MSA Gallet F1XF met gopro

Auteur Topic: MSA Gallet F1XF met gopro  (gelezen 14807 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Gepost op: 12 april 2016, 10:16:27
Goedendag allen,

Ik wil op mijn helm een gopro bevestigen, maar met het standaard plakkertje vertrouw ik het niet.


iemand enig idee hoe ik hem kan bevestigen?

De helm is een MSA Gallet F1XF


Vrijwillige brandweer


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 12 april 2016, 10:43:10
Citaat van: elvin link=msg=1418570 date=1460448987
Goedendag allen,

Ik wil op mijn helm een gopro bevestigen, maar met het standaard plakkertje vertrouw ik het niet.


iemand enig idee hoe ik hem kan bevestigen?

De helm is een MSA Gallet F1XF
neem een firecam, werkt goed icl orginele helmklem. Informeer wel binnen je ploeg en OMer of ze het goed vinden voor je het aanschaft  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #2 Gepost op: 12 april 2016, 12:57:55
Wij hebben hiervoor op een oudere helm een plakker (zo'n één van 3M) geplakt, net boven de bevestiging van het ademluchtmasker. Met een aantal verbindingsstukjes hebben we hier de GoPro opgezet. Het werkt perfect. Je hebt er geen last van bij het opzetten van het gelaatstuk.

Ervaring in hitte hebben we niet opgedaan, omdat we dan vaak onze eigen helmen op hebben, maar bij oefeningen werkt het perfect.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #3 Gepost op: 13 april 2016, 08:21:46
Ik heb zelf ook inmiddels meerdere GOPRO's gehad (die gingen trouwens allemaal binnen de garantie periode stuk door brakke hardware, maar dat terzijde). De 3M stickers verwijder je normaliter d.m.v. een heatgun/fohn, ik denk dat als jij er een pittige binnenbrand mee gaat aanpakken je niet verbaasd moet zijn als je buiten komt en denkt verrek me GOPRO is weg. Voor de rest zijn die 3M stickers top voor overig gebruik, super sterk en toch weer te verwijderen, hetzij met moeite. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 13 april 2016, 16:17:12
Let op met stickers. Draeger bv wil niet dat op de nieuwe helmen stickers worden geplakt. Wellicht even een aandachtspunt.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #5 Gepost op: 13 april 2016, 22:32:21
Citaat van: Peter71 link=msg=1418832 date=1460557032
Let op met stickers. Draeger bv wil niet dat op de nieuwe helmen stickers worden geplakt. Wellicht even een aandachtspunt.

Dat is zo, zodra je er een sticker op plakt kan je problemen krijgen met garantie en aansprakelijkheid mocht er iets gebeuren.
Het is misschien maar een sticker maar ze kunnen hier als leverancier zeker moeilijk over gaan doen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #6 Gepost op: 9 november 2016, 15:19:34
Ik heb het opgelost met een neppe firecam. prima beelden, wil alleen nu nog een echte, en denk dat een goor beter beeld geeft...
Vrijwillige brandweer


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #7 Gepost op: 11 november 2016, 11:58:29
Ik ben wel benieuwd welke camera je nu gekocht hebt? Ben benieuwd naar je verdere ervaringen! Ik ben namelijk net begonnen met de opleiding tot manschap A, het leek mij wel leuk om soms wat dingen te filmen. Ik heb nu al een sony AS100V, alleen qua hittebestendigheid laat dit natuurlijk flink te wensen over... (net zoals de GOPRO)


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #8 Gepost op: 13 november 2016, 11:49:49
op het doosje stond firefighter cam 1080. Op Ebay gekocht vanuit Amerika. verder heeft ie goede beelden. en hij houd de hitte beter dan ik e050 0098

kijk in HD  O0

https://www.youtube.com/watch?v=qWGy1RHRtbU

https://www.youtube.com/watch?v=6-H5oS3Dy24
Vrijwillige brandweer


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9 Gepost op: 15 november 2016, 14:34:23
Dank voor de reactie! Gebruik je een originele mount van MSA?