Nieuwe uniformen politie (oud)

Auteur Topic: Nieuwe uniformen politie (oud)  (gelezen 33428 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:21:50
Ik draag het uniform dagelijks en ik ben er best tevreden mee, vooral de leren jas is fantastich. Het enige nadeel is de uniform broek, ik zou persooonlijk meer voor een soort van me broek gaan zoals je die ook zie in zweden en finland bij de politie. Veel praktischer en makelijker schoon te houden.

mvg
Mike


Sven

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:46:18
Op zich is er weinig mis met het uniform. Er mag wel wat meer model in de broek en het overhemd komen, maar verder is het netjes.

Wat ik wel ontzettend belachelijk vind staan is als sommige agenten hun broek in de hoge schoenen stoppen in combinatie met de platte pet en stropdas. Maar dat kan ook komen omdat ik het bijstandstenue van de KMar gewend ben (hoge schoenen en baret). Een uniform dat ik trouwens prima vind. Zit goed, is praktisch en straalt wat uit. Ik merk in ieder geval significant minder tegenspraak op straat. ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 18 augustus 2005, 01:16:06
Ik vind het vooral zonde dat die leren jacks gaan verdwijnen.
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 18 augustus 2005, 10:30:17
Ik vind het vooral zonde dat die leren jacks gaan verdwijnen.
Mnja,ik kan die mening wel met je delen  ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #44 Gepost op: 18 augustus 2005, 12:54:40
bijstandstenue
Zo loopt de Police Municipale in Frankrijk er dus ook bij. Veel stoerder!
343, never forget.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:21:07
Het hangt een beetje van de functie af.
Kantoorbaan, dan heeft broek 'ME model' weinig nut en is niet netjes vind ik.
Op straat is functionaliteit van belang en dan is een ME broek beter denk ik.
Dit geldt ook voor het schoeisel.

Daarnaast vind ik het jammer dat het nieuwe uniform een wit overhemd heeft. Blauw vind ik mooier (valt denk ik ook beter op tussen het publiek) en het schijnt minder door dan wit.

De parka of jacker vind ik een verbetering. De regenjacks zijn niet meer nodig en het uniform valt goed op (mede door de striping op de rug) Er is ook al een gele versie, in gebruikt bij politie Amsterdam Amstelland en Rotterdam Rijnmond, erg nette jas.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #46 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:11:04
Het hangt een beetje van de functie af.
Kantoorbaan, dan heeft broek 'ME model' weinig nut en is niet netjes vind ik.
Op straat is functionaliteit van belang en dan is een ME broek beter denk ik.
Dit geldt ook voor het schoeisel.

Daarnaast vind ik het jammer dat het nieuwe uniform een wit overhemd heeft. Blauw vind ik mooier (valt denk ik ook beter op tussen het publiek) en het schijnt minder door dan wit.

De parka of jacker vind ik een verbetering. De regenjacks zijn niet meer nodig en het uniform valt goed op (mede door de striping op de rug) Er is ook al een gele versie, in gebruikt bij politie Amsterdam Amstelland en Rotterdam Rijnmond, erg nette jas.
Parka is een drama...ik loop er al een tijdje mee... ;) en die clownsjas vind je een verbetering?? ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2005, 23:33:21
en die clownsjas vind je een verbetering?? ::)

Ik oordeel slechts op uiterlijk, ik heb er nog nooit in gelopen, kan daar niks over zeggen, maar ik vind het qua herkenbaarheid wel goed.
Het lijkt mij alleen niet praktisch, wat jij ook al aangeeft.

Hier kan je de parka en de jacker zien:
http://www.minbzk.nl/algemene_onderdelen/enquete_remkes_nl/foto's/politie-uniform_1

Ik zou persoonlijk kiezen voor de jacker, vind ik mooier staan en je kan beter bij je bewapening.

En dat flapje? waar slaat dat eigenlijk op?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #48 Gepost op: 2 september 2005, 15:14:14
Persoonlijk snap ik iets niet, en dat is dat de beveiliging er robuuster bijloopt dan de politie. Als je kijkt naar sommige beveiligers die lopen in inderdaad een ME Broek met zogenaamde Combat Kisten eronder.

Nu ligt het er natuurlijk aan in welke situatie je je bevindt. Voor een kantoorbaan is het huidige uniform prima, maar voor op straat zou ik voor een bovengenoemde combinatie kiezen met een leren jas (de huidige ziet er goed uit) en in de zomer een t-shirt/polo.

Nu hoef ik er natuurlijk niet in te lopen, maar als burger zou qua uiterlijk zo'n combinatie meer gezag uitstralen dan de huidige "galajurken" ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #49 Gepost op: 2 september 2005, 17:33:37
Gezag kun je niet afdwingen, laat staan dat je gezag afhangt van de kleding die je aan hebt.

In Engeland heb ik mee gemaakt dat, een ongewapende agent in zijn normale uniform, tijdens een dorpsfeest de mensen duidelijk maakte dat de pub gesloten wordt en dat iedereen naar buiten moet gaan. Buiten  stond nog een agent. Op weg naar huis zagen we aan de rand van het dorp ME eenheden klaar staan om de slechte verstaanders e.e.a. duidelijk te maken.
Men had het jaar er voor een hoop ellende gehad en men wilde dat dit jaar voorkomen.

Wat niet wil zeggen dat je uniform een beletsel mag vormen om zonodig fysiek geweld te kunnen gebruiken.