Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld

Auteur Topic: Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld  (gelezen 60536 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #280 Gepost op: 16 juni 2012, 23:43:39
Goed plan, vooral cruise light met een onopvallende wagen. ;D


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #281 Gepost op: 17 juni 2012, 00:10:36
Goed plan, vooral cruise light met een onopvallende wagen. ;D

Haha, ik heb meer (lees alleen) nagedacht over de opvallende voertuigen. Denk dat cruiselight met de signalering van de meeste onopvallende voertuigen weinig tot geen meerwaarde zal hebben ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #282 Gepost op: 17 juni 2012, 00:18:29
Dan zou BODW er wel anders uitzien. :P
"Meneer, wij reden al een tijdje achter u en..... (automobilist onderbreekt de agent) "Ja agent dat had ik door en het leek mij verstandig om 600 meter voor het stopteken, mijn telefoon op te ruimen en mijn gordel om te doen."  0098


rrpd

  • Gast
Reactie #283 Gepost op: 17 juni 2012, 13:42:08
@VroemVroem, ik waardeer je moeite om een idee te bedenken.
Echter lijkt me jouw idee niet zo handig. Meer regels en verschillende niveau's met lichten werken is onduidelijk.

Het moet duidelijk zijn, zeker als het allemaal snel gaat.
Met licht\geluid verplicht voorrang, anders niet.

Ondanks ik zelf werkzaam ben bij de politie en ik ook zo vaak alleen met blauwe lampen rijd zonder geluid kan ik niet verlangen van weggebruikers dat zij mij dan verplicht voorrang dienen te geven, met andere woorden als er iets gebeurd zijn zij fout. Terwijl ze mij niet horen aankomen. Dat is te kort door de bocht. (Kan je op zeggen: moeten ze maar altijd blijven kijken maar wij rijden overal tussendoor en langs en dat versneld. Dan is van een normale bestuurder niet te verlangen dat hij ons ten alle tijde zou moeten waarnemen.)

Wij, de bestuurders van een hulpdienstvoertuig, moeten goed opletten en goed beseffen dat wij geen voorrang hebben als alleen de blauwe lampen worden gevoerd. Dat wij vaak wel voorrang krijgen wordt door ons echter wel erg gewaardeerd. We rijden niet voor niets met die lampen aan.

Groeten