Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1186076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #2140 Gepost op: 28 juli 2014, 08:59:22
Thanks Martin! Hier hebben een heleboel mensen opzitten wachten!  O0

Ziet er echt top uit die shoftshell. Ik denk ook dat zakken onder het VHV behoorlijk gaan irriteren op den duur als de ritsen even niet goed zitten enzo.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2141 Gepost op: 28 juli 2014, 11:33:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1286052 date=1406530230
Eerst nog even een reactie over de strepen op het VHV. Bij de eerste afgeleverde serie bleek al dat er een aanzienlijk kleurverschil was t.o.v. de strepen op de overige kleding. Daarover is contact geweest met de fabrikant en latere versies hebben de juiste kleur.

Er is m.i. dus geen sprake van verwassing of slijtage. Dit ook op grond van de wastesten van TNO, tenzij men zich niet aan de voorschriften heeft gehouden; te heet of wasverzachters gebruikt.

Ik was misschien niet heel duidelijk, maar ik bedoelde dat de strepen op de polo's kapot gingen, barstten enzo.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2142 Gepost op: 28 juli 2014, 17:36:15
Citaat van: MartinJ link=msg=1286052 date=1406530230
Eerst nog even een reactie over de strepen op het VHV. Bij de eerste afgeleverde serie bleek al dat er een aanzienlijk kleurverschil was t.o.v. de strepen op de overige kleding. Daarover is contact geweest met de fabrikant en latere versies hebben de juiste kleur.



Het model is wel erg getailleerd. Ik zou hem zelf een maatje groter nemen. Of ligt dat niet aan het model?


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #2143 Gepost op: 28 juli 2014, 19:50:08
Ziet er goed uit Martin!
@HAVP: Hij moet een beetje nauwsluitend zijn, omdat het vhv eroverheen gedragen wordt. Anders krijg je kreukels onder het vest.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2144 Gepost op: 28 juli 2014, 21:24:53


Ah, juist  O0


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2145 Gepost op: 29 juli 2014, 05:47:21
Citaat van: Venture link=msg=1286102 date=1406539996
Ik was misschien niet heel duidelijk, maar ik bedoelde dat de strepen op de polo's kapot gingen, barstten enzo.

Dat is een jammerlijk bericht. Het zou mooi zijn als de drager van deze kleding de klacht uit bij de DPU liefst met foto's . En in ieder geval even mailen aan
[INTERN MAILADRES VERWIJDERD] met foto's.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #2146 Gepost op: 29 juli 2014, 05:49:25
Citaat van: MartinJ link=msg=1286052 date=1406530230

Zie dat jij minimaal van gemiddelde lengte bent en de mouwen van de softshell erg 'gekreukt, zitten op/boven de ellebogen door het optrekken..!?
Een 'klacht' die ik al vaak gehoord heb (en zelf gezien) van de dienders die niet zo lang/of wat flinker zijn, is dat de mouwen echt veel te lang zouden zijn..? (Al kunnen die wel ingekort worden)
Is daar een reden voor ? (Zijn dus niet 'een beetje' aan de lange kant maar echt véél te lang...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2147 Gepost op: 29 juli 2014, 07:37:14
Citaat van: MartinJ link=msg=1286254 date=1406605641
Dat is een jammerlijk bericht. Het zou mooi zijn als de drager van deze kleding de klacht uit bij de DPU liefst met foto's . En in ieder geval even mailen aan  [INTERN MAILADRES VERWIJDERD] met foto's.

Hebben ze als het goed is al gedaan, maar ik zal het doorgeven!


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #2148 Gepost op: 29 juli 2014, 17:43:35
Citaat van: MartinJ link=msg=1286052 date=1406530230
....
Geen zakken dus op de softshell omdat deze onder het vhv gedragen wordt. Zij die de winkelsessies hebben bijgewoond zullen de ritsen op de mouwen missen. De gele ritsen waren leuke details. Goed passend bij het geheel, maar de zakjes achter de ritsen waren zodanig klein dat ze geen meer waarde hadden en extra letsel konden veroorzaken bij het aanzetten van een verwurging.
...

Blijf het echt heel jammer vinden dat ze een jas bedacht hebben die je onder het vest moet dragen! Ik heb weinig een jas aan, maar mis nu wel een softshell jas voor in de nacht of bij winderig weer.  En dan krijgen we er 1 en dan moet ie onder het vest. Ik heb een jas alleen buiten (waar die voor bedoeld is) aan en niet binnen. Zo ik heb even mijn beklaag gedaan  ^-^


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2149 Gepost op: 29 juli 2014, 19:02:45
De daadwerkelijke jas is
Voor eroverheen hoor? De softshell niet maar de jas wel!