Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 68455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #80 Gepost op: 4 juni 2013, 14:27:52
Citaat van: Nick link=msg=1169484 date=1370344952
Dus?

In mijn gemeente zijn de BOA's ook aangewezen als verkeersregelaar, omdat ze bij de uitvoering van hun werkzaamheden situaties tegen komen waarin het nodig is dat zij aanwijzingen kunnen geven. Bovendien is de gemeente wegbeheerder en dus verantwoordelijk voor veiligheidsmaatregelen op bepaalde wegen, daarvoor worden ook de BOA's en toezichthouders ingezet. In dat opzicht is het dus niet vreemd dat BOA's ook actief kunnen zijn als verkeersregelaar.

In dat opzicht is het niet vreemd, maar ik vind het wel vreemd als werkt als verkeersregelaar, bijv bij Traffic Support (dus niet als BOA, die ook aangesteld is als vkr), dat je dan, als iemand je aanwijzing niet opvolgt een PV kunt schijven.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #81 Gepost op: 4 juni 2013, 15:13:13
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1169543 date=1370348872
In dat opzicht is het niet vreemd, maar ik vind het wel vreemd als werkt als verkeersregelaar, bijv bij Traffic Support (dus niet als BOA, die ook aangesteld is als vkr), dat je dan, als iemand je aanwijzing niet opvolgt een PV kunt schijven.

Ok, ja dat is inderdaad vreemd.
Ik weet ook niet welke constructie er gebruikt wordt in het filmpje en waarvoor de boete exact is. Er wordt namelijk gesproken over het uitschrijven van een boete à  €90,-. Dat is niet voor het negeren van een aanwijzing, want daarvoor staat €360,-. De meeste parkeerboetes (WAHV) zitten wel op €90,-.
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #82 Gepost op: 4 juni 2013, 17:09:32
Lees ik hier nu werkelijk: BOA als VKR is ok, maar VKR als BOA niet ok ??????

En verder lezend: Een BOA die werk verricht als VKR en dus later een pv schrijft is wel ok....... 98uiye ikkuh niet snap 98uiye

Overigens zijn er genoeg toezichthouders die worden ingehuurd en dus BOA zijn, het zou dus een kleine verandering kunnen zijn om een VKR toezichthoudende taak te geven bij zijn werk. O0
Maar dan wel met een iets betere selectie als "jij zit bij de soos dus jij krijgt een VKR opleiding en kun je aan het werk". Die selectie mag wat mij betreft überhaupt wel wat uitgebreider.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #83 Gepost op: 5 juni 2013, 11:46:14
Je wordt als BOA aangesteld in een vakgebied bijvoorbeeld Openbaar Vervoer ook deze mensen zijn er vaak LVR bij omdat er wel eens verkeer geregeld moet worden omdat een bus zodanig in de weg staat dat ie overlast veroorzaakt. Dan mag en kun je nooit een PV schrijven voor het negeren/ niet opvolgen van een opdracht/teken. Want daarvoor ben je niet beëdigd (vakgebied). Mocht je dat dan wel willen dan zul je ook beëdigd moeten worden voor de wegen en verkeers wet.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #84 Gepost op: 5 juni 2013, 22:20:14
Nee hoor, een benoeming voor art 82 RVV is voldoende. Je geeft je aanwijzing namelijk uit het RVV en niet uit de WVW.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #85 Gepost op: 28 mei 2014, 01:35:07
Ik heb ff gezocht om te kijken waar ik het volgende zou moeten plaatsen.
Maar omdat dit een voorbeeld is waarom VKR's wel zouden moeten kunnen bekeuren is dit er wel 1.

Maandag morgen 07:45  sta ik op de Houtribweg/Lelystad vanwege een spoedreperatie aan een kuntstwerk.

Om 08:30 komt een Connexionbus met "geen dienst" in het scherm en volgt de aanwijzing van keren via de paralelbaan gewoon op.
De bus van Ariva die erachter rijdt stopt bij de bushalte ( naar ik aannam om iemand in te laten stappen ) dit duurt wat langer en ik ga kijken waarom de bus blijft staan. Ik zie de chauffeur een krant lezen en zeg hem door te rijden omdat hij het verkeer op houd. "Nee" zegt hij "Ik heb een dienstregeling daar heb ik mij aan te houden en zolang jij niet mag bekeuren ben jij helemaal niets." Omdat zijn actie leide tot een gevaarlijke situatie ben ik door 0800 doorverbonden naar de meldkamer en heb daar een en ander uit de doeken gedaan. Dit duurde meer dan vijf minuten, waardoor de hele actie al 10 minuten duurde. Weggebruikers gingen draaien op punten waar het eigenlijk niet kon en veroorzaakten hierdoor gevaarlijke situatie's.
Toen deze bus eindelijk weg was en het verkeer weer reed kwam er weer een bus van Ariva. Ook deze bleef langere tijd staan ( heb hiervan wel een foto omdat een wegwerker mij zijn telefoon bracht ) en zij weigerde ook vanwege de dienstregeling en omdat ik haar toch niets kon maken om door te rijden. Ook zij bleef vier minuten staan met weer de nodige chaos.

Hieronder de bushalte:
https://www.google.nl/maps/@52.509881,5.434421,3a,75y,61.15h,87.21t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQ5STlbQs310Ye5jqtpQ6Ew!2e0

Zoals je kunt zien is het niet aangegeven als een busbaan/plaats.

Het in het rood gekleurde is juist waarom ik zeg dat verkeersregelaars beter moeten worden geselecteerd zodat men ook sanctie's kunnen en mogen geven. Hoeveel respect ik heb voor de blauwe groep hier, jullie kunnen niet overal tegelijk zijn en zolang dat wij niets mogen zal er niets veranderen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #86 Gepost op: 28 mei 2014, 04:04:21
Hadden jullie dat probleem niet van te voren aan kunnen zien komen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #87 Gepost op: 28 mei 2014, 10:11:58
Was het niet simpeler geweest om contact op te nemen met Arriva en vragen om medewerking?
Ik vermoed dat de toon ook de muziek zal hebben gemaakt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #88 Gepost op: 28 mei 2014, 10:24:16
Beste Bert,

Wat is er verkeerd aan de toon van "zou u door willen rijden, u houd het verkeer op." En pas daarna "Doorrijden AUB". En dit alles pas nadat men mij gewoon negeerde toen ik mijn fluitje floot voor aandacht om een rijteken te geven.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1271333 date=1401242661
Hadden jullie dat probleem niet van te voren aan kunnen zien komen?
Nee, volgens mij horen buschauffeurs gewoon te voldoen aan het RVV en WvW. Dus net als alle andere weggebruikers te voldoen aan de aanwijzingen van een VKR.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #89 Gepost op: 28 mei 2014, 17:50:51
De wegbeheerder zal op de hoogte zijn dat de bussen daar hun tijd afwachten. Het was slim geweest als de wegbeheerder Arriva had geïnformeerd.