Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 73045 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 18 augustus 2010, 13:21:07
In navolging op de stelling over de lange lat,

Zou iedere agent de beschikking moeten hebben over een gele jas in plaats van de gele hesjes ?


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2010, 13:45:21
Ik vind het een goed idee maar met het huidige bezuinigingsklimaat denk ik niet dat het er in zit.

Helaas, hij is wel ideaal. Beetje naar Engels voorbeeld.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2010, 14:15:06
Ook mijn mening is ja, veel te vaak zie je nu collega's die het gele hesje ''vergeten'' en in de blauwe jas op de snelweg / spoor lopen.
Daarnaast vind ik het gele hesje 3x niets, vlekken en slijtage is niet te voorkomen. Binnen een jaar kun je een nieuwe bestellen.
Die dingen zijn leuk, als het zomers 30 graden is en je hem over je overhemd aan moet. Verder vind ik het ondingen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2010, 14:17:02
Ook mijn mening is ja, veel te vaak zie je nu collega's die het gele hesje ''vergeten'' en in de blauwe jas op de snelweg / spoor lopen.
Daarnaast vind ik het gele hesje 3x niets, vlekken en slijtage is niet te voorkomen. Binnen een jaar kun je een nieuwe bestellen.
Die dingen zijn leuk, als het zomers 30 graden is en je hem over je overhemd aan moet. Verder vind ik het ondingen  :-X

Wij hebben allemaal een K.U.T.(korte uitruk tas) daar heb ik hem altijd inzetten. Ook liggen ze bij ons standaard in elke dienstauto.

gr
Mike


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2010, 14:35:04
Wij hebben allemaal een K.U.T.(korte uitruk tas) daar heb ik hem altijd inzetten. Ook liggen ze bij ons standaard in elke dienstauto.

gr
Mike

Same here.
Maar ook qua veiligheid, in de zin van goed bij je koppel kunnen, vind ik het gele hesje nogal losjes.
En als je langs de kant van de weg staat voor bijv. een staandehouding doe je sneller even een gele jas aan dat dat je eerste je hesje moet pakken uit je tas, uit de knoop moet halen etc.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2010, 14:56:10
Moet je ook eens een passende hes aantrekken ;) Ik heb standaard maatje S in m'n tas zitten (ik ben 1.87m). Voldoet op zich goed voor in de stad tijdens vrijdag/zaterdagnachten ed. Maar voor ongelukken (N- en snelwegen) etc. ben ik absoluut voorstander van een gele blouson (GEEEEN parka). Wat dat betreft baal ik er van dat ik als startpakket een blouson en parka heb gehad. had mij maar 1 blauwe en 1 gele blouson gegeven. Die parka hangt nu nog in de kast met het labeltje eraan.

Maar als ik zie wat die krengen kosten......dan liever een goede broek, die heb ik veel harder nodig als ik eerlijk ben.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2010, 15:07:13
Hoeveel moet zo'n jas ongeveer kosten dan? Even ter vergelijking met onze dienstjassen, aangezien daar ook de nodige discussies over gaan m.b.t. de kosten :|

En een parka jas lijkt me zeker voor de politie helemaal uit den boze... Als ik al zie hoe dat hier (reddingsbrigade) in combinatie met portofoons e.d. gaat, laat staan met handboeien en vuurwapens :-X


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2010, 16:33:59
Ik heb ook op de jas gestemd. Voor mij heeft de jas twee voordelen. 1) Hij zit gewoon beter en 2) Hij is beter zichtbaar dan het kleine stukje geel van het hesje (nog los van het vies worden ed.).
Digitaal onderzoek


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2010, 17:11:26
Ik vind het een goed idee maar met het huidige bezuinigingsklimaat denk ik niet dat het er in zit.

Helaas, hij is wel ideaal. Beetje naar Engels voorbeeld.

Idd, heb ook "ja" gestemd.
Ik heb er eentje prive aangeschaft geel\blauwe parka bij fietshandel. Ideaal ruime maat en binnenvoering eruit. Hij past dan zo over eigen jas, ligt standaard in auto en is prima in noodsituaties. Gauw gepakt en aangetrokken, al een keer nodig gehad bij hulp aan andere chauffeur..
Voor het werk de standaard hesjes verkeersregelaar (zomer) en ga ook de parka verkeersregelaar (winter) aanschaffen.
Miss wil st-klaas die wel in de veiligheidsschoen doen als die klaar staat 5 dec.... 098uo


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2010, 17:58:47
Ja en nee.

Ja voor gebruik bij evenementen, horeca diensten en bij ongevallen. Nee tijdens nachtdiensten. Erg prettig om in de nacht wat minder zichtbaar aanwezig te zijn. Een groep jongeren een staartje geven, bij inbraak melding een mooie positie innemen. Dit gaat allemaal een stuk makkelijker als je wat minder zichtbaar aanwezig bent.
Bij ons liggen de gele hesjes ook gewoon in de wagen. Werkt prima. Wil je hem gebruiken trek je hem aan. Daarbij heeft ook iedereen zijn eigen hesje voor bijv evenementen. Als ik er zo over terug denk dragen we in de praktijk het gele hesje maar heel erg weinig. Eigenlijk alleen bij ongevallen of horecanachten. Gelukkig vinden er niet al te veel ongevallen plaats in mijn werkgebied dus draag derhalve het hesje niet zo vaak. Uit veiligheidsoogpunt zie ik het wel als een goede aanvulling om iedereen een gele jas te geven. Vroege, late diensten lekker de gele jas aan en in de nacht de normale jas.