Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 493889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #840 Gepost op: 11 juli 2014, 00:08:33
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1282949 date=1405017037
Sommige andere brandweerwagens hebben ook veel grijs/grill voorop, kijk maar eens naar de hoogwerker van Roermond, ook hier hebben ze het ergens op weten te passen:



Bron: http://www.brandweervoertuigenonline.nl/
Ik vind de voorkant van deze hoogwerker vooral veel rood van voren in tegenstelling tot de SB bij Ziegler .


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #841 Gepost op: 11 juli 2014, 00:10:44
Klopt, maar verder weinig plek voor striping en de naam BRANDWEER, de naam gaat nog maar striping is vrijwel noppes voorop. Het is best wel passen en meten geweest.

(verder wel mooi beestje om te zien rijden/manoeuvreren)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #842 Gepost op: 11 juli 2014, 00:16:56
Maar in tegenstelling tot de SB is er hier fatsoenlijk ruimte voor de tekst BRANDWEER onder de voorruit.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #843 Gepost op: 11 juli 2014, 11:07:03
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1282942 date=1405016564
Ja maar waar wil je het opschrift BRANDWEER en de striping gaan plaatsen? Dat ziet er toch niet uit op een grijze ondergrond..
Bij het nieuwe haakarmvoertuig voor de Veiligheidsregio Zeeland hebben ze het op deze manier gedaan: http://goo.gl/xvWHNM
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #844 Gepost op: 11 juli 2014, 12:51:59
Ik vind niet dat het heel erg opvallend is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #845 Gepost op: 12 juli 2014, 14:57:38
Citaat van: RamonVersteeg link=msg=1283106 date=1405075919
Ik vind niet dat het heel erg opvallend is.

Je kunt jezelf zowiezo afvragen of de voorzijde van een voertuig opvallend moet zijn qua striping.
Een witte (personen-)auto met oranje strepen oké. Een rode auto met witte strepen valt in mijn binnenspiegel al stukken minder op.
Zolang de blauwe lampjes knipperen en zichtbaar zijn  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #846 Gepost op: 13 juli 2014, 21:19:13
Citaat van: Crepusculum link=msg=1282895 date=1404996938
Is dat een ADR plaathouder vooraan?

Hier zal vermoedelijk de kenteken plaat komen, dit omdat er nog een bumper monitor op gaat komen zal er een andere plaats gezocht moeten worden.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #847 Gepost op: 13 juli 2014, 22:14:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1283018 date=1405030244
Klopt, maar verder weinig plek voor striping en de naam BRANDWEER, de naam gaat nog maar striping is vrijwel noppes voorop. Het is best wel passen en meten geweest.

(verder wel mooi beestje om te zien rijden/manoeuvreren)

Als ik de hoogwerker van Ede bekijk is er meer als genoeg ruimte voor de brandweerstriping en de tekst BRANDWEER op deze cabine.
Waarschijnlijk meer een kwestie van het wel genoeg vinden in Roermond.

De Edese striping:

bron: brandweervoertuigenonline.nl

De Roermondse striping:

bron: brandweervoertuigenonline.nl

Kwestie van gebruik maken van de ruimte welke je wel hebt in Ede, en ook weer een kwestie van het niet handhaven van de uniformiteit in de striping van BZK.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #848 Gepost op: 13 juli 2014, 22:18:39
Al heb ik het idee dat het ook vanuit 2 verschillende opbouwers komt of iets ander model Volvo, kijk maar eens naar de flitsers in de grill, die van Ede heeft ze bijna in de hoeken zitten aan de buitenkant, die van Roermond laag om het Volvo logo heen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #849 Gepost op: 14 juli 2014, 17:59:53


Aan de opbouwfabrikant en chassis kan het niet liggen, Beide Bronto Skylift beide precies hetzelfde type VOLVO FM-cabine.
Alleen de Ede geimporteerd via ZIEGLER en de ander door Kenbri, maar je zou toch zeggen dat de striping precies hetzelfde moet zijn aangezien de striping via BZK goedgekeurde tekening geplakt moet worden.