Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 520576 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #40 Gepost op: 11 december 2006, 23:08:35
Maar wat nu als de politie die extra bijstand niet kan krijgen ... dat is nou juist het probleem!
Inderdaad Michelle, jij snapt het.

Citaat
mag het eigelijk niet zeggen maar moet er uit!

Nu doen ze niks..

maarre als er een collega in nood is.... komen ze van heide en verre

Dat slaat helemaal nergens op. Puur weer suggestief.

Citaat
Ik wil het toch wel even nuanceren hoor.... een noodoproep? Het is niet de bedoeling dat daar te pas en te onpas op wordt gedrukt. Zoals pyroloog al aangaf liep er iemand met een mes te spelen en niet eens zichtbaar want er moest een 'undercover brandweerman' aan te pas komen..... lijkt me geen reden voor een noodoproep of assistentie collega. Het zal misschien best provocerend bedoeld zijn, maar juist als je daar op ingaat kan de hele boel escaleren en daar is echt helemaal niemand bij gebaat op zo'n moment.

Juist, hier heb ik niets aan toe te voegen.

Citaat
Het is wel een feit dat de politie te beroerd was om een extra voertuig op erbij te halen. Ze waren op de hoogte van de situatie, maar bleven fijn 100m terug het verkeer regelen wat er niet was
Daar maak ik me nou pissig over!

Heb jij kort gesloten of ze daadwerkelijk wel het verkeer aan het regelen waren? Ik weet vrijwel zeker van niet....Mijn vage stratenkennis van Hendrik Ido Ambacht buiten beschouwing latende...maar de Gemeenlandsekade heeft op de plaats van het ongeval geen kruispunt of zo dus het verkeer regelen lijkt me niet nodig als de hele rijbaan is geblokkeerd. Ik heb de bus van de politie zien staan en die stond juist heel tactisch. Juist om JULLIE veiligheid te waarborgen. En ik heb de agenten zien staan en ik kan me voorstellen dat er een bij de bus bleef en de ander in de buurt van het slachtoffer en de vele omstanders....Ook weer een tactische beslissing..


Hoeveel van jullie werken hier daadwerkelijk bij de politie? Dat zullen er maar heel weinig zijn..
Het is makkelijk oordelen op basis van verhalen en iedereen heeft toch altijd wat aan te merken op de politie.

Ik kan jullie verzekeren dat als er auto's vrij zijn, die ook zeker komen. En helemaal als het uit de hand dreigt te lopen.
Hoe vaak hoor je niet: "Moet je eens kijken hoeveel politie er staat, zeker niets beters te doen"...
En dan hoor ik al veel mensen zeggen: "Dan maak je toch een auto vrij"
Ook dat is weer makkelijk gezegd.
Ik zou een ieder van deze mensen wel eens mee willen nemen voor een weekje.
Ik weet zeker dat 90% van de mensen ineens een hele andere mening krijgen over het werk van de politie.
Het is een van de zwaarste beroepen waarin altijd wel iemand commentaar heeft.
Ze zijn er voor jullie mensen, niet voor zichzelf.
Ze doen wat we kunnen, maar soms houdt het gewoon op
Soms doen of laten we iets uit tactische overwegingen, daar zijn we op getraind om dat in te kunnen schatten.

En ik weet zeker dat hier is absoluut een juiste inschatting gemaakt.
Niemand van jullie hier weet wat er die avond allemaal nog meer speelde en wat de motieven zijn geweest van de agenten om iets te doen of te laten....

Dus mensen, stop alsjeblieft met oordelen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 11 december 2006, 23:12:59
En nu weer BACK ON TOPIC!!  :)

zie ook: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=15162.msg452379#msg452379

Als je iets wil bespreken wat niet gaat over bedreiging van hulpverleners dan zal je een nieuw onderwerp moeten openen in het daar voor bedoelde topic!!!


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 12 december 2006, 11:18:20
Laten we dit topic houden over hulpverleners die bedreigd worden!  ;) Niet over hoe goed/slecht je de politie vind... :) Daar zijn genoeg fora over waar je die mening op kwijt kan.. ;)

Palmpie
Mod

gaat niet over hoe goed en slecht...

maarre nu wordt er gewoon niks gedaan.. en laten ze het gaan.. maar als ze zelf daar tp in de problemen komen....  ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #43 Gepost op: 12 december 2006, 12:10:55
gaat niet over hoe goed en slecht...

maarre nu wordt er gewoon niks gedaan.. en laten ze het gaan.. maar als ze zelf daar tp in de problemen komen....  ;)

Zeg dat dan gewoon recht in hun gezicht wat je er van vind en niet op dit forum waar de meeste van hen niet mee lezen..


Gast48368

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 12 december 2006, 12:24:57
gaat niet over hoe goed en slecht...

maarre nu wordt er gewoon niks gedaan.. en laten ze het gaan.. maar als ze zelf daar tp in de problemen komen....  ;)

met een mod. in discussie gaan, (welke al 2 keer gemeld heeft om on-topic te gaan), lost ook niks op, zo raakt dit topic de intentie van het onderwerp helemaal op de achtergrond.Dus PM dan in het vervolg even naar de mod. zelf, zo houden we het topic "schoon"  ;) Zoals al eerder vermeld> back on topic,zie dit als een 3e "verzoek"


Anneke

mod


Bart S

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 12 december 2006, 17:56:42
met een mod. in discussie gaan, (welke al 2 keer gemeld heeft om on-topic te gaan), lost ook niks op, zo raakt dit topic de intentie van het onderwerp helemaal op de achtergrond.Dus PM dan in het vervolg even naar de mod. zelf, zo houden we het topic "schoon"  ;) Zoals al eerder vermeld> back on topic,zie dit als een 3e "verzoek"


Anneke

mod

Maar ehm..... wellicht dat ik verkeerd zit.... maar wat is dan het onderwerp van dit topic? De titel zegt iets over ambulances, maar nergens in het topic komt een ambulance ter sprake (ook niet in de eerste post!!). En als het gaat over het ongeval in Hendrik Ido Ambacht, en dan met name over de onvrede van enkele fotografen, dan zijn we toch allemaal redelijk on-topic bezig dacht ik?


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #46 Gepost op: 12 december 2006, 18:12:22
Hallo allemaal even een aanvulling. Ik kreeg een email van een vriend van het slachtoffer of ik foto's voor het slachtoffer had. Nou dat had hij helaas aan zijn vrienden te danken dat ik deze niet had.

Groeten,
Peter
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


Gast48368

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 12 december 2006, 18:12:36
ehhhhm......het eerste bericht van dit topic was achter de topic: weer geweld tegen ambupersoneel  geschreven. Daarna is het topic gesplitst, ff geparkeerd in het modhok, en daarna weer teruggeplaatst.  :)

Het gaat verder over agressie tegenover hulpverleners  8)  ;)

Ik zal de topictitel even aanpassen  ;)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #48 Gepost op: 12 december 2006, 22:49:18
persoonlijk vind ik dat de straffen tegen hulpverleners opgevoerd mogen worden. het zal toch niet zo moeten zijn dat de hulpverleners bang de straat opgaan omdat wie dan ook eventueel geweld (fysiek of verbaal) tegen je uit kan gaan oefenen. en bij de brandweer ben je gewoon met wa meer mensen dus zullen ze je misschien minder snel iets doen. maar denk dat de politieagenten, ambulancepersoneel en elk aanverwant personeel zijn gezondheid gewoon gewaarborgd moet kunnen worden en mocht er iets gebeuren dat daar dan keihard tegen opgetreden gaat worden, met lange straffen en hoge boetes.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #49 Gepost op: 14 december 2006, 16:11:17
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/39284

Brandweerman bedreigd door 15-jarige jongen

Venlo - De politie heeft woensdagmiddag in Venlo in een pand op de Franciscanenstraat een 15-jarige jongen aangehouden op verdenking van bedreiging van een medewerker van de brandweer. Daarbij had hij gebruik gemaakt van een mes, zo meldt de politie.

De brandweerman was daar, om advies te geven over brandveiligheid. Er moesten een aantal dingen veranderd worden, maar toen de jongen daar niet mee akkoord ging bedreigde hij de brandweerman. Daarnaast werd ook nog iemand anders bedreigd.

De politie heeft de jongen aangehouden en voor verder onderzoek overgebracht naar het bureau.