Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2708846 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #8520 Gepost op: 28 juli 2014, 21:26:56
Citaat van: Jims link=msg=1286220 date=1406575127
Stoppen met filmen en (een poging tot) hulp verlenen behoorde klaarblijkelijk niet tot de mogelijkheden?

Er zit redelijk wat tijd tussen het ongeval (3 seconde daarna stoppen met filmen) en de aankomst brandweer. Je ziet ook dat de persoon in de zwarte jas vrijwel direct richting de betrokken voertuigen gaat. Het duurt natuurlijk even voordat iedereen zich realiseert wat er gebeurd, en werkelijk te hulp schiet. Vind jou reactie dan ook niet echt passend bij bovenstaande video.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8521 Gepost op: 28 juli 2014, 21:39:03
Citaat van: nee link=msg=1286224 date=1406575616
Er zit redelijk wat tijd tussen het ongeval (3 seconde daarna stoppen met filmen) en de aankomst brandweer. Je ziet ook dat de persoon in de zwarte jas vrijwel direct richting de betrokken voertuigen gaat. Het duurt natuurlijk even voordat iedereen zich realiseert wat er gebeurd, en werkelijk te hulp schiet. Vind jou reactie dan ook niet echt passend bij bovenstaande video.

Inderdaad. Het klinkt misschien zwart/wit, maar men staat daar nu eenmaal om te filmen en dat is dan ook wat men doet. Als er bloed uit stroomt dan schiet men echt wel te hulp, maar de eerste reactie is niet meer dan logisch. Mensen te over op zo'n kruispunt die te hulp kunnen schieten, een fotograaf meer of minder maakt op zo'n moment weinig uit denk ik.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #8522 Gepost op: 28 juli 2014, 22:26:30
Daarnaast heeft niet iedereen een EHBO diploma!
Hoeveel mensen rijden bij een ongeval normaliter al niet door?
Wellicht hebben de filmer na de ambu wel gekeken wat ze konden doen en daarnaar gehandeld.
Gezien de informatie van alleen dit filmpje kan je nog geen conclusie trekken.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8523 Gepost op: 28 juli 2014, 22:43:51
Als de TS aankomt staat er ook al een politiewagen bij. Als men echt door was gegaan met filmen had men die politiebus ook wel gefilmd. Op z'n account geeft tie al aan eerder gestopt te zijn met filmen om te helpen. Omdat er al zoveel mensen stonden en hij niets meer doen kon heeft hij de TS en ambu nog gefilmd.

Deze jongens hebben zo te horen naar eer en geweten gehandeld zoals 't hoort. Andere trekken conclusies zonder zich er in te verdiepen en spelen de video-boys weer eens de zwarte piet toe. Niet alleen hier, ook op youtube zelf.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #8524 Gepost op: 29 juli 2014, 18:55:39
Wie is tie?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #8525 Gepost op: 30 juli 2014, 09:57:47
Citaat van: Jims link=msg=1286220 date=1406575127
Stoppen met filmen en (een poging tot) hulp verlenen behoorde klaarblijkelijk niet tot de mogelijkheden?

Klaarblijkelijk ? Die mag je wat mij betreft wel even toelichten. Ben reuze benieuwd waaruit dat jou klaarblijkelijk is gebleken want ik zie dat niet terug in het getoonde beeldmateriaal.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8526 Gepost op: 30 juli 2014, 10:37:59
Citaat van: Bert65 link=msg=1286369 date=1406652939
Wie is tie?

Uhm. Hij. De Filmer. Of bedoelde je z'n naam?

Ik geloof dat 'tie' dialectspraak is ofzo.  :|
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #8527 Gepost op: 30 juli 2014, 11:51:25
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #8528 Gepost op: 30 juli 2014, 11:52:20
Tankautospuit Zwolle met spoed onderweg naar brandmelding
Brandweer Zwolle naar brandinzet
Video: Marc Stijger
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #8529 Gepost op: 31 juli 2014, 00:09:01
Blijft me toch opvallen dat de meeste brandweer wagens (die ik zie tijdens dienst, vrije tijd en op internet) niet of nauwelijks afremmen voor een kruising. Iemand anders dat ook weleens opgevallen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.