Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 987328 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2200 Gepost op: 24 mei 2016, 17:56:20
Citaat van: LSPD link=msg=1425697 date=1464102773
Misschien is die persoon wel gelinkt aan het arrestatieteam, maar niet onderdeel van het team wat ook echt de invallen doet. In het programma "Onder De Radar" worden er ook interviews gedaan met een leidinggevende die gewoon herkenbaar in beeld is.

Maar die teams hebben ook vast wagenparkbeheerders, instructeurs, administratief medewerkers, enz.

Edit: En veteranen! :)

Deze agent liep met gympen, spijkerbroek, zwart shirt, erover een zwart hesje leek het waar achter een flap uitgeklapt was waar op stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam, pistool op rechter bovenbeen en een oortje in en blauwe baret op met Kmar logo erop. Verder een redelijk jonge agent nog (schat hooguit half 30). Later op de dag toen het regende had hij zo'n welbekende windjack aan wat AT aanheeft bij invallen waar ook weer achterop stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #2201 Gepost op: 24 mei 2016, 19:19:09
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1425702 date=1464105380
Deze agent liep met gympen, spijkerbroek, zwart shirt, erover een zwart hesje leek het waar achter een flap uitgeklapt was waar op stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam, pistool op rechter bovenbeen en een oortje in en blauwe baret op met Kmar logo erop. Verder een redelijk jonge agent nog (schat hooguit half 30). Later op de dag toen het regende had hij zo'n welbekende windjack aan wat AT aanheeft bij invallen waar ook weer achterop stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam.

Kan het ook zo zijn dat er niet "Arrestatieteam" stond, maar "Grensoverschrijdend Politieteam"? Dat heb ik namelijk bij een agent achterop zien staan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2202 Gepost op: 24 mei 2016, 20:30:32
Kan het ook zo zijn dat er niet "Arrestatieteam" stond, maar "Grensoverschrijdend Politieteam"? Dat heb ik namelijk bij een agent achterop zien staan.
Hij droeg een blauwe AT baret. Kmar heeft een AT. Moet dus kloppen.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2203 Gepost op: 24 mei 2016, 21:11:16
Citaat van: CopVR3 link=msg=1425744 date=1464114632
Hij droeg een blauwe AT baret.
Heeft het AT-Marechaussee een eigen baret?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #2204 Gepost op: 24 mei 2016, 21:41:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1425744 date=1464114632
Hij droeg een blauwe AT baret. Kmar heeft een AT. Moet dus kloppen.

Ook de AT's van de politie kunnen een blauwe barret hebben met politie logo
"Korenblauwe baret met gouden politie-embleem (vlammen op boek): Deze baret wordt gebruikt bij de Nederlandse Arrestatieteams"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baret


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2205 Gepost op: 24 mei 2016, 21:55:31
Citaat van: lightning link=msg=1425720 date=1464110349
Kan het ook zo zijn dat er niet "Arrestatieteam" stond, maar "Grensoverschrijdend Politieteam"? Dat heb ik namelijk bij een agent achterop zien staan.

Nee, dat stond wel op een andere jas (daar leek het athans op) die over de bestuurdersstoel hing:



Op de baret stond de welbekende springende granaat van de Kmar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2206 Gepost op: 24 mei 2016, 22:19:49


Ook de AT's van de politie kunnen een blauwe barret hebben met politie logo
"Korenblauwe baret met gouden politie-embleem (vlammen op boek): Deze baret wordt gebruikt bij de Nederlandse Arrestatieteams"

Ja... klopt. Zeg ik ergens dat dat niet zo is dan?  ;)


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2207 Gepost op: 24 mei 2016, 22:27:03
Citaat van: braboz link=msg=1425759 date=1464118881
Ook de AT's van de politie kunnen een blauwe barret hebben met politie logo
Sterker nog, ALLEEN de AT's van de politie hebben een blauwe baret met een politie logo.

Het is al gezegd dat het hier gaat om een baret met Kmar-logo.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2208 Gepost op: 25 mei 2016, 11:09:34
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1425702 date=1464105380
Deze agent liep met gympen, spijkerbroek, zwart shirt, erover een zwart hesje leek het waar achter een flap uitgeklapt was waar op stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam, pistool op rechter bovenbeen en een oortje in en blauwe baret op met Kmar logo erop. Verder een redelijk jonge agent nog (schat hooguit half 30). Later op de dag toen het regende had hij zo'n welbekende windjack aan wat AT aanheeft bij invallen waar ook weer achterop stond Koninklijke Marechaussee en eronder Arrestatieteam.
Ik geloof zo wat je zegt. Wat ik me alleen afvroeg was of dit daadwerkelijk een échte AT'er is of een soort 'stand-in' voor de show, uit tactisch oogpunt.
Ach, maakt ook eigenlijk niet uit voor de rest  :P


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2209 Gepost op: 25 mei 2016, 13:37:33
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1425607 date=1464077325
Gewichten zoals je ze ziet bij RDW kloppen niet, was een gepantserd voertuig.

Die kloppen wel, want het gaat om het ledig gewicht.
Pas na de RDW keuring worden er zaken ingebouwd/bijgebouwd, die tellen niet mee als ledig gewicht. Als jij een subwoofer in laat bouwen, komt het gewicht ook niet meer overeen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.