Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 220586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #60 Gepost op: 30 maart 2010, 00:54:42
In Amerika is dat toch ook altijd al zo. Dat als je een ambu wil hebben er zeg maar mensen van de brandweer komen, een geheel die 2 hulpdiensten.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #61 Gepost op: 30 maart 2010, 11:36:48
Maar dan heb je in de prehospitale zorg ook veel meer nivo's dan in Nederland en is het systeem ook heel anders dan in Nederland. Dat wil niet zeggen dat er niet bepaalde zaken te combineren zijn. Kijk naar het voorbeeld in Ede...
Geloof niet alles wat je denkt.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #62 Gepost op: 30 maart 2010, 11:59:01
Het verbaast me telkens weer hoe men denkt te weten hoe het allemaal is geregeld in de VS.

De VS kent een grote verscheidenheid aan disciplines die zich bemoeien met ambulancezorg. De ene regio is de andere totaal niet. Waar wij meerijden is het uitsluitend ambulance in de stad en een combinatie daarbuiten.

Wil je weten hoe het werkt bij 2 diensten in Delaware en Pennsylvania? Kijk op mijn website:
http://cloggymedics2010.aroundtheglobe.nl

Gr,

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Niels

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #63 Gepost op: 3 april 2010, 18:15:37
Hallo,

ik ben nieuw hier en na 20 jaar iets heel anders gedaan te hebben bezig me om te scholen tot ambulancechauffeur.
Nu krijg ik (hopelijk) de kans om als oproep chauffeur aan de slag te kunnen bij een particuliere ambulancedienst voor evenementen... is dat verstandig om aan te nemen voor mijn CV?
Helaas hoort daar geen SOSA opleiding bij maar het is wel ervaring... of zie ik dat verkeert?


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #64 Gepost op: 3 april 2010, 18:51:36
Hallo,

ik ben nieuw hier en na 20 jaar iets heel anders gedaan te hebben bezig me om te scholen tot ambulancechauffeur.
Nu krijg ik (hopelijk) de kans om als oproep chauffeur aan de slag te kunnen bij een particuliere ambulancedienst voor evenementen... is dat verstandig om aan te nemen voor mijn CV?
Helaas hoort daar geen SOSA opleiding bij maar het is wel ervaring... of zie ik dat verkeert?
Ik denk dat je dat gerust kan doen hoor!
Het zal altijd wat toevoegen, je hebt immers daarna ervaring met het rijden in een Ambulance, A1 ritten ook dan?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Niels

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #65 Gepost op: 3 april 2010, 19:02:54
A1 lijkt mij van niet


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #66 Gepost op: 3 april 2010, 19:06:10
Oke dan.
Je zou ook contact op kunnen nemen met de Ambulancedienst in jouw regio, en kijken wat zij jou voor informatie kunnen geven.
Er zijn ook genoeg chauffeurs hier, dus daar kun je ook aan vragen. ;)

Groeten,
Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Niels

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #67 Gepost op: 3 april 2010, 19:52:14
Er zijn ook genoeg chauffeurs hier, dus daar kun je ook aan vragen. ;)
vandaar ook mijn vraag hier... ;D


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #68 Gepost op: 3 april 2010, 21:38:49
Niels,

Howel ervaring nooit weg is, als je voor een bedrijf gaat werken dat alleen evenementen verzorgd dan zal je niet veel rijden. Deze organisaties hebben geen vergunning voor patientenvervoer. Dus als er iemand naar het ziekenhuis moet dan komt de reguliere ambulance van de betreffende regio.

Heb je ervaring in de zorg? Dat kan wel eens handig zijn als je gaat solliciteren.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #69 Gepost op: 3 april 2010, 22:30:38
Zelf voldoe ik aan alle ( nou'ja... rijbewijs c is in de maak... ) criteria om aangesteld te kunnen worden. En zou bij mij in de regio ( laten we zeggen max 45 min. rijden ), bij 6 diensten "kunnen" werken.
Heb ook ervaring in het rijden met ambulances, beperkt maar toch.

Alles wat ik hoor is "slecht nieuws"... Géén vacatures, voldoende in portedinges of bezuinigingen !

Jammer dat je van een ambulancedienst afhankelijk bent voor je SOSA- Opleiding. Zou in elk geval die opleiding vast willen volgen. Naar mijn idee kun je via de verschillende detacheringsorganisaties sneller te werk gesteld worden dan bij een specifieke dienst.
Dit is opgemaakt uit de reacties die ik zelf heb gehad.

Groet,