2013, 13:34:03
Dus mensen met een andere overtuiging of mening zijn ineens "dorpsgek"? Ik kan me iets herinneren over democratie, vrijheid van meningsuiting, grondrecht enzovoort. Zaken die we in een democratie belangrijk schijnen te vinden.....
Hoewel off-topic wil ik hier toch wel op reageren. Nee andere mening mag, en moet zelfs kunnen in deze samenleving (iets wat ook weer mijn mening is). Echter moet je elkaar dan wel respecteren als je beide een andere mening hebt en niet jou mening willen doordrukken omdat jou mening de beter zou zijn. Dit laatste geeft bij mij wel wrevel maar ook dan nog kan ik de ander nog wel respecteren op zijn niveau. Waardoor deze dame de clasificatie dorpsgek krijgt van mij, is omdat zij in haar uitspraken duidelijk laat zien dat haar wereldbeeld totaal niet klopt met hoe het in de wereld draait. Zag haar gisteravond ook weer langs komen bij pauw en witteman waarbij dat toch weer pijnlijk duidelijk werd
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #127 Gepost op: 30 april 2013, 14:37:55
Nu gaan er ook al tweets rond van iemand.... echt erg  :o


#youngbelegen ‏@P_B013 2u
Strax om drie uur sta ik in een balkon en schiet beatrix dood geen geentje RT


Gelukkig is het al doorgetweet naar Politie Amsterdam...


Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam 26m
@anywayme @nickvdhurk Bedankt voor het attenderen op de tweet van @P_B013 Het bericht is in onderzoek.


Hopelijk loopt het goed af....
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
30 april persupdate 14:00 uur: Dam vol, omleidingen via Nieuwmarkt en Jordaan
30 april 2013- Evelien van Dijk

De Dam is op dit moment vol. De grote toestroom van bezoekers vanuit Amsterdam CS richting de Dam wordt nu via andere looproutes naar de Jordaan en de Nieuwmarkt verwezen.

Bezoekers worden nu onder andere via Welkom Teams, matrixborden en de app 30APPril verwezen naar andere looproutes richting Jordaan en Nieuwmarkt. De app is tot nu toe 67475 keer gedownload, op enig moment zijn er gemiddeld rond de duizend gebruikers actief. De app wordt ook ingezet voor crowdmanagement.

Demonstraties
De demonstratie op het Waterlooplein verloopt rustig. Er zijn tussen de zestig en zeventig mensen aanwezig die vandaag een tegengeluid willen laten horen. Op de vijf andere locaties die de gemeente heeft aangewezen als demonstratieplek hebben zich tot nu toe geen demonstranten gemeld.

Openbaar Vervoer
Tot 13.00 uur zijn ongeveer 114.000 bezoekers gearriveerd op de Amsterdamse stations Centraal en Zuid. Het grootste deel (85.000) kwam aan via station Amsterdam Centraal. Dat is iets minder dan vorig jaar op Koninginnedag. Toen kwamen er via de stations Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid 130.000 reizigers binnen tussen 7.00 en 13.00 uur.

Parkeren
De P+R-terreinen Zuidoost, Sloterdijk en Bos en Lommer zijn vol. Op drie P+R-terreinen in Amsterdam is nog plek: World Fashion Center (beperkt), Gaasperplas en in Noord. Ook is er nog voldoende plaats op de extra, gratis parkeerterreinen in Noord.

BRON: http://www.amsterdam.nl/actueel/persberichten/persbericht_actueel/@645967/30-april-persupdate-4/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #129 Gepost op: 30 april 2013, 16:02:08
Dorpsgek is een denigrerende naam voor een dorpsfiguur die zich niet schikt naar de lokale gedragsnormen en daardoor sterk afwijkend gedrag vertoont. Dorpsgekken zijn over het algemeen niet communicatief vaardig: zij roepen dan vreemde dingen naar plaatsgenoten of plaatsen borden met een onleesbare tekst. Veelal hebben dorpsgekken een bijnaam. Een dorpsgek hoeft niet uit een dorp te komen. Ook zonderlingen uit een stad worden wel eens als dorpsgek betiteld.