X-collar

Auteur Topic: X-collar  (gelezen 2963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Gepost op: 29 januari 2009, 21:44:43
Wat vinden jullie hiervan? http://www.xcollar.com/


CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Alucard

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2009, 23:10:15
Hallo,

Ik heb er nog geen verstand van maar als ik het filmpje zo bekijk is het wel een mooi systeem en ook wel makkelijk aan te brengen!

Alucard


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2009, 10:43:14
Helaas is in het filmpje niet te zien hoe je hem aan moet brengen bij een liggende patiënt, lijkt me met dat lange deel tussen de schouderbladen nogal een lastig klusje zeker als je ook nog met dikke winterjassen en truien met kragen hebt te maken.

Ruud


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2009, 10:01:36
Ik krijg een exemplaar, echter ik ben eigenlijk niet positief op basis wat ik gezien hebt, bij een demo in duitsland en de filmpjes.

Het demo filmpje wat er bij word gepresenteerd, gaat volledig voorbij aan flink aantal fundementals voor spinal care..
Een paar punten die me opvielen :
  • De x-color gebruikt de kin als immobiliatie punt, en zorgt dat de airway min of meer word afgesloten.  De Ambu-perfit en de Leardalll gebruiken de kaakschanier als immobilisatie punt.
  • Verder suggereert de video dat de x-color de gehele nekwerkvel immobiliseren en dat is slechts schijn., Dat kan alleen met een rigid longboard (wervelplank). of een wervelspalk als de oregon spine splint.  
  • De achterzijde X-collar nekkraag geeft direct druk op  C4, C5 terwijl de andere nekkragen dat niet doen.