Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 105377 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hmmm....

Hier klopt iets niet.

De groep is wel heel groot. Zeker voor een volautomatisch wapen. Voor een semi-automatisch wapen is het helemaal waardeloos.
Dit was óf geen liquidatie óf een hele amateuristische spray and pray-actie.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Hmmm....

Hier klopt iets niet.

De groep is wel heel groot. Zeker voor een volautomatisch wapen. Voor een semi-automatisch wapen is het helemaal waardeloos.
Dit was óf geen liquidatie óf een hele amateuristische spray and pray-actie.
ziet er inderdaad niet uit als een gerichte actie, eerder een schrik en shoot.

Zo van ik ben crimineel, ik het een aanrijding maar het kenteken van dat voertuig........ bang voor mij leven schiet ik maar in het luchtledige.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Dode en zwaar gewonde bij schietincidenten Amsterdam, zoekactie bij Halfweg
 






Foto's Michel van Bergen

Laatste update 30 december 2012 0:35

AMSTERDAM/HALFWEG - In de Staatsliedenbuurt in Amsterdam is zaterdagavond op meerdere plaatsen geschoten. Een man is gedood, een ander is zwaargewond gevonden in de Van Bossestraat. Waar de dode is gevonden is nog niet bekend gemaakt.

Twee motoragenten die na een van de incidenten de daders achtervolgenden zijn op de Haarlemmerweg (tussen Amsterdam en Halfweg) beschoten. In verband met de schietpartijen is ook bij Halfweg een zoekactie aan de gang waarbij ook een politiehelikopter is betrokken.

De Haarlemmerweg tussen Halfweg en Amsterdam is in beide richtingen afgesloten. De politie zoekt daar naar sporen en kogelhulzen. Ook ligt er een politiemotor op de weg.

Een getuige heeft tegen de NOS verklaard dat een terreinwagen werd achtervolgd door een andere auto. De achtervolgende wagen reed tegen zijn voorligger aan. Na de botsing stapten de passagiers van de terreinwagen uit; zeker een van hen werd vervolgens neergeschoten door de achtervolgers, aldus de getuige tegen de NOS. Er zou geschoten zijn met automatische wapens.

Bij het Westerpark is een Range Rover aangetroffen met minimaal tien kogelgaten aan de voorzijde. De auto heeft een Frans kenteken.

Over de identiteit van de verdachten en de slachtoffers doet de politie voorlopig geen mededelingen.
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Bizar hoor dit. Ziet er uit als een Frans kenteken.
Zou dit met drugs of ripdeal te maken hebben ?
Dit overkomt je niet omdat je vreemd bent gegaan met de vrouw van de kerstman mag ik hopen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
@HIT @DB

Vergeet daarbij niet dat er in de straten waar ze door gekomen zijn ook nog enkele auto's met gaatjes staan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
@HIT @DB

Vergeet daarbij niet dat er in de straten waar ze door gekomen zijn ook nog enkele auto's met gaatjes staan.

Als gevolg van of vooraf? Want dat valt niet goed op te maken uit het verhaal.

Een gerichte actie is gegroepeerd zoek maar eens op eerdere liquidatie's, dit is gewoon "spraypaint" zoals ik ooit een agent uit de states het heb horen zeggen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Anje Hoogland ‏@OntspAnje

Man met bivakmuts en mitrailleur stapte in de Tweede Keucheniusstraat uit auto waarna hij het slachtoffer genadeloos met kogels doorzeefde.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
We zullen het moeten afwachten.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Politie Amsterdam ‏@politieaa

In verband met de schietincidenten in de Staatsliedenbuurt zal er niet eerder dan 9 uur meer informatie verstrekt worden!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Politie Amsterdam ‏@politieaa

In verband met de schietincidenten in de Staatsliedenbuurt zal er niet eerder dan 9 uur meer informatie verstrekt worden!

ff komische noot tussendoor, willen ze eerst uitslapen? 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.