Meditaxi

Auteur Topic: Meditaxi  (gelezen 102875 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #100 Gepost op: 29 januari 2008, 13:04:46
Hoe bedoel je dat? heb je uiteindelijk de baan gekregen? excuses gehad dat een en ander te lang heeft geduurd of? of? of?
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


leerlingAMBU

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 29 januari 2008, 14:39:27
ik sta nog steeds op de wachtlijst, maar ik heb me stoute schoenen aangetrokken...
excuses voor dit flauwe gedoe op de site


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #102 Gepost op: 29 januari 2008, 16:28:49
Tja ik snap wel waarom hij nu bakzeil haalt :-) en ik kan hem geen ongelijk geven.

Maar in zijn algemeenheid past het een fatsoenlijk bedrijf niet om sollicitanten niet volledig en tijdig te informeren.
Ik heb zelf ook wel eens bij een dergelijk bedrijf gesoliciteerd en de houding van deze mensen was werkelijk bedroevend.
De bedrijven waar ik full time voor werk pakken dat toch iets professioneler aan, reacties duren dagen en geen weken of maanden en er is altijd iemand van HR aanspreekbaar en bereid op informatie te geven.

Als je de reacties leest lijken sommigen een beetje te redeneren in de trend van 'je mag van een werkgever niet verwachten en eisen, dus wacht gewoon weken zo niet maanden af'. misschien hoor je nog wat.

Ik ben blij dat mijn huidige en vorige werkgevers daar toch heel anders mee omgaan en niets anders van zichzelf eisen.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2008, 14:43:34
Even voor de duidelijkheid, ik heb niet voor medi-taxi gewerkt, maar voor Medi-expresse. De post waar ik in de weekenden werkzaam was, heeft het contract gegund aan medi-taxi.

Vanuit Medi-taxi is er richting de chauffeurs zeer correct gehandeld. Als ik mijn oud-colega's spreek, hoor ik dat er op kwaliteitsfront een zekere verbetering heeft plaatsgevonden. en niet alleen qua cursussen, maar ook qua personeelsbeleid.

Chauffeurs kregen zeer snel te horen of ze werden overgenomen en onder welke voorwaarden. De enige reden dat ik het niet heb gedaan, is dat ik, naast het werk bij de HAP al een full-time baan heb en sinds het voorjaar vader ben geworden.

Gezegd moet echter worden dat ik zeer te spreken was over de benadering vanuit Medi-Taxi.

mzzl, D'n Druif (die ook even een positief bericht wil laten horen)
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


mickel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #104 Gepost op: 16 februari 2008, 11:47:20
gefeliciteerd , succes .

Ik ben afgelopen week geweest hoor deze week hoe het verder gaat , je weet wel hoe de procedure gaat , een voor deel heb ik ik ben oud ambulance chauffeur , dat denk ik het was een goed gesprek en de rijtest was ook voor mij gevoel goed.


Maar bellen zou ik zeker niet doen mail ze dan want bellen dat kan nog wel eens bij zulke organisaties tegen kunnen gaan werken


retteketet

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 18 juni 2008, 19:04:26
Hallo allemaal


ik ben vorige week aangenomen in Arnhem voor de post Zuid....Ik ken al een aantal Hap chauffeurs, van de post Voorhout.

Ik hoop dat ik net zoveel plezier en ervaringen opdoe in arnhem Zuid.,Trouwens leuk dat ze een hulpverleningsforum hebben.....grote klasse......


happertje

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 15 juli 2008, 11:53:43
Beste leerling-ambu,

Met stijgende verbazing heb ik je "verhalen" gelezen!
Je wist toch dat je pas zou kunnen gaan beginnen als er plaats zou zijn?!
En waarom je baan opzeggen als je als oproepkracht bij Meditaxi wordt aangenomen?
Oproepkrachten zijn er voornamelijk voor de weekenden en eventueel bij uitval door ziekte of vakanties!!
Als je hiervoor een volledige baan op gaat zeggen, is dit voornamelijk aan jezelf te wijten en niet aan Meditaxi!

Bovendien vind ik het nogal vreemd dat je, na daadwerkelijk aangenomen te zijn bij Meditaxi, al je eerdere uitlatingen over het bedrijf ineens intrekt.

Dat geeft me een beetje het gevoel van:

Zo de wind waait, waait mijn jasje.

Happertje


kubus

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 25 oktober 2008, 00:28:30
Graag even wat meer oplettendheid m.b.t. het gebruik van de namen MediTaxi en Meditax. Het scheelt 1 letter, maar dat is wel een wereld van verschil.
MediTaxi (dus met i) houdt zich bezig met huisartsenvervoer, Meditax houdt zich bezig met belastingadvies etc. Als ik mijn bedrijfsnaam Meditax "google" en vind vrijwel direct de topicnaam "Kwalitatief Uiterst Tevreden" word ik daar zacht gezegd dus niet vrolijk van. Laat verwijten die er (al of niet terecht) zijn richting Meditaxi vooral voor rekening van die club. Overigens heb ik mogen merken dat ook sollicitanten slecht lezen naar welk bedrijf hun sollicitatie moet worden verzonden. Al vele malen heeft Meditax (zonder i) per abuis sollicitaties mogen ontvangen van slecht lezende (potentiele) huisartsenpostchauffeurs. In eerste instantie ben ik behulpzaam geweest door deze sollicitaties naat het juiste adres door te sturen, maar dat houdt op een bepaald moment op en dan verdwijnt alles direct in het rond archief.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #108 Gepost op: 25 oktober 2008, 01:04:53
Beste mede hulpverleners,

wie is het met mij eens dat MediTaxi mensen in de stront laat zakken?
Ik wacht nu al vier maanden op een belletje wanneer ik kan beginnen!
Ik ben niet de enige...heb inmiddels de vakbond ingeschakeld

Al vele malen heeft Meditax (zonder i) per abuis sollicitaties mogen ontvangen van slecht lezende (potentiele) huisartsenpostchauffeurs. In eerste instantie ben ik behulpzaam geweest door deze sollicitaties naat het juiste adres door te sturen, maar dat houdt op een bepaald moment op en dan verdwijnt alles direct in het rond archief.

ok, is dat probleem ook eindelijk uit de wereld, leerlingAMBU, je sollicitatiebrief is blijkbaar op vakkundige wijze gearchiveerd!  >:D :D ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


112Duiven

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 14 februari 2009, 23:34:32
wat moet je verstaan onder een rijtest ???