Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 147870 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #350 Gepost op: 17 april 2014, 17:09:40
Citaat van: kens62 link=msg=1259276 date=1397746702
Toch wel vreemd dat in zo'n grote organisatie, waar er vooral gewerkt wordt met het geld van anderen, overal het mountainbikewiel uitgevonden moet worden.

Je kunt ook van onderaf een expertisegroep samenstellen en ongevraagd het verenigingskantoor adviseren.

Het is ook vreemd, en niet alleen met de bikes, maar met meer dingen dat elke afdeling zelf het wiel moet uitvinden.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #351 Gepost op: 17 april 2014, 17:37:47
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1259251 date=1397742080
Ja wij zitten nog in de probeer fase... dus alle tips zijn welkom :).

Zo iets?




http://www.jandd.com/detail.asp?PRODUCT_ID=FEMS-PAN
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #352 Gepost op: 17 april 2014, 19:14:54
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1259244 date=1397740814

@ ir. Auditor, zoals eerder aangegeven is de bagagedrager moeten sneuvelen, omdat het zadel anders niet lager kan. Dus dan blijft de rugzak als enige keus over, tenzij je een tip hebt is deze van harte welkom.

Tja bagagedragers zijn toch de enige optie om er iets aan vast te hangen. Als de hulpverlener niet lang genoeg is, dan heel vervelend, maar moet je die hulpverlener niet inzetten op de fiets. Eigen veiligheid gaat voor en een rugtas is gewoon geen veilige oplossing. Hoe vervelend het ook is voor die hulpverlener. Als je hoofd te groot of te klein is voor de helm ga je toch ook niet zonder helm of met een emmer op je hoofd rondfietsen ;-)


DirkjanO

  • Rode Kruis
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #354 Gepost op: 17 april 2014, 21:05:40
Citaat van: DirkjanO link=msg=1259396 date=1397761407
1  van onze rode kruis fietsen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=460804680661788&set=a.257115151030743.61430.100001967813803&type=1&theater

welke is van jullie? staan er veel op de foto  ;)


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #355 Gepost op: 19 april 2014, 00:19:30
Citaat van: kens62 link=msg=1259276 date=1397746702
Toch wel vreemd dat in zo'n grote organisatie, waar er vooral gewerkt wordt met het geld van anderen, overal het mountainbikewiel uitgevonden moet worden.

Helemaal mee eens, ik zit komende week weer met de regio om tafel, maar die weigeren tot op dit moment elke bemoeienis   :(


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #356 Gepost op: 19 april 2014, 00:31:17
Voor nog meer inspiratie, kijk ook eens hier  O0

https://www.facebook.com/BikeTeamRodeKruisZwolle?ref=hl


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #357 Gepost op: 19 april 2014, 10:14:45
Citaat van: zwollie link=msg=1259755 date=1397859570
Helemaal mee eens, ik zit komende week weer met de regio om tafel, maar die weigeren tot op dit moment elke bemoeienis   :(

Ik ben het eens dat een centrale het  prettigst is maar waarom zouden een aantal afdelingen dat niet samen kunnen oppakken? Waarom zou er altijd bemoeienis van een regio (ik denk dat je district bedoeld?) moeten zijn? Zij weten ook niet alles; de meeste kennis zit bij de afdelingen, daar ligt de vraag en iig het begin van het antwoord.  Ga samen met andere, gelijkgezinde afdelingen aan de slag. Het district heeft dan, als jullie  het goed aanpakken,  slechts het nakijken.
Had een dag maar 48 uur


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #358 Gepost op: 19 april 2014, 10:55:58
Citaat van: kens62 link=msg=1259276 date=1397746702
Toch wel vreemd dat in zo'n grote organisatie, waar er vooral gewerkt wordt met het geld van anderen, overal het mountainbikewiel uitgevonden moet worden.

Je kunt ook van onderaf een expertisegroep samenstellen en ongevraagd het verenigingskantoor adviseren.

Neem maar van mij aan dat dit op verschillende onderwerpen echt wel is gebeurd, ook m.b.t. de bikes... Maar ja 98uiye
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #359 Gepost op: 19 april 2014, 10:59:16
Citaat van: Mederiacvm link=msg=1259794 date=1397895285
Ik ben het eens dat een centrale het  prettigst is maar waarom zouden een aantal afdelingen dat niet samen kunnen oppakken? Waarom zou er altijd bemoeienis van een regio (ik denk dat je district bedoeld?) moeten zijn? Zij weten ook niet alles; de meeste kennis zit bij de afdelingen, daar ligt de vraag en iig het begin van het antwoord.  Ga samen met andere, gelijkgezinde afdelingen aan de slag. Het district heeft dan, als jullie  het goed aanpakken,  slechts het nakijken.

Gezien het feit dat er zoveel afdelingen begonnen zijn met een biketeam, zonder daarvoor eerst bij anderen te rade te gaan of inderdaad die samenwerking op te zoeken, vraag ik mij serieus af of er voldoende kennis aanwezig is binnen een separate afdeling. Daarbij wil ik niet zeggen dat dit binnen het district wel aanwezig is.

Overigens is een district niets anders dan een aantal samenwerkende afdelingen binnen een geografisch gebied ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.