Nieuwe C2000-mast geplaatst in duingebied Bergen (NH) 23-06-2014

Auteur Topic: Nieuwe C2000-mast geplaatst in duingebied Bergen (NH) 23-06-2014  (gelezen 6607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=hA_PtUaaTNw
Antennemast geplaatst in duingebied Bergen
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 23 jun. 2014
Citaat
Burgemeester Hafkamp van Bergen neemt maandag een nieuwe C2000-mast in het duingebied van haar gemeente in gebruik. De mast moet ervoor zorgen dat hulpdiensten sneller in actie kunnen komen bij incidenten als duinbranden.


Samen sterk in de hulpverlening!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2014, 08:24:26
Hmm da's nog een ouderwets type, ik dacht er tegenwoordig andere types geplaatst werden, zoals recentelijk in de Haagse regio...


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2014, 12:21:14
Verbeterde dekking C2000

Nieuwsbericht | 16-07-2014

Minister Opstelten heeft in Bloemendaal de laatste van 66 extra C2000-antennemasten in werking gesteld. Hiermee zijn de belangrijkste dekkingsproblemen van het netwerk versneld opgelost. Door het bijplaatsen van de masten is de dekking op 61 plaatsen verbeterd. Minister Opstelten maakte via een portofoon contact met het Meldkamer Diensten Centrum van de Nationale Politie en met de aanwezige hulpdiensten waarmee de succesvolle verbinding werd bevestigd.

Met de inwerking stelling van de mast is het project Oplossing DekkingsIssues Nederland (ODIN) beëindigd. Het project is een resultaat van de belofte van de minister aan de Kamer om de problemen met de dekking van C2000 versneld aan te pakken. Door bijvoorbeeld nieuwbouw blijven verdere verbeteringen van de dekking altijd nodig. Hier wordt ook de komende jaren aan gewerkt. ODIN is onderdeel van een serie verbetermaatregelen. Zo wordt door de hulpverleningsdiensten ook het gebruik van C2000 tijdens calamiteiten verbeterd.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2014, 09:37:55
Citaat van: Hunter link=msg=1279452 date=1403591066
Hmm da's nog een ouderwets type, ik dacht er tegenwoordig andere types geplaatst werden, zoals recentelijk in de Haagse regio...

Heb je daar een foto van wellicht?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2014, 22:40:55
Citaat van: Venture link=msg=1285175 date=1406014675
Heb je daar een foto van wellicht?

Alleen een close up van de antennes :

http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=20668.msg212291#msg212291


edwin24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2014, 23:01:48
De paneel antennes worden veel gebruikt in stedelijk gebied,De twee sprieten op de uithouders worden ook nog veel gebruikt,en soms zie je in het midden van de twee sprieten nog een paneel deze wordt gebruikt voor het inkoppelen van een SCL locatie

http://www.antennebureau.nl/actueel/nieuwsbrieven/nieuwsbrief-c2000/wat-c2000


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2014, 21:50:26


Nouja dat zou kunnen, maar hier in de omgeving ken ik veel masten met de 2 bekende sprieten (1x zenden/ontvangen en 1x ontvangen) en direct daaronder paneelantennes voor extra ontvangst, dit model :



Ik vraag me overigens af wat je bedoelt met inkoppelen en hoe dit dan volgens jou zou moeten werken. Mijn zijn hele andere methodes bekend, daar hoef je geen antenne voor op een C2000-mast te plaatsen, maar juist op de SCL zelf, richting de betreffende C2000 mast. De SCL pikt het bestaande signaal op, net als bij GSM/UMTS repeaters, daarvoor hoeft niets op bestaande masten aangepast cq uitgezonden te worden.


edwin24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2014, 22:15:28
Volgens mij worden de paneelantennes alleeen gebruikt voor SCL, maar het zal kunnen dat ze ook voor ontvangst worden gebruikt, op de tekeningen zie je altijd SCL bij de paneelantenne.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2014, 07:39:11
Tsja als ik op zo'n site kijk dan worden die paneelantennes gewoon met elkaar ingekoppeld (rondom). Vanuit technisch oogpunt (ik werk zelf in de telecom) zie ik niet waarom er op een C2000 opstelpunt iets zou moeten hangen tbv een SCL.


edwin24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2014, 10:13:38
RAALTE - De gemeente Raalte wil dat het Rijk dit jaar alsnog een C2000-mast in Heeten plaatst.

Heeten ontbreekt opnieuw in de lijst van acht in 2014 op te richten masten voor communicatieverkeer voor politie en hulpdiensten, waardoor een witte vlek in de dekking op grondgebied van de gemeente Raalte blijft bestaan. Heeten staat tiende op de lijst van het ministerie van veiligheid en justitie.

In een brief aan minister Ivo Opstelten wijst burgemeester Piet Zoon erop dat industriële slachterij Hutten op het Heetense bedrijventerrein De Telgen opent waardoor het risico in het gebied wordt vergroot, en in oktober 2013 de politie nog werd beschoten tijdens een achtervolging in het Heetense buitengebied.

Is er al iemand die de nieuwe Dipp lijst in bezit heeft?