Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 747808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2160 Gepost op: 17 maart 2014, 18:44:29
Citaat van: Red link=msg=1251574 date=1395073784
Dat zijn "problemen" die simpel op te lossen zijn. De achterportieren zet je toch gewoon op het kinderslot? (dat kan iedereen) En bij ons zijn de tourans zo aangepast dat alleen de bestuurder de achterruitjes kan openen. De knoppen achterin het voertuig werken niet.

Ja, en dan wordt er met 3 man noodhulp gereden en vergeten om de kindersloten er weer op te doen (dagelijkse praktijk).
Uit hygiënisch hoogpunt is de Touran gewoon niet praktisch voor de noodhulp. De achterbank is voorzien van een hoes waar urine en bloed af kan lopen, op de vloerbedekking (tussen/onder de rubberen matten) of op de gordelspanners. De deurpanelen zijn ook voorzien van stof.
Onze oude Touran had een kapotte bestuurdersstoel, bleek dat de hele zooi onder de stoel beschimmeld was door vocht (sneeuw aan de schoenen, na het schoonmaken etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2161 Gepost op: 17 maart 2014, 19:02:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1251586 date=1395078269
Ja, en dan wordt er met 3 man noodhulp gereden en vergeten om de kindersloten er weer op te doen (dagelijkse praktijk).
Dat is een verantwoordelijkheid van de collega's.... Dan kan je de schuld niet bij het materiaal leggen.

De overige punten ben ik wel met je eens hoor, maar dat terzijde.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #2162 Gepost op: 17 maart 2014, 21:52:25
Citaat van: Jerommeke link=msg=1251572 date=1395073486
Bij ons kunnen de achterportieren gewoon van binnen uit open en kan iedereen de achterruitjes (volledig) laten zakken.

De Touran is een leuke auto voor de wijkagent die een rondje doet maar praktisch voor de noodhulp is hij gewoon niet, die discussie hebben we al een aantal keren gevoerd waarbij iedereen het telkens weer met een aantal punten eens is.
In Amerika bouwen leverancier's een speciale politie-uitvoering. Daar zitten bijvoorbeeld geen deurklinken in de achterdeuren, de versnellingspook is achter het stuur geplaatst zodat de middenconsole voor andere doeleinden gebruikt kan worden en is het hele voertuig (remmen, motor, onderstel, ophanging, bedrading etc.) aangepast

Ik deel je mening deels maar ik zou de tournan nog in geen honderd jaar willen ruilen tegen zon lompe bus. Ik ben dan ook zeer blij dat onze regio gewoon met tourans rijd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2163 Gepost op: 17 maart 2014, 22:32:59
Citaat van: Matth link=msg=1251619 date=1395089545
Ik deel je mening deels maar ik zou de tournan nog in geen honderd jaar willen ruilen tegen zon lompe bus. Ik ben dan ook zeer blij dat onze regio gewoon met tourans rijd.

Ik neem aan dat je niet met de DHV/Noodhulp-uitvoering van de huidige LAPV bus hebt gereden?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2164 Gepost op: 17 maart 2014, 22:53:50
Ik deel je mening deels maar ik zou de tournan nog in geen honderd jaar willen ruilen tegen zon lompe bus. Ik ben dan ook zeer blij dat onze regio gewoon met tourans rijd.

Smaken verschillen. Als de Transporter een iets sterkere motor zou hebben, zou ik er elke dag in rijden. Nu pak ik 's nachts eerder een Touran ivm de snelheid. Verder ben ik fan van de Transporter en rij er behoorlijk vaak in.

De oude bussen waren absoluut niet populair. In deze hoor je niemand klagen. Dit is ook wel te zien aan de kilometerstand. We kregen afgelopen jaar 3 nieuwe auto's. 2 Tourans en een Transporter. Alle km standen lopen nu gelijk op.

De vorige bus (Ford Transit) had na 10 jaar nog maar 135.000 km gelopen. Nu zitten we in ongeveer 5 maanden op 35.000 km per auto.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2165 Gepost op: 18 maart 2014, 11:23:40
Ik ben ook een fan van de transporter, maar ik ben het wel met Jerommeke eens dat er iets meer functionaliteit in kan. Tussenschotje, andere 'bekleding' etc.
Vergeet niet dat in de VS veel solo wordt gereden en dus ook solo een verdachte wordt getransporteerd, vandaar dat de auto's daar ook iets meer hufter proof zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2166 Gepost op: 21 maart 2014, 01:15:20
Ik snap alleen nog steeds niet waarom de NH en handhaving Transporter geen 180pk versie is. Wij moeten toch snel rijden, inhalen enzo...
technische recherche, VD en VOA hebben wel 180 pk.  Ik snap er niks van...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #2167 Gepost op: 21 maart 2014, 08:13:02
Kost te veel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2168 Gepost op: 21 maart 2014, 18:11:05
Citaat van: CopVR3 link=msg=1252630 date=1395360920
Ik snap alleen nog steeds niet waarom de NH en handhaving Transporter geen 180pk versie is. Wij moeten toch snel rijden, inhalen enzo...
technische recherche, VD en VOA hebben wel 180 pk.  Ik snap er niks van...

Die hebben het ook echt nodig..... :'(
Dit bewijst nog maar eens dat de grootste paarden****** achter een bureau kunnen verzinnen waar een diender goed mee kan werken. Ze snappen er dus werkelijk geen hol van. Helemaal niks.

Citaat van: r1200gs link=msg=1252653 date=1395385982
Kost te veel.
Wat is teveel dan?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2169 Gepost op: 24 april 2014, 12:57:43
Verlichting politieauto’s moet uit kunnen

http://www.politie.nl/nieuws/2014/april/24/00-verlichting-politieauto%E2%80%99s-moet-uit-kunnen.html
Laatste update: 24-04-2014 | 11:16

Den Haag - Volgens berichten in sommige media is de verlichting van een aantal nieuwe politievoertuigen niet handmatig uit te zetten. Hieronder de reactie van het korps op deze berichten.

Tijdens het politiewerk doen zich soms situaties voor waarbij verlichting handmatig uitgezet moet kunnen worden. Dit is een technische eis bij de aanbesteding van nieuwe, opvallende politieauto’s waarbij dit nodig is. Een andere eis is dat de auto’s moeten voldoen aan alle wet- en regelgeving.

Conflicterende eisen
De technische eisen en wetgeving waar alle nieuwe auto’s in Nederland aan moeten voldoen, zijn de laatste jaren aangescherpt om auto’s veiliger te maken. Een van deze eisen is dat de dagrijverlichting niet meer handmatig kan worden uitgezet. Doordat de twee eisen (verlichting kunnen uitzetten / voldoen aan wetgeving) conflicteren, zijn er auto’s geleverd waarvan de verlichting niet uitgezet kan worden.

Direct aangekaart
Om hoeveel politieauto’s het gaat, is niet bekend. Na enkele reacties van politiemensen is dit direct aangekaart bij de leveranciers en zijn de individuele problemen verholpen. Als er toch nog politieauto’s zijn waarvan de verlichting niet uitkan, kunnen deze terug naar de garage om dit te verhelpen. Alle wagenparkbeheerders van de politie zijn hierover geďnformeerd.

Afwijken
Met alle leveranciers zijn afspraken gemaakt, zodat bij nieuwe politieauto’s de verlichting wel handmatig uitgezet kan worden. De politie mag afwijken van deze technische eis, indien het voor haar werk noodzakelijk is.
Samen sterk in de hulpverlening!