Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Zal nog even duren voordat het regiobreed uitgevoerd is, maar het idee is er.
Was er overigens ook al met het vorige striping ontwerp, alleen was dat ontwerp erg summier uitgevoerd.

Ben het met je eens dat er wat betreft de herkenbaarheid en eenheid voor, met name gemeentelijke, handhavers
nog veel te verbeteren valt. Binnen het ROIT willen ze wat ik begrepen heb het uniform van Rotterdam gaan invoeren.
Denk echter dat dit op veel weerstand gaat stuiten van de handhavers op straat, omdat niemand nog serieus
genomen wordt in dat ceremonieel clownspak, want buiten de praktische bezwaren van het "nette" uniform ziet het er
ook nog eens niet uit. De politie heeft niet voor niets net de aanbesteding uitgeschreven voor een workerbroek voor het
personeel op straat.

Wat is er mis met een degelijke workerbroek en een donkerblauw poloshirt met daarop duidelijk de BOA-logo's en tekst
Handhaving. Het is praktisch tijdens de werkzaamheden en het heeft de uitstraling van een handhavings organisatie. Ik zit er namelijk niet op te wachten om bij ieder pv dat ik uitschrijf te moeten uitleggen van welke fanfare ik lid ben.

Striping van Kerkrade/Vaals ziet er erg professioneel uit moet ik zeggen! Veel beter dan het vorige en onbeschrijflijk veel beter dan de reclame zuurstok -neem-mij-vooral-niet-serieus-maar-dat-deed-ik-toch-al-niet- striping van Heerlen. Dat wat je aangeeft over het uniform is wat ik begrepen heb een vrijwel voldongen feit. -Overigens vind ik €1700,- voor een compleet tenue incl 2 paar schoenen goedkoop!!- Een en ander heeft er ook mee te maken dat de minister van Justitie blijkbaar een voorkeur heeft voor een landelijk tenue, waarbij Rotterdam de voorkeur heeft. Gelukkig is een uniform geen democratische beslissing, want anders liep de ene helft van Nederland in een oberpak ikv service en de andere in ME tenue omdat dit 'afschrikt'. Mij maakt het niet uit wat het wordt voor beiden is wat te zeggen. Nu leg ik veel te vaak uit dat ik geen politie ben, dan moet ik misschien uitleggen wat ik wél ben. Uiteindelijk wordt ik toch serieus genomen door m'n optreden, niet wat ik aan heb. Ik ben wel voorstander van 1 uitstraling, liefst landelijk anders regionaal. 1 huistijl striping etc.

Wat betreft Sinvest. Die BZK striping mag helemaal niet. Maar ik ken een paar jongens die voor Sinvest hebben gewerkt en geloof me dat is niet alles wat er niet klopt. Als puntje bij paaltje komt zijn die gasten helemaal niet bevoegd als BOA!!!! Wellicht iets voor die Meerts figuur.


sylvester1986

  • Gast
Dit soort zinnen triggeren mij altijd, dus ik ben even gaan zoeken op internet. Daar kwam ik een pdf-bestand tegen waarin de striping is uitgewerkt:
http://www.bopv.nl/Gemeente_Kerkrade.pdf
Citroên C3 Handhaving Zuid-Limburg
 ernd22


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Nice!!! Daar wil ik wel in gezien worden! Kan ook niet anders met die verlichtingsset. Zo te zien kunnen de collega's ook goed naar buiten kijken met die grote voorruit. Ik zie ernd22 staan, dat is degene die het heeft geupload neem ik aan. Zal iemand van de regio moeten zijn. Bekend bij iemand? Die wagen ziet er goed uit, zit ook meteen alles op en aan. Helaas voor Vaals, maar op een witte ondergrond komt het nóg beter uit.  O0


sylvester1986

  • Gast
Ik zie ernd22 staan, dat is degene die het heeft geupload neem ik aan.
Ja, dat is de user/uploader.
Wat voor balk is het eigenlijk en zijn de zoeklichten/knipperlichten standaard of is dit extra er op gezet?


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Ben eens gaan kijken op de site van Marelko Benelux en volgens mij is het een Premier Hazard/ Code 3 defender als je let op de felheid van de balk. Die knippers en zoeklicht lijken een optie, ze zitten zo te zien niet ín de balk maar op de steun. Mooi rondom zicht, zijn ze helemaal klaar voor 2014 ECE 65. Die gele strepen lijken ook te reflecteren rond 00:05 sec.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110



Dienst: Gemeente Barneveld
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Dienstauto
Merk & type: Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD
Bijzonderheden: Voorzien van blauw, stopmatrix en mag schijnbaar overal geparkeerd worden.  :-X

het valt me trouwens nu pas op dat er geen flitsers in het blauwe gedeelte van de lichtbalk zitten... alleen in het ambergele gedeelte zitten flitsers... Echt functioneel amber gebruik heb je zo niet.
Zo te zien wordt de balk dus alleen gebruikt om de indruk te wekken dat...?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Volgens mij heb ik toen in Barneveld toch echt blauw uit die balk zien komen .... Ooit eens tijdens een politiedag  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Er zitten wel degelijk flitsers in, alleen nog de oude analoge modules terwijl het amber voor LED is omgebouwd. Er is een hoop om te doen geweest en deze flitsers mogen ook niet gebruikt worden terwijl dit in het verleden nog wel eens gebeurde!
De opvolgende auto's gaan ook voortaan alleen amber dragen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ze zijn wel zeker blauw. En een hele ouwe foto van mij bewijst dit:




Dit blauw zit er nog steeds in, Alleen blauw geen sirene's. Mogen niet gebruikt worden tijdens het rijden alleen bij het afschermen van een incident.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ook voor dat laatste niet meer. Althans, dat is de afspraak O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein